Vis full versjon : Bipolar og gravid?
Strwberri
11-04-2008, 02:00
Sniker litt her og spør jeg.. :sparke:
Jeg skal etterhvert (bare jeg klarer å knote meg til det) få utredet hvorvidt jeg er bipolar, etter råd om det fra mannens psykiater (mannen er bipolar). Det tar bare litt tid, i frykt for at jeg IKKE er det (for, hva er jeg da liksom.. :rødme: ).. :angst:
Jeg lurer da på..
Når du/dere ble gravid, merket du/dere noen forskjell på psyken? Oftere depresjoner? Oftere manier? Svingte det raskere/oftere enn tidligere?
Tusen takk til dere som gidder å svare! :klemmer: :blomst:
Jeg er bipolar, og det er ikke like lett nå som før jeg ble gravid. Svingningene kommer oftere, og "dalene" er dypere. Enda vanskeligere er det at man ikke kan gå på medisiner. Ikke at jeg gjorde det før jeg blei gravid, har prøvd å klare meg uten, men nå er det tider der jeg virkelig skulle ønske jeg kunne få litt medisinsk hjelp. Ikke hjelper det å ha kraftig angst heller...
Men tanken på belønningen jeg får om få uker, hjelper litt på å komme meg opp av de dypeste "dalene".
Tidl. bruker
11-04-2008, 06:26
Jeg er bipolar og det er veldig tøft.
Men jeg får medisiner jeg da :)
Så jeg er ganske stabil, men det finnes dager som er virkelig "der nede" :(
Ååå tror jeg må ta en ny prat med legen min, jeg... Fikk beskjed om at jeg ikke bør gå på medisiner under svangerskapet. :mumle:
Tidl. bruker
11-04-2008, 13:25
Ååå tror jeg må ta en ny prat med legen min, jeg... Fikk beskjed om at jeg ikke bør gå på medisiner under svangerskapet. :mumle:
Det kommer vel an på alvorlighetsgraden av sykdommen din da ;)
Strwberri
11-04-2008, 18:44
Tusen takk for svar, jenter :klemmer:
Aff, skjønner jeg bare skal hute meg til legen sånn i tilfelle ja.. :jupp: :sparke:
Thildemor
14-04-2008, 13:22
Om det skulle vise seg at du er biopolar, er det jo ikke bare medisiner som er viktig i forhold til å mestre sykdommen. En god terpaut som hjelper deg gjennom opp og nedturen er vel så viktig, for det aller viktigste er jo at du klarer å leve gjennom opp og nedturen.
Noe som er enda viktiger når du har blitt mamma, for da blir jo disse "turene" å påvirke et barn i stor grad. Tror det er mulig å leve godt som bipolar og som mamma, enn må bare være bevisst seg selv på en annen måte en "friske".
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.