Vis full versjon : medesiner ved migrene
har vært plaget med migrene før og i går hadde jeg ett nytt anfall.
trodde hodet skulle sprenges og kastet opp .
jeg er 12 uker på vei.
er det noen der ute som har merket om det er blitt værre ved graviditet.
ikke tørte jeg og ta noe.men er det noe jeg kan ta når det er som verst.paracet hjelper ikke.
hilsen luri.ps skal på kontroll mandeg så skal jeg også ta det opp med legen
Tidl. bruker
17-03-2003, 10:55
Migrene med. er strengt forbudt. Også når du ammer etterpå.
Jeg har vært veldig, veldig lite plaget under mine to sv.skap. Hadde et anfall nå i helga, som varte i 3 dager:( , men det er lenge siden sist! Hadde de første 12 ukene, flere anfall, men så gav det seg:klapp:
Du må snakke med legen din, men jeg har i alle fall fått tot. forbud. Sist jeg ammet, skaffet jeg meg sånne engangsdoser som man inhalerer i nesen. Husker ikke navnet nå i farta. Da kunne jeg ta én sånn i virkelige krise-tilfeller, og så ikke amme på 24 t. etterpå. Da er du avhengig av at frysen er full av melk, men det var ikke noe problem for meg, da jeg hadde MASSE melk.
Ellers har jeg pleid å gått på sånne hjerte-medisin kurer i tre mnd. dersom det sier det noe. Medisinen har da vært "Zelo-zok". Det har hjulpet meg veldig som forebyggende, og har ikke hatt anfall på opptill 1 1/2 år i gangen:klapp: Men, de er også forbudt å ta når man er gravid!
Det eneste du kan ta er paracet. Og det hjelper jo ikke akkurat mye.... Håper du får det som meg: Blir veldig lite plaget i sv.skapet. Lykke til!
Tidligere Bruker
17-03-2003, 20:49
Jeg måtte slutte med mine forebyggende piller da jeg ble gravid, og har ofte hodepine.
I nødens stund må jeg ta pinex forte, men de er ikke skadelige for babyen...
Tror det er ganske vanlig for noen å få mere migrene under graviditeten.
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.