PDA

Vis full versjon : Vondt oppunder ribbeina

Linux
12-04-2008, 09:45
Den sistet uka har jeg fått mer og mer ubehag oppunder ribbeina. Jeg er sår og øm på ribbeina på hele forsiden av kroppen, mens det er vondt opp og under der ribbeina deler seg på midten. Det gjør det litt vanskelig å sove rett og slett.

Jeg blir litt bekymra, så jeg vil gjerne høre om dere andre opplever noe liknende.

Jeg synes også at jeg har kjent mindre liv enn jeg pleier i natt og i dag morges. Men jeg kjente liv som vanlig i går kveld. Nå skal jeg putte i meg en søtere frokost enn normalt og se ha som skjer.

Lindus
12-04-2008, 16:48
Jeg har skikkelig vondt/ er sår oppunder ribbeina på høyre side, det presser skikkelig, på samme sted bak i ryggen også.........tror ikke det er farlig, ganske vanlig tror jeg

Tez
12-04-2008, 17:08
Jeg sliter også med det. Skikkelig ubehagelig og innimellom direkte ondt, men legen sa at ikke var noe farlig, at det bare var alt som blir skyvd opp på en måte.

Linux
12-04-2008, 23:24
Takk for svar! Det er så godt å vite at det er normalt.

bebefeber
18-04-2008, 14:57
Jeg sliter med det også, men jeg har det veldig vondt av og til på venstre side og bak på samme sted. hvis det er normal er det noe som kan gjør for å redusere det litt, svært ubehagelig når man er på jobb eller andre steder.

Tez
18-04-2008, 16:05
På meg funker det å reise seg og ta en liten runde på golvet. Og passe på at ryggen er rett. Ellers prøver jeg å forsiktig skyve "innholdet" litt nedover. Bare ta tak akkurat ved nederste ribbein og dytte litt.