PDA

Vis full versjon : Vondt helt nederst i korsryggen...

Petty
19-03-2003, 16:08
Noe rart skjedde når jeg var ferdig å skrive isted...

Dette skrev jeg iallefall:

Jeg ar en ukes tid har litt dumpe diffuse smerter helt nederst i korsryggen og rundt halebenet og litt til venstre utover. Det kommer når jeg sitter mye - har kontorjobb- og om kvelden etter at jeg har trent.

De er ikke der mens jeg trener, men de kommer når jeg sitter...

Er livredd for bekkenløsning...Har noen av dere vært plaget med? Skal jeg gjøre øvelser eller ta det med ro? - jeg får jo vondt av å sitte også...sukk:leiseg:

Hilsen Vimsen
19+2

Mmmari
19-03-2003, 17:07
Heisann :)

Jeg har vært plaget med smerter i korsryggen gjennom over halve svangerskapet. Er vel ikke så mye som hjelper mot smertene, varmeflaskene har kanskje vært en kjekk ting gjennom tiden.

Det beste man kan gjøre er vel å prøve å hindre at man gjør det verre.

Da er det viktig å sitte rett, ikke bære mye, fordele det du bærer så du har like mye tyngde på begge armene.

Noe bedre svar kan ikke jeg gi i allefall. :)

Magedutti
19-03-2003, 21:40
Er nok et tegn på bekkenløsning dette ja..:uff:
Dette er en av de mange plassene den kan slå ut.

Det er bare å satse på at den ikke blir for ille og at den ikke utvikler seg til å gjøre vondt "overalt"...:uff:

Vanskelig å si hva man skal gjøre, for det er ille å sitte for mye i ro og det er ille å være for mye i bevegelse...Man må kjenne på det der selv, hva man føler man må gjøre...

Ikke overbelast deg iallefall! Og hold bena samlet mest mulig...

Håper det ikke blir for ille :stakar:

:klem:

Hildur
19-03-2003, 23:47
Ikke for å skremme deg Vimsen, men det var akkurat de samme symptomene jeg hadde da jeg fikk påvist bekkenløsning.

Jeg har klart å holde det sånn nogenlunde i sjakk ved å sitte minst mulig på kontorstol, ta det med ro, gå til manuell terapeut og gå minst mulig.

Lykke til

Hilsen Hildur
Termin 010903

Petty
24-03-2003, 14:00
Var innom hos en fysioterapeut jeg kjenner, og hun fant ut at det er de store mukslene på siden av hoften/bekkenet som kommer i klem/får liten plass når jeg er gravid. Hun trodde ikke det var bekkenløsning eller hormonpåvirkning. :D

Heldigvis...:klapp:

Så jeg har noen tøyeøvelser og litt strekking, så håper jeg det holdes i sjakk! Om noen er interessert i øvelsene, kan dere bare sende meg en PM!

Hilsen en lykkelig Vimsen