Vis full versjon : UL på video?
Hei!
Det skal visste være mulig å få tatt opp ultralyd på video enkelte plasser. Jeg vet ikke om det finnes i Norge (eller spesielt i Molde). Er det noen som vet noe mer?
Det har vi tenkt å gjøre. Mannen kan vel like godt filme litt?? KJekt å ha når vi skal forklare 3 åringen vår hva som skjer inni mammas mage!!!!
Jeg var til UL for 2 dager siden, og da spurte jeg om jeg fikk det tatt opp på video. Men jordmoren sa at det brukte de ikke å gjøre, det måtte være en medisinsk grunn for at de skulle ta det opp. Og det trodde hun var ganske likt over hele landet, men det var kanskje noen plasser som gjorde det.
Men dette var på UNN i Tromsø, så hvordan de gjør det ellers i landet vet jeg ikke. Du får ta med deg en videokassett å spørre om de bruker å gjøre det der du skal, kanskje du er heldigere enn meg.
Hadde jo vært litt moro å ha hatt det på video da, ble litt skuffet da hun sa at de ikke gjorde det der.
Cobra 17+3
Vi har vært til UL to ganger å fått det på video begge gangene, dette var i Sandnes.
Kjempe kos å ha:hjerter:, og veldig fint for storesøster å se på da vi kom hjem.
Fra Milla
De færreste steder tilbyr videofilm etterpå til de som har vært på UL, så de som har fått det, er svært heldige. Men jeg anbefaler å filme skjermen med et vanlig videokamera. Vi filmet, både med førstemann, og denne gang, og opptakene er utrolig flotte og spennende ogta fram og se på. :)
Vi var på privat ul. lyd på byporten i Oslo.
Der sa de at vi kunne ta med en video kasett, så fikk vi allt på video.
Det er kjempegøy å ha det på video, vi betalte 700,- for dette.
Vi hadde tatt med oss videokameraet og hadde tenkt å filme, men da så jordmor på oss å sa: NEI, ikke under ultralydundersøkelsen, det er ikke lov her på sykehuset!
:uff: ja-ja, så får vi bare ha minnet i hodet vårt da tenkte vi....
Jeg har fått ULen på video begge gangene jeg har vært hos gynekologen. Vi betalte 50 kroner hver gang. Det var den ordinaære ULen, men vi var jo heldige som fikk gynekolog med videoopptaker da.
Hun het Synnøve Ørn og holder til i Stavanger.
Sine
Vi var til UL hos Dr. Ørn i Stavanger og fikk tatt opp hele seansen på video. Har sett videoen flere ganger allerede og det er like fasinerende hver gang. Jeg ba legen min spesielt henvise meg til en UL-lege som hadde mulighet for videoopptak.
- sol (T-21)
I brevet vi fikk om ultralydtimen så stod det at det ikke var mulig å få ul på video. Jeg ringte og spurte om jeg kunne ta med videokamera selv å ta opp. Det var greit. Under ul så sa jordmor at hun ikke var komfortabel med at det ble filmet, men vi fikk ta en snutt på 2 minutter. Dette var på KK i Bergen.
Sunniva 34+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.