PDA

Vis full versjon : Kinesisk kalender

Tidl. bruker
19-03-2003, 12:16
Hei

Jeg har funnet tre kinesiske kalendere, det finnes sikkert flere.
Men disse viser jo forskjellig. Har lest at mange sier at disse stemte veldig bra. Men hvem skal en tro på da?

Her er nr 1: Kinesisk kalender 1 (http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=310)

Her er nr 2: Kinesisk kalender 2 (http://www.thelaboroflove.com/chart/cal.html)

Her er nr 3: Kinesisk kalender nr 3 (http://epregnancy.com/features/preconception/chinesechart.htm)

De to siste ser ut til å være ganske like da....

Fant enda en og der står det at en skal legge til 9 mnd for å finne Lunar age. Har lurt litt på det med Lunar age (nå stemmer det med Kristian også ;), ikke på barnimagen da... ). Synes det er rart at den på Barnimagen er forskjellig fra de andre tre her....Men da fikk jeg oppklart hvorfor det står alder når barnet blir født på Barnimagen.

Kinesisk kalender 4 (http://www.babyzone.com/babynames/chinese.asp#lunar%20age)

Nei nå blir jeg enda mer forvirra, tror jeg gir opp hele den kinesiske kalender :bonk:

Her er en som ser helt lik ut som den på barnimagen, men som en skal gå utifra alder ved befruktning......

Kinesiks kalender 5 (http://tarotcanada.tripod.com/ChineseLunarCalendarBirthchart.html)

Lite å gjøre i dag jeg.....:uff:

charlie
19-03-2003, 12:20
...dette så da ganske riktig ut.... for meg er det da 50/50, og på den ene kalenderen står det jente, og på den andre gutt.. :D

de kunne ikke se noe på UL, så jeg har ingen fasit heller...

de "synske" i familien sier jente, mens "ringtesten" sa gutt.

spørs om det ikke blir en homofil. så får alle "rett".

:findag:

Tidl bruker
19-03-2003, 16:28
Jeg sjekket alle 5, og i følge alle disse skal jeg få en gutt.. :p

Blir spennende å se om det stemmer..
Har vel ikke heeelt troen her, men... den som lever får se!:p

Hilsen Vesle Anna
Termin 8.oktober

:findag:

Cazandra
19-03-2003, 16:32
:lol: Zip da!!!
Skal si du har jobba :p

ALLE 5 sier jeg skal få en :hjerter: GUTT :hjerter:

:kidoki:

T-5

Happy
19-03-2003, 16:46
Morsomt!

Men ifølge alle, unntatt den på BIM, så skulle Martin vært jente :uff:. Likevel sier alle 5 kalendrene at jeg venter jente denne gangen, så da får jeg vel tro på det ;).

Tidl. bruker
19-03-2003, 16:47
Hadde litt lite å gjøre akkuratt da ja og ble så irritert når de var ulike..... :uff:

Alle unntatt BIM sin viser likt på meg så jeg vet ikke hva jeg skal tro.
For vel gå for magefølelsen ;)

Tidl. bruker
19-03-2003, 17:42
Her får jeg 3 stemmer for gutt, og 2 stemmer for jente, så tror jammen at jeg ikke tror på dette jeg!!! ;)

men, morsomt er det!

LilleNuff
19-03-2003, 20:21
Alle viste gutt på meg. Det gjorde de forrige gang også, men da fikk jeg jente. Noe jeg tror jeg får nå også. Jeg stoler med andre ord ikke på dette i det hele tatt.

mamsen27
19-03-2003, 23:31
Alle de kalendrene du la inn her stemte på meg da jeg ventet døtrene mine.Nå sier de at jeg skal ha en jente til.
Så vi får se da ;)

Carine
20-03-2003, 11:19
Jeg sjekket også alle fem...og alle viste at det skulle komme ei jente :) Vil nok ikke legge annet i det enn den moroa det var å se på dem...men det er jo litt spennende likevel :)

Carine (4+1)

efios
20-03-2003, 11:26
I følge BIM kalenderen blir det gutt og alle de andre sier jente... hmm... :bryn:
Det høres litt ut som Happys opplevelse med Martin, så da blir det vel gutt her da :)

*og nå kan det da ikke være lenge til vi får vite hva som skjuler seg i magen...*

Elvira
20-03-2003, 11:32
Alle fem kalendrene viste at jeg skulle ha jente, men selv tror jeg det blir gutt. Hmmm....... Spennende!!:D

Bonni
20-03-2003, 12:38
Hei!

Jeg sjekket også alle fem, 4 av de sier at jeg skal få en gutt og 1 sier jente. Men det som er litt morsomt er at jeg har fått beskjed på to forskjellige ultralyder at det ligger ei lita jente i magen min.

Så jeg tror ikke så veldig mye på det, men det er jo likevel morsomt å prøve!

Ha en fortsatt fin dag!

Klem, Bonni

litenida
20-03-2003, 12:43
alle sa at jeg skal få jente, men det er en liten gutt inni magen min, så med mindre han har en usynlig tvilling så stemmer det ikke for min del.

-liten i
(22 + 2)

paddy
20-03-2003, 14:09
Alle fem kalenderene viste at vi skulle få en jentebaby, men UL viste antageligvis en liten :hjerter::hjerter:gutt:hjerter::hjerter:
:baby: hadde inntatt en stilling der det ikke var så lett å se kjønn. Men UL - jormoren sa hun kunne skimte noe som stakk ut der nede, så hun trodde det var gutt. Skal til ny UL hos legen min om tre uker. Kanskje jeg får svar på om kalenderene eller UL - jordmoren har riktig da. Tror vel helst på UL, men var i hvert fall morsomt å teste ut disse kinesiske kalenderene :)

Inca
20-03-2003, 15:04
Har fått vite i dag at jeg mest sannsynlig har en jente i magen.

Utfra dette så stemmer kalender nr. 2 og 3 på alle tre barna.

Nr.1 var feil på alle tre, nr.4 riktig på to barn, nr.5 riktig på et barn.

Andrea_mor
24-03-2003, 02:25
Hvilken av disse skal man tro på da?? :lol: :???:

Jeg håper på at den stemmer den som man ser etter alder og måned for befruktning jeg:)

caja
25-03-2003, 07:10
På alle kalenderene untatt nr 5 viste det seg at datteren min egentlig skulle vært en gutt:???: Så de er nok ikke helt riktige. De viste nå at jeg venter ei jente... Da blir det nok en gutt... eller... det som er helt sikkert er at vi får enten en gutt eller ei jente..... Tror jeg skal satse på å få vite på UL i slutten av april jeg.