PDA

Vis full versjon : Isabellas første legetime

Isabell@
04-09-2002, 16:30
Så var første legetime unnagjort. Det ble ikke helt som jeg hadde trodd....

Hun veide meg og tok en GU. Jeg fikk skikkelig vondt et sted når hun trykket på magen, så hun satte meg opp på ultralyd på fredag. Hun sa at det sannsynligvis bare var tarmen, men man måtte forsikre seg om at det ikke var graviditet utenfor livmor.

Jeg ble nå litt redd og lei meg nå:( Tenk om det er det da? Det er jo faktisk ganske farlig!!! Noen som vet noe om det? Jeg har ikke hatt vondt der før, bare når hun trykket på det og det lå minst 10 cm over skambenet....

Nuta
04-09-2002, 16:42
Ja jeg skjønner at du er bekymret. Men husk at de heller skjekker 1 gang for mye enn en gang for lite!!

Det er sikkert ingenting!!

Jeg vet ikke så mye om det..men jeg vet at du må ta abort hvis det skulle være tilfelle.

Lykke til på ultralyden!! Jeg skal krysse fingrene for degxxxxxxxxxxxxx!!!!

Tidligere bruker
04-09-2002, 17:09
Vet desverre ikke noe om dette, men håper alt er bra. Skal krysse fingra for UL!!

:klem:

cormatic
04-09-2002, 19:16
Først måtte vi fylle ut 1000 forskjellige papirer, så målte hun blodtrykket på meg, så tok hun GU, jeg fikk også vondt når hun klemte på et spesielt sted, men ikke sånn kjempevondt, var bare litt ubehagelig.. så måtte jeg inn på lab'en der jeg ble veid, og tok urinprøve og blodprøve... føltes som jeg ble tappet for flere liter blod, og jeg som hater sprøyter.... Virket som om alt var i orden, skal ikke tilbake før 7. oktober...

Isabell@
04-09-2002, 19:31
Det hørtes mer ut som en svangerskapskontroll, ja!! Jeg fylte ikke ut noenting og ikke noen blodprøver ble tatt, men hun ville ha meg inn om to uker til "ordentlig" sjekk.

Var det ikke godt å få begynt? Jeg følte meg så lite gravid før jeg dro til legen, tenkte: hva hvis jeg ikke er gravid likevel? Jeg var gravid da, det viste urinprøven.

Tidl. bruker
04-09-2002, 21:33
Det går sikkert bra. De er nøye på å sjekke en gang for mye. Sist måtte jeg på innvendig UL fordi legen mente at livmorhalsen kanskje var kort. Det var helt OK, og da var det morsomt å få se lille spiren for første gang. Jeg skal krysse fingrene for deg.

Isabell@
05-09-2002, 16:20
Hvor tidlig var du på innvendig UL? Så du noe særlig? Jeg lurer så fælt på hva jeg kommer til å se ( eller ikke se).

Tidl. bruker
05-09-2002, 16:44
Jeg var på UL i uke 7, og da kunne vi se bittelten "fisk" med et hjerte som tydelig banket. Jeg kunne se hjertet og se at babyen snurret og sprellet og var i full aktivitet. Det var en litt uvirkelig følelse, jeg merket jo ingenting til all den sprellinga.

Lykke til Isabell@ håper du får se det samme som meg.

Beate
05-09-2002, 17:14
Lykke til på ultralyd, Isabella.

I uke 5+3 så vi en fostersekk, men ikke mer.
I uke 6+2 så vi et foster med hjerteaktivitet.
I uke 7+3 så vi TO foster med hjerteaktivitet:)

Beate, 13+0

Qatrine
05-09-2002, 18:40
Lykke til, kjære deg!

Håper alt er helt i skjønneste orden!

:klem: