PDA

Vis full versjon : Planlagt keisersnitt.

Roxette
06-05-2008, 09:01
Har hørt at man utfører det planlagte keisersnittet ca. 10-14 dager før termin... Men si at jeg har termin i begynnelsen av januar, si 5 januar da. Og jeg vil helst ikke få ungen i desember, for da er de så små når de begynner på skolen.

Går det da an å få ønsket tilfredsstilt, og at jeg kan få keisersnitt f.eks. 1 eller 2. januar ca.?? Tror dere at det går bra?? Noen som har erfaring med dette??

Tossi
06-05-2008, 09:38
Sykehusene legger nå helst planlagte snitt så tett opp i sv.uke 39 som de anser som forsvarlig, altså 7-10 dager før termin. Dersom du må enda tettere på termin for å få snittet i januar framfor desember vil jeg tro det skal gå greit - skulle fødselen starte av seg selv før det planlagte snittet har legene som regel likevel god tid på seg til å snitte, så sant du ikke har for vane å styrtføde :blunke:.

smykkegal
06-05-2008, 09:45
Tja, så enkelt trodde jeg og det var. Jeg hadde et stort ønske om å få ks 6 dager før termin pga min manns eksamen, men jeg ble satt opp 12 dager før, når jeg er 38+4. Dette til tross for at legen på sykehuset trodde det ville gå bra å få det 6 dager før.

Tossi
06-05-2008, 10:29
Tja, så enkelt trodde jeg og det var. Jeg hadde et stort ønske om å få ks 6 dager før termin pga min manns eksamen, men jeg ble satt opp 12 dager før, når jeg er 38+4. Dette til tross for at legen på sykehuset trodde det ville gå bra å få det 6 dager før.
Det kan jo selvsagt variere avhengig av om det er en ganske liten fødeavdeling (få operasjonsdager) eller en veldig stor fødeavdeling (stor pågang). Ga sykehuset deg noen grunn til at ditt ønske ikke ble imøtekommet? Har du ringt dem for å be om det går an å få bytte til en annen dag?

Veronal
06-05-2008, 10:34
*poff*

smykkegal
06-05-2008, 10:37
Jeg har fått den datoen jeg helst ville ha allikevel. De ringte akkurat fra sykehuset, så da får jeg ks 11.juni

Tossi
06-05-2008, 10:56
Når man settes opp til planlagt snitt avhenger veldig av grunnen til snittet.
Selvsagt :nikker: - som jeg skrev over legges det så tett til sv.uke som medisinsk forsvarlig. 7-10 dager før gjelder vel oftest de som tar snitt pga. tidligere traumatiske fødsler, to eller flere snitt fra før, seteleie osv., altså forholdsvis ukompliserte årsaker.
Jeg har fått den datoen jeg helst ville ha allikevel. De ringte akkurat fra sykehuset, så da får jeg ks 11.juni
Så flott at det ordnet seg! :kidoki:

Roxette
18-05-2008, 14:39
Jeg tror jeg har termin 3. januar... Men vil jo ikke få barnet i desember helst, for da blir det så lite når det begynner på skolen...

Men tror dere de kan ta keisersnittet på meg evt. 1 eller 2. januar da?

Veronal
18-05-2008, 14:47
*poff*

kyra75
18-05-2008, 17:56
jeg har menstermin 9. juli, og ul termin 16 juli... mener selv at ul terminen er feil, da jeg vet når jeg ble befruktet...

ks er satt til 3. juli :)