PDA

Vis full versjon : Dagpenger etter permisjon...

puu
04-09-2002, 13:41
Jeg har sagt opp jobben min, da den
ikke lar seg kombinere med en liten en :(
(iallefall ikke hvis vi skal få noe tid sammen)
Men når jeg da etter permisjonen skal søke
om dagpenger (hvis jeg ikke er så heldig å
finne noe under perm.)hvor mye får jeg da??

Vet man får 65 % av tidligere inntekt, men de
regner ikke dette utifra lønnen min under perm.
vel?? Har tatt ut 52 uker med 80 % lønn, og hvis
jeg da får 65% av 80 % sitter jeg jo ikke igjen med mye!

Noen som vet :???:

:findag: Puu 32+0

skilpadda
05-09-2002, 13:59
Jeg vet ikke akkurat hvordan dette gjøres, men jeg ville bare presisere at man ikke får nøyaktig 65% av tidligere inntekt. Dagpengene utbetales pr. arbeidsdag, og for hver arbeidsdag får du 0.2% (2 promille) av det du tjente året før - begrenset oppad til 6G. Hvor mange prosent av inntekten din dette blir, vil variere litt med hvor høy inntekten din var.

I stedet for inntekten året før kan grunnlaget for dagpenger være gjennomsnittet av de 3 siste kalenderårene - mulig det er dette de gjør når du har hatt permisjon? Men som sagt, dette vet jeg ikke.

Si fra når du finner det ut, for dette er interessant for meg også. :)

hilsen skilpadda

Tidligere bruker
09-09-2002, 12:42
Men får man dagpenger når man frivillig sier opp jobben sin da?
Sambo hadde noe trøbbel med det, men fikk arb.giver til å skrive at det ikke lengre hadde behov for han. Noe som egentlig var sant, og han var ikke fast ansatt.
Får håpe det går greit for deg da:)

Amadala

skilpadda
09-09-2002, 14:20
Man har rett på dagpenger selv om man har sagt opp selv, men i så fall får man ikke penger for de første åtte ukene man er registrert arbeidsledig. Man må sende meldekort som vanlig denne perioden, og som alltid er det viktig å melde seg arbeidsledig så fort man kan, for perioden begynner ikke å løpe før den dagen man registrerer seg.

hilsen skilpadda