Vis full versjon : Halsbrann!
Hei!
Jeg har tidligere i svangerskapet ikke vært plaget med halsbrann..
Nå er det som om det blir stukket kniver nedover halsen min:leiseg:
Er det normalt så sent i svangerskapet?
Trodde de som var plaget med halsbrann ble bedre på slutten, når magen var sunket :???:
Takker for alle svar!!!:findag:
Klem Hege T-6
LeiaOrgana
12-08-2002, 22:50
Selv synes jeg at jeg har begynt å få halsbrann veldig tidlig. Er ikke lenger enn 18+4 nå, og babyen er ikke så stor enda at den presser så mye på magesekken. Men jeg har lest en plass at det har noe med hormoner å gjøre også, som gjør at "lokket" på magesekken blir slappere.
Det hjelper å legge hodet litt høyere når du sover (det er da jeg blir mest plaget), og faktisk hjelper det litt også når du drikker melk.
LeiaO
Jeg har fått vanvittig halsbrann allerede i uke 10 i alle mine svangerskap (venter nr.tre i feb.)
Prøv flytende Gaviscon som du kjøper på apotek,jeg hadde neppe overlevd uten "drammen" min:)
Klem fra Babycat.:findag:
Jeg var helt avhengig av Aflurax tyggetabeletter sist gang jeg. Kjempeeffektive, men litt dyre når det går to brett om dagen:uff:
lil 14+0
Ser ut som jeg må på apoteket i morgen da!
Er dette tabletter som blir anbefalt for gravide?? Aflurax og Gaviscon..
Klem Hege
Hei Hege!
Jada, både Aflurax og Gaviscon kan du trygt knaske selv om du er gravid. De hjelper veldig godt begge to, men personlig vil jeg anbefale Aflurax pga smaken, har hatt litt lett for å bli kvalm av Gaviscon.
Ellers hjelper det godt å spise en håndfull mandler også - selvfølgelig ikke like effektivt, men det demper halsbrannen masse.
:) Klem fra Gikki T-26
Gaviscon ble anbefalt meg da jeg var gravid første gang. Prøvde først brusetabletter, men de spydde jeg av... Flytende Gaviscon hjalp meg veldig. Hadde vel ikke klart meg uten det på slutten.
Lykke til!
meja
Hei!
Halsbrann sliter jeg også med i perioder, kan være skikkelig plagsomt:( Men har funnet ut at med Titralac syrenøytraliserende tabletter er det rask lindring å få. Disse kan tygges eller svelges hele. Og de er effektive. Det viktigste er at de ikke er skadelige for babyen.:D Du får kjøpt dem på apoteket.
Klem Frida T-27
Hei, Hege :)
Jeg synes faktisk jeg blir verre og verre av både halsbrann og sure oppstøt jo lenger jeg kommer i svangerskapet.....:(
Jeg bruker og har brukt lenge nå, Titralac og synes det hjelper bra. De er små og smaker litt mint...synes i grunnen de er ganske så friske. Også skummer de ikke så forferdelig i munnen og det betyr endel for meg. Kjapt gjort å ta to stykker, tygge og svelge. De virker med en gang.
Jeg har en boks i vesken min, og en boks på nattbordet fordi natten i grunn er det verste for meg.
Håper du finner noe som hjelper deg
klem fra Mormona T-19
Malinmor
13-08-2002, 12:23
GAVISCON er toppen, knasket det forige sv. skap og det ser ut til at jeg må kjøpe det nå også. Jeg brukte de i tabelett form, ikke så godt til å begynne med, men etterhvert så syntes jeg faktisk de var gode:uff:
Lykketil
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.