PDA

Vis full versjon : hyperventilering

Knøttet~
23-03-2008, 16:42
Jeg hadde en utrolig ekkel opplevelse tidligere i dag. Jeg var litt slapp til å begynne med, og ble bare slappere og slappere til jeg ble så slapp at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Samtidig så føltes det som jeg ikke fikk puste, hyperventilerte skikkelig. Lå bare i sofaen og prøvde å puste ordentlig, det var helt forjævlig... Begge hendene mine ble skikkelig nummen og det prikket skikkelig. Ble litt småsvimmel/kvalm også, og var et øyeblikk redd for å kaste opp. :kvalm:
Hva i alle dager kan dette komme av?!

Lavt blodtrykk? Jeg har hatt lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, men har aldri blitt så slapp som dette...
Føling? Kan jeg ha utviklet diabetes og fått føling? Sist jeg ble sjekket så var blodsukkeret mitt helt fint...
Burde jeg ringe til Føden eller? Jeg føler ikke at det er alvorlig nok, i og med at det neppe er noen fare for babyen... :vetikke:

anita791
23-03-2008, 18:12
Lå du eller noe? For hvis du ligger på ryggen kan babyen presse på hovedpulsåren. Kan være det som skjedde.

Men ellers aner jeg ikke. Hvis du har kommet deg igjen og det ikke gjentar seg er det nok ikke noe å bekymre seg over, men gjentar det seg ville jeg kontaktet lege. Litt for å bli beroliget også.

Knøttet~
23-03-2008, 19:04
Lå du eller noe? For hvis du ligger på ryggen kan babyen presse på hovedpulsåren. Kan være det som skjedde.

Men ellers aner jeg ikke. Hvis du har kommet deg igjen og det ikke gjentar seg er det nok ikke noe å bekymre seg over, men gjentar det seg ville jeg kontaktet lege. Litt for å bli beroliget også.

Nei, jeg satt i sofaen da det skjedde... Men føler meg helt vanlig nå, så det er nok ikke noe å bekymre seg for :)