Vis full versjon : Ny kontroll med bilder og tall fra Beate:)
Da var enda en kontroll av tvillingene overstått.
Nå begynner de å bli så store, at det er håpløst å få noe klart bilde av de med ultralydapparatene på kvinneklinikken. Fra og med neste uke begynner vi videre oppfølging på føde-poliklinikk, for der har de bedre kompetanse og bedre utstyr til å se barna tydligere.
Alt er kjempebra med dem. De ligger nærmere og nærmere hverandre, fordi de begynner å få litt dårlig plass i forhold til det de har hatt.
Aktive viste de seg fint fram for oss begge to, og lengden på de tilsvarer lenger enn 13 uker, så de ligger ca. en uke over snittet i størrelse, noe som jo er veldig bra. De er nå ca.7 cm fra hode til rumpe, og 11 cm i hel størrelse.
Bildene er kanskje litt vanskelige å forstå, derfor har jeg tegnet linjer og skrevet inn hvor er hva:)
Ellers var tallene på min helse slik:
Uke: 12+6
Vekt: 50
BT : 90/50 (er ikke dette litt VEL lavt??)
Hb: 12,4
Urin: spor av protein (ikke skummelt)
Ødem: -
FL: +/+
Her først bilde av tvilling èn:
Bildene kommer sikkert litt senere....
Jeg gleder meg til å se min lille i magen 2.oktober :)
Mitt blodtrykk har også gått ned. Jeg var hos jormor i dag som målte 98/70 (før jeg var gravid hadde jeg 120/80). Det er jo en del lavere enn meg. Slik hun forklarte det til meg er det helt normalt at BT går ned i løpet av svangerskapet. Dette har sammenheng med den økte mengden blodårer og mere blod som skal fraktes rundt. Siden du har to i magen kan det jo kanskje være at du har enda mer blodårer og blod som skal fraktes rundt!! Hvis det hadde vært farlig lavt hadde de sikkert sakt/gjort noe!
Du er så heldig som får se de små så ofte :mervink:
Hilsen Oppsann (14+4)
Hodet begynner å få riktig form i forhold til resen av kroppen også? Synes det ser slik ut iallefall.
Legen min sendte skjema om UL i går, så det blir spennende å se når jeg får!!! Blir vel mellom 19. okt og 1. nov en gang. Imellomtiden får jeg nyte synet av dine vidundre!! :D
:findag:
:klem: fra meg i 9+4
Oppsann: Ja, det er nok vanlig. Gyn' sa idag at blodtrykket mitt nok kanskje kan komme til å gå enda mer nedover iløpet av svangerskapet, og det var fint du ga meg grunnen til hvorfor det er slik:)
Tigern: Nå begynner de å bli skikkelige mennesker ja:) Nå er magen ganske mye større enn hode, så nå har det ganske riktig form i forhold til resten av kroppen.
Noen riktig fine krabater du har i magen din :)
Håper den kommende måneden går lynkjapt slik at vi får se vårt lille vidunder!
Oppsann
saa fine, beate!
fölger med paa dine ukentlige bilder og syns det er spennende!
Helt herlig, Beate!
Så deilig å tenke på at du er ferdig med de magiske 12 ukene! *Wow* Flotte bilder du hadde av de to små barna dine..vet de om det blir gutt/jente enda?
Lykke til videre i svangerskapet, godt å høre at du blir tatt godt vare på av sykepersonalet der du går.
Klem fra Pope og lille kråkebolle :bryn:
Besøk fra oktoberklubben
Cazandra
05-09-2002, 21:32
Å det er så gøy med rapport fra deg og dine mirakler:hjerter:
Flotte bilder av dem begge to:klapp:
Tidl. bruker
05-09-2002, 23:46
Så kjønne :baby: :baby: gleder meg til å se :baby: min på den Ordinære U.L.
Jeg har begynt å se tilbake til da :storeb: var:baby: . Måtte derfor ta frem et av de første bildene under mitt kallenavn. Er det beste som har hent oss. Gleder meg sånn til å se :baby: på U.L.
Du er heldig du som får se dem så ofte!
ÅÅHH, Gleder meg sånn til det er min tur til å gå på UL fikk brev i dag eg skal den 26.9 så det er jo ikke så altfor lenge til heldigvis.
Hadde mye UL forrige gang men kommer ikke til å få det denne gangen ( buhu ) så det blir vel med bare den ene tenker eg.
Men må innrømme det var ikke mye en så av babyen etter at en var kommet halveis. Et hode her og en hånd her blodåre der og sånn. Var mye kjekkere når en kunne se hele babyen.
Men uansett så er det jo kjempe gøy og se vidunderet.
Så nyyydelige :baby: :baby: !!!!
Loppa & Lille Håp, 19+0.
Så koselig å se bilder av nurkene dine!
Gratulerer med at du har kommet over de første 12 ukene, og den første milepærlen. Hold oss oppdatert på hvordan det utvikler seg.
Lykke til videre:)
Tidl. bruker
11-09-2002, 11:31
Åååååååååååh! For noen søte små knøtt....
Regner med at du begynner å få stooooor mage :D
Klemmer fra Tobbeliten :findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.