Vis full versjon : Sure oppstøt\ halsbrann
Er det noen som har noen gode råd? Jeg har prøvd samtlige reseptfrie ting på apoteket som jeg kan ta. Ingen ting hjelper!! Dette er en konstant plage som uten opphold holder på... Jeg begynner å bli smårar...
Legen sier jeg bare må holde ut...
Kanskje noen har noen kjerringråd eller lignende?
På forhånd en stor :stakar: !!
35+3
Tidligere Bruker
16-03-2003, 14:48
Mandler!! ;)
Melk. :)
Banan. :)
:mervink:
Dette er min store plage også... For meg hjelper flytende Gaviscon ganske godt. Men du har kanskje prøvd det.
Ellers fikk jeg et tisp her en dag som gikk på melk med en spiseskje potetmel oppi. Høres ut som et skikkelig lokk som legger seg over all maten..... Har ikke prøvd det, men det kan jo være en ide.
Takker for hjelp! Dette hadde jeg ikke hørt om.... flytende gaviscon visste jeg ikke at fantes. Det skal jeg prøve. Burde nok også spise litt bananer og drikke melk, slik at jeg ikke kjører i meg altformye kjemikalier...
Nå tror jeg jeg vt grunnen til at plagene kommer om kvelden. jeg er nemlig veldig glad i melk! Drikker over 1 liter skummet melk om dagen, men ikke så mye om kvelden, kanskje det er derfor jeg sliter med det om kvelden\ natta?
Tusen takk for råd!
Klemz Ida!
Bluelady
16-03-2003, 16:52
Både melk og bananer kan gjøre vondt verre da men... Melk hjelper stort sett bare der og da og gjør vondt verre etter en tid (kanskje det er en reaksjon på melka du får om kvelden?) og jeg får skikkelig brann av bananer. Flytende graviscon er effektivt.
Andre tips er: karve, enten spise en ts ren karve, koke te på det eller ha litt i brødet hvis du baker selv.
Hørte også et tips fra legen i Godmorgen Norge; legg noen skiver poteter i vann og la det trekke i 10 min og drikk vannet. Har ikke prøvd det siste selv, men det er sikkert verdt et forsøk.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.