Vis full versjon : Jeg er så sulten
ToneLone
16-04-2008, 21:14
De siste to ukene ca har jeg vært så sulten.
Spiser vanlig mengde til hvert måltid, men blir likevel sulten hver 3. time ca.
Drikker mye vann også for å dempe sulten litt.
Er det andre som har det sånn?
jepp:jupp: jeg var også sånn rundt uke 22 - 29. var egentlig helt forferdelig å være sulten hele tiden. følte jeg stappet noe i munnen hele tiden...:noia:
nå derimot, har jeg mistet mesteparten av matlysten, og matpakken min -som før var for liten (3skiver) - blir ikke spist opp.... så det er nok godt mulig det vil forandre seg for deg også:)
anita791
17-04-2008, 14:14
Jepp!!
Kunne spist HELE døgnet.
Har blitt nødt til å spise RETT før jeg legger meg, og ha en frukt eller lignende ved senga så jeg ikke sulter ihjel om natta.:knegg:
Strikkedame
17-04-2008, 17:51
absolutt.. MÅ spise seinest hver 3-4 time ellers blir jeg helt tussete.. :knegg: lurt å spise lite og heller oftere enn hver 4 time.. bra for forbrenningen også det. :)
ToneLone
17-04-2008, 17:57
Så godt å høre at jeg ikke er den eneste :D
babyboy08
18-04-2008, 20:53
Nei, tvert imot for min del!
Var plaget av ekstrem kvalme og oppkast fra 2. - 5. måned, og har etter det spist veldig lite. Betydelig mindre enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid, men prøver å spise litt og ofte, selv om jeg egentlig ikke blir sulten før jeg har gått hele dagen uten noenting. Men selv da er det rett og slett ikke plass i magen til så mye!
Drikker mye vann, og har gjort det hele tiden....vel, etter at kvalmen gav seg, for i den verste perioden klarte jeg ikke tanken på vann engang. Juice og cola har jeg ikke rørt siden jeg ble gravid, og kaffedrikkingen har moderert seg veldig.
Fatter ikke at noen gravide faktisk klarer å få i seg så mye mat hele tiden, og legger på seg mangfoldige kilo over det som er normalt.
Rart hvor forskjellige man er...
Forresten, noen av dere som har hatt perioder hvor enkelte ting er kjempegodt, for så å miste helt smaken på det etter noen dager/uker? Det er vel kanskje en form for "dilla" eller pica, selv om jeg ikke har hatt noen av de rare lystene man hører noen har, slik som kaffegrut og murpuss. :-))
Jeg er kjempesulten og enda bare i uke 4...
Var slik i forrige svangerskap også, fikk kontant lyst på kjøtt, fisk og brødskiver. Spiste og spiste, og like sulten selv om jeg var kvalm. De få gangene jeg kastet opp, tenkte jeg "JA! Nå kan jeg spise en gang til!" Selv om jeg spiste mye, så tok jeg av, fikk beskjed av jordmor om å spise fete sauser, fløte og wienerbrød, ha ha. Da jeg hadde født, var det tydelig å se hvem som hadde stukket av med næringen, ja...
Allerede nå spiser jeg mye mer enn vanlig, og er redd jeg skal legge på meg denne gangen. Men så vanskelig å la være når tarmene skriker....
:juhu:
mat...? jatakk - gjerne hele tiden!!
og om natten ... en brødskive og masse melk - ellers sulter jeg i hjel!
:mumse::is::tørst::sulten:
Jeg eter og eter og eter. Dere er nesten heldige som blir sultne "bare" hver 3-4 time... Her går det knappe timen halvannen før jeg er like sulten igjen. Kan spise opptil 10 fulle måltider for dagen. Har alltid vært tynn, og det er standard spørsmål om jeg har spiseforstyrrelser, så jeg hadde jo et lite håp når jeg ble gravid om at dette kanskje var min sjanse til å legge på meg. Men den gang ei... Har jaggu tapt egenvekt, jeg nå. Har lagt på meg knappe 2-4 kilo siden før jeg blei gravid, og alt det ligger nok i midtpartiet mitt forran, i form av baby og fostervann.
Klarer heller ikke å bare spise litt for å døyve sulten til neste skikkelige måltid. Da blir jeg helt sprø og freser til verden. Nesten så en kunne trodd at jeg var på røykeavvenning slik som jeg blir sint. Nei, må nok spise til jeg er helt mett. Akkurat slik som nå, hvor jeg blei sulten, og fikk for meg at jeg skulle ha lasagne. Før jeg visste ordet av det, sto lasagnen i microen, og nå er den jaggu meg nesten helt borte. Typisk at det skulle skje når jeg var på vei til sengs. For jeg kan ikke legge meg med mat i magen. Da blir det full rulle med psykomareritt fra helvete... Så nå blei det vel å sitte å surfe i en timmes tid til fram til maten har søkki litt.
babyboy08
19-04-2008, 15:17
Melk, ja. Det drakk jeg nesten ingenting av før jeg ble gravid, men etter jul (og min trykte i meg småkaker og melk da jeg var hjemme) så har det gått utrolige liter! Rundt èn liter eller mer om dagen...
Jeg er også kjempesulten!! :mumse: Konstant tom i magen og sultfølelse, men liten matyst egentlig.. Litt slitsomt..
Før jeg ble gravid spiste jeg ca hver 3-4 time, men nå når jeg er 7+4 uker på vei blir jeg sulten etter bare en time ellet to :rødme: Har kjøpt inn frukt og knekkebrød slik at jeg kan ta små måltid innimellom. Blir kvalm viss det går for lenge mellom måltidene, og viss jeg spiser for mye :mumle: Jeg har "nettopp" gått ned i vekt med et bedre kosthold og trening, så jeg prøver å holde meg til sunn godt mat til disse mellommåltidene. Selve middagen er jeg ikke så nøyen med...
Men er det "farlig" å spise for mye/ofte?
Før jeg ble gravid spiste jeg ca hver 3-4 time, men nå når jeg er 7+4 uker på vei blir jeg sulten etter bare en time ellet to :rødme: Har kjøpt inn frukt og knekkebrød slik at jeg kan ta små måltid innimellom. Blir kvalm viss det går for lenge mellom måltidene, og viss jeg spiser for mye :mumle: Jeg har "nettopp" gått ned i vekt med et bedre kosthold og trening, så jeg prøver å holde meg til sunn godt mat til disse mellommåltidene. Selve middagen er jeg ikke så nøyen med...
Det hevdes jo at mange små og sunne måltider er den ideelle måten å spise på :jupp:
Det hevdes jo at mange små og sunne måltider er den ideelle måten å spise på :jupp:
Støtter denne tanken jeg. :jupp: For det har jeg og lest og hørt.
Når man spiser mange små måltider fyller man magen med en gang den sier den er sulten, men bare nok til å stille sulten. Dersom man spiser sjeldnere spiser man mer og magesekken utvider seg etter hvert fordi den blir så full hver gang og etter hvert trenger den derfor mer mat hver gang for å fylles og skape metthetsfølelse.
Ikke vær redd. et er ikke farlig. Men skjønner godt at du er usikker. JEg har aldri spist små hyppige måltider før heller, dvs kun i graviditetene..
Tidl. bruker
16-05-2008, 12:17
Jeg er også veldig sulten om dagen og spiser et eller annet hver 2.time.
Til dere som MÅ spise hver 3-4 time: Det er jo slik dere SKAL spise, selv om dere er gravid eller ikke;) Bra for forbrenningen, og dere tilføyer mat til kroppen i tide. Det er sunt for tennene også at dere ikke spiser oftere enn det.
Ja, for tennenes del, så er det uheldig. Spesielt i svangerskapet da tannhelsen ofte skranter litt. Så om du spiser ofte (slik som jeg), så husk å spyl munnen godt med vann slik at matrestene ikke ligger å tærer sånn på tennene.
Tannlegene anbefaler 3 timer mellom hvert måltid, men det er jo omtrent umulig nå :knegg:
Jeg er også veldig sulten om dagen og spiser et eller annet hver 2.time.
Til dere som MÅ spise hver 3-4 time: Det er jo slik dere SKAL spise, selv om dere er gravid eller ikke;) Bra for forbrenningen, og dere tilføyer mat til kroppen i tide. Det er sunt for tennene også at dere ikke spiser oftere enn det.
Ja, for tennenes del, så er det uheldig. Spesielt i svangerskapet da tannhelsen ofte skranter litt. Så om du spiser ofte (slik som jeg), så husk å spyl munnen godt med vann slik at matrestene ikke ligger å tærer sånn på tennene.
Tannlegene anbefaler 3 timer mellom hvert måltid, men det er jo omtrent umulig nå :knegg:
Takk for tipset :jupp: Jeg var hos tannlegen for ca 1 mnd siden og da var det null hull så nå får jeg bare være kjempeflink mens jeg er gravid!!!
Jeg er sulten hele tiden, men ingenting frister :urk: Og når jeg først spiser, blir jeg kjempe fort mett, for så å bli sulten igjen med en gang :rabla: Er 7+4 i dag...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.