PDA

Vis full versjon : Trenger noen gode råd!

Tiili
16-03-2003, 12:35
Heihei!

Jeg trenger noen råd jeg.... Jeg jobber fulltid i en barnehage, på en småbarnsavdeling med 12 barn. Jeg har den siste uken vært så utrolig sliten og trøtt, og utrolig kvalm. Nå i helgen har jeg kjent at bekkenløsninge har kommet igjen. Så jeg er så usikker på om jeg skal prøve å sykemelde meg, for det er veldig tungt i barnehagen, med mye løft og påkledning.

Hva syns dere?

På forhånd takk.

:findag:

Janis
16-03-2003, 14:11
Hei!

Jeg jobber i barnehave jeg også. Sykemeld deg, det er mye tungt arbeid i en barnehage. Du kan, hvis du vil, gå på noe som heter aktiv sykemld. Det gjorde jeg en stund. Dvs at du omtrent kan komme og gå på jobben ettersom du orker å være der. Jeg presset meg ganske mye...nå er jeg værre enn det jeg ville ha vært hvis jeg hadde tatt det litt mere med ro... Jeg fikk bekkenløsning i november, og jobbet helt til januar før jeg skjønnte at dette ikke var lurt... Ikke gjør det samme som meg!

Håper dette gav deg en liten pekepinn...

35+3:findag:

cat71
16-03-2003, 23:56
Hei Aftenstjerne! Jeg har hatt null krefter, vært kvalm og slapp de siste dagene - i tillegg til alle tankene som surrer rundt i hodet. På jobben er presset maksimalt, og jeg gjør jobben min bra - dermed får jeg stadig mer lesset på, selv om jeg har sagt i fra at nok er nok. - ut i fra en generell vurdering. Tirsdag fikk jeg kink i nakken i tillegg, da takket jeg for meg med verdens beste samvittighet (ingen på jobb vet at jeg er gravid, så jeg har ikke hatt noe å "skylde på" før kinken kom! ;)) Nå vil jeg bli hjemme til jeg er smertefri, i hvert fall, OG til batteriene er litt ladet. Dessverre, det går ut over arbeidsoppgavene mine, men jeg (og passasjeren ombord) er litt viktigere enn dem! :klapp: Jeg er sikker på at om jeg stresser og presser meg selv nå, så vil jeg få det igjen senere i svangerskapet. Ta noen dager fri, få veiledning i hvordan takle løft og mas fra helsepersonell. God klem fra Catrine - med skakk nakke :) :) :) (6+6 idag)

Tiili
17-03-2003, 00:01
Takk for svar :) Jeg har bestet meg nå, jeg går på jobb imorgen tidlig, siden jeg har tidligvakt, men ringer legen når de åpner og ber om å få en time, og en sykemelding. Har jo meg selv, babyen i magen og 6 åringen min å tenke på, som er mye viktigere enn barnehagen.. Og det er jo ikke store vitsen å være der når jeg ikke klarer og orker og gjøre noe....

:findag: