PDA

Vis full versjon : Hva med en presantasjonsrunde?

moren
12-08-2002, 22:50
Hei vi er noen her inne nå og de hadde vært moro å hørt hvordan det går og hvord dere er fra og når terminen er!
Jeg er 29 år fra Bodø dette er mitt andre barn som er i vente har mistet 2 ganger i fjord så jeg håper dette går bra:klapp: :klapp:
HAr samboer og gleder meg til mnd her sammen med dere.:lol:

meja
13-08-2002, 00:01
Jeg er 34 år gammel, 5+1 på vei med nr.2. Har som deg mistet 2 ganger, - i desember og mars. Bor i Oslo. Er nå kjempenervøs for at det skal gå galt igjen...synes jeg har altfor lite symptomer: bare litt ømme pupper! Forrige gang var de så vonde at jeg var livredd for at noen skulle "skumpe" borti. Forrige gang spydde jeg som en gris fra uke 4 - 16. Tvi-tvi til oss alle!

meja 5+1

monica
13-08-2002, 00:03
hei.
jeg er ei jente på 19 år fra sør trødelag.....har en samboer og en sønn på snart 2 år.venter mitt andre barn 1 april.
blir litt spent på hvordan gutten min kommer til å reagere på at mamman hans holder en annen baby....og gir en annen baby kos o.s.v!men jeg har bestemt meg for at sønnen min skal få mye kos og at jeg leker mye med han etter at andre barnet er født...så han ikke føler seg tilside satt.

baby
13-08-2002, 00:11
Jeg er fra Romerike, 24 år(snart), og venter mitt
andre barn i midten av april(5+0)
Gleder meg stort!
Var veldig heldig og traff på tredje forsøk...:klapp:

klem baby

indi
13-08-2002, 01:48
Hei dere:)

Jeg er 29 år, bosatt i Moss, gift, en datter, hund, katt, hus, mobil og alt det der.:klapp:

Vi har nå prøvd i over 5 år. Har hatt en SA og en XU, men denne gangen virker det som det skal gå greit:baby:

Lykke til dere andre også:D

Koz indi & egget 6+4

Frutti
13-08-2002, 02:00
Jeg er 21, og venter min andre(ca..) 9 april 2003.

Har en jente født i oktober 2001, så mellom disse blir det 1 1/2 år.
Jeg gifter meg med samboeren min nå til lørdag, så egentlig har jeg ikke tid til og sitte her nå..!

Bor i Kragerø, men er født og oppvokst i Oslo.

LIZ
13-08-2002, 02:10
Jeg er 20 år gammel, gift og bosatt i Akershus!
Jeg venter mitt første barn i midten av april:D :D

Vi prøvde i ca. 8 mnd før jeg endelig ble gravid, så jubelen har stått i taket her hjemme den siste uken!

Jeg studerer psykologi, og syns at det er veldig spennende! Ellers så er jeg veldig glad i å svømme og dyrke styrketrening.

Det blir utrolig hyggelig å bli kjent med dere:findag:

mon
13-08-2002, 11:07
Jeg er mon og bor i Sandnes. Jeg er 32 år og venter vårt første barn 12. april hvis alt går bra. Vi har prøvd i 2,5 år nå og har hatt 2 MA/Blighted ovum på disse årene. Slipper derfor ikke gleden helt løs før jeg har vært til UL og er over 14 uker.

mon 5+3

Mikke
13-08-2002, 12:08
Hei

Er 34 år, gift, dette blir første barn for oss begge.

Har endelig blitt gravid etter ca. 2,5 års prøving. Har vært igjennom to prøverørsforsøk som ikke endte i graviditet. Vi har nå fått det til på egenhånd etter å ha tatt akupunktur.

Terminen er ca. 16. april. Og det skulle vel tilsvare 4+6 i dag.

:findag:

Leo-girl
13-08-2002, 12:19
Hei,

Jeg er Leo-girl og er 27 år og samboer. Bor i Oslo. Vi venter vårt første barn 4.april (blir sikkert litt senere). Traff blink på første forsøk. Har aldri hatt noen aborter som jeg vet om. Er litt redd for hva som kan skje i ukene fremover. Men vi får håpe det går bra.

Er i dag 6+6 og skal på privat UL til mandag. Hadde så lyst til å se at alt sto bra til allerede nå....lenge å vente ellers....utålmodige vet dere...!!:p

Lykke til videre alle sammen. Krysser fingrene for at vi får det til alle sammen.

Klem fra
Leo-girl og nurket 6+6

Johanna
13-08-2002, 13:09
Jeg er Johanna, er 23 år og bor i Bergen. Samboeren min er verdens skjønneste (dere er sikkert ikke enig), selv om ikke alt har gått opp for han. Vimser rundt og lurer på om Babyen har fått bein slik at han kan lære han noen fotball regler, og litt om Brann.
Vi har nettopp kjøpt leilighet, og bruker tid og penger på å pusse opp den.
Katten min er jeg også veldig gla i, han som nå blir storebror..

Vi ble gravide (jeg og sambo, ikke katt :p ) den første syklusen med EL, og dette er vårt første barn.

Håper alt går bra med oss alle her inne, april er en SUPER måned å være født i!

Klem fra meg.

siw26
13-08-2002, 14:02
Hei alle sammen:)
Jeg er 26 år, samboer og har to hunder. Vi bestemte oss for å prøve å få barn 6. juli, tre uker senere var det i boks!!
Det er nesten ufattelig!!! Familiene våres fikk vite det i går, så det har blitt litt telefonsnakking ja:) Har foreløpig termin 15.april.
Jeg bor i Haugesund. Hadde vært moro å bli kjent med andre herfra og, kjenner nemlig ingen enda(flyttet hit i juni)

Mater
13-08-2002, 17:05
Hei
Jeg er 34 år og bor "sentralt på Østlandet". Jeg har akkurat flyttet sammen med min kjære. Nå skal vi tilpasse oss hverandre og dette nye vidunderet samtidig. (Går ikke helt uten gnisninger dette!)

Jeg testet positivt for en uke siden. Etter hva jeg kunne se fra terminkalkulatoren var jeg da sånn rundt 4+2. Hverken min kjære eller jeg har barn fra før. (eller noe særlig langvarige forhold bak oss.)

Dette store har nok ikke helt gått opp for oss helt enda. Føles nokså uvirkelig. Jeg har fått enkelte symtomer...(eg. i fleng) verkende bryster, kvalme, lett hodepine, murring i magen osv. Kaffe har gått helt fint frem til i dag. :)

I am
13-08-2002, 19:23
Jeg er 25 og samboer, fra Trondheim. Dette er vårt første barn, fra før har vi tre hunder. Vi gleder oss enormt! Jeg har allerede fortalt det til foreldre og søsken, selv om det er fryktelig tidlig... har lyst til å rope det ut for hele verden! Mamma har ønsket seg barnebarn i ti år, sa hun. Med tanke på at jeg er eldst, og 25, så har vel hun vært litt vel optimistisk... :)
Jeg er 5+1 i dag, termin ca 16. april.

Klemz fra I am

Vianne
13-08-2002, 23:45
Hei!

Jeg er Flis, 22 år, og bor i Bergen.
Vi har Emil på 1 år fra før, og traff på første forsøk med en ny:baby:

Er i dag 5+2, tror jeg, og har ingen symptomer enda, men så var mitt forrige svangerskap helt perfekt. Krysser fingrene for det samme denne gangen.

Gaupa
14-08-2002, 23:53
Jeg er gift og bor i Oslo. Vi prøvde egentlig å unngå graviditet foreløpig, for vi har en sønn som ikke er fylt året enda... :o
I følge BIM har jeg termin 15. april, og er i dag 5+3. Har en del mensmurringer, men ellers ingen særlige symptomer :) :)

Mannen min er fremdeles i sjokk over at jeg testet 2 BLÅ, men han venner seg vel til tanken etterhvert..:p

lillife
15-08-2002, 00:10
Heisan!

Drister meg innom jeg også, har bare sneket rundt i kulissene til nå. Har hatt to tidlige Sa siden februar, og føler meg ikke helt trygg enda...

Jeg er 33 år, har 3 barn fra før av. Er gift. Jeg er bosatt i Oslo.

Termin er 9 april.

Hilsen
morgana 6+0

~Maila~
15-08-2002, 03:55
:borte:

BabyBlue
15-08-2002, 04:05
Jeg vil ikke se så mye om meg selv, men kan si såpass at jeg lenge har vært aktiv på NM.

Fordi det er så mange der som "kjenner" meg, så velger jeg å være noenlunde anonym en liten stund, håper dere bærer over med meg :)

Saga
15-08-2002, 21:55
Jeg har akkurat fylt 31 år. Giftet meg med Sagamannen for 2 måneder siden. Bor sentralt på Østlandet med våre 2 hunder.
Vi har forsøkt i 14 måneder og har hatt 1 SA i Oktober i fjor!
Denne uken har jeg testet klare blå streker nesten hver morgen:bonk:
Jeg har regnet ut at jeg har termin ca 25. April.
Jeg har mye kvalme på kveldene, ellers føler jeg meg ganske bra.
:klapp:

Shecat
16-08-2002, 21:51
Jeg er Shecat og er 33 år, gift, og venter nå mitt fjerde barn. Hadde en SA i mai 01, og prøvd igjen siden aug 01. Og endelig nå når jeg hadde ``gitt opp`` testet jeg positivt. (Rart det der i grunnen).
Har termin rundt 20 april.
Jeg kommer opprinnelig fra Trøndelag, men er nå bosatt på Kanariøyene.:cool:

Håper vi får en fin tid sammen her nå fremover:)

Klem fra Shecat og lillenurket:baby:

Tingeling
17-08-2002, 04:15
Her kommer jeg slentrene inn også.

Litt tidlig men dog..... har behov for å dele dette med noen og da er det godt å ha dere.

Jeg er snart 28 år, gift og har en gutt på 14 mnd. Var aktiv inne på SnartMamma under hele det svangerskapet og tror vel at det blir litt mindre denne gang.

Begynner å jobbe full tid etter permisjonen til mandag og gruer meg sinnsykt til å fortelle at jeg er gravid igjen. Har hørt nå de siste mnd. at bare .... kommer tilbake for fult igjen så blir ting så mye bedre.

Sluttet på minipilla i midten av juni (etter el) gjorde det vi kunne for å ikke bli gravide i juli og kjørte på som bare det etter det. Ferie, sommer og avslapping resulterte i 2 blå (yes yes yes).

Gleder meg kjempe masse til å bli mamma en gang til.

vjensen
18-08-2002, 15:28
Hei hei, har akkurat presentert meg på "Ny på SM", jeg men her var jo en ordentlig presentasjonstråd med mine terminpartnere, så smart.
Er 29, bor i Oslo, gift 15. september i fjor med drømmemannen (33). Vår første baby lagde to blå i tredje prøvemåned, er veldig takknemlig, trodde liksom det skulle ta laaang tid, jeg. Er litt engstelig av meg, men stort sett rolig og lykkelig over min nye tilstand. Har ingen plager, mamma hadde heller ikke, så det er kanskje noe jeg har fått derfra. Skulle nesten ønske jeg kjente litt mer, men det skjer i hvert fall noe med puppene nå, og det er ikke meg imot:D

Termin 1. april.

Hampus
18-08-2002, 23:41
:vink:

Jeg er 28 år, sambo og forlovet. Har en datter som heter Sarah og er 1 år gammel.
Bor i Skien i Telemark.

Var gravid i våres, men mistet i MA i begynnelsen av mai! Har deretter hatt et opphold med prøvingen til vi begynte igjen i juli. Full klaff på første forsøk! Håper nå bare den lillingen klamrer seg fast ordentlig denne gangen!
Gleder meg til og bli mamma igjen! :D

Håper vi alle får en fin tid her inne fram til april! :kidoki:

:mervink:

5+1

susette
19-08-2002, 00:54
Jeg er ei 23 år gammel jente fra Kongsvinger. Jeg er samboer og forloved med den herligste mannen (i mine øyne) i hele verden.
Jeg testet to blå i dag tidlig, og venter da et april barn, som jeg selv er :klapp:
Terminen miner ca den 20 april og jeg er 5 uker på vei, hvor mange dager vet jeg ikke:)
Håper at vi her i april klubben får det hyggelig sammen og at vi slipper å miste noen underveis.
Klem Susette

K27
19-08-2002, 15:31
Jeg er 27 år fra Oslo, og er samboer. Vi klarte det på første forsøk og i dag hadde jeg første besøk hos gynekologen.
Jeg er 7 uker på vei, og det var ikke stort annet enn en svart flekk som var fostervann å se på ultralyden. Men det var fint å få bekreftet at jeg er gravid.

Jeg har termin 6.april.

Klem K

Selleri
19-08-2002, 15:43
Hei!

Selleri, 23 år, venter vårt første barn rundt 20 april. Vi klarte det på første forsøk, og håper at alt går bra framover!

Hang
19-08-2002, 17:12
Ser det var en presentasjon tråd her også, så da skriver jeg litt her også.

Er altså snart 33 år, har en gutt på snart 4 fra før, og nå et bitte lite frø i magen. Har vel termin omtrente 27 april, så det kan jo hende det blir mai-baby, men er her inne så lenge :baby:

Jeg er gift og vi bor i Bærum, skal flytte nå i november, men ikke så langt.
Vi har prøvd mer eller mindre i 1 1/2 år, så det var med stor glede og tårer i øynene at jeg så to røde på lørdag og to røde på søndag. :klapp:

Kommer nok til å ferdes her inn en del tenker jeg. Skal bli morro å følge med alle sammen.

Brumm
23-08-2002, 12:33
Jeg kommer opprinnelig fra Vestlandet men er bosatt i Oslo. 28 år og dette blir vårt første barn. Vi har vært samboere i 4 år så dette var vel på tide. :)

Testet positivt i går og det har nok enda ikke gått helt opp for meg.. har bestilt legetime til 5. september allerede. Har massevis av spørsmål så jeg fikk time 3-4 uker før det de anbefalte på legekontoret.

Vi traff første prøvemåned og jeg må si jeg var overasket da jeg i går fikk de to blå! :klapp: Skulle bare teste pga at jeg skulle på båttur i går kveld.

Gleder meg til å bli kjent med dere her inne.

Må legge til at jeg tror terminen er ca. 30. april.

:findag: :)

jippii
23-08-2002, 13:47
hei .. ;) jeg er 28, bor i oslo sammen med kjæresten min, jobber, møter venner, går på kino, teater og konserter&alt det der - men mest av alt er jeg jo gravid. akkurat nå 7+0, i åttende uke. jippi!
Vi prøvde knapt èn gang - før x'ene og y'ene (eller ihvertfall en av dem)fant Gullet. Hadde brukt hormonspiral i fem år, så vi var naturligvis veldig spent på om det var mulig å få det til så fort.. og det var det! Så nå er jeg lykkelig kvalm (..), har uvanlig mye vondt i hodet, kjæresten min smiler hver gang han mener jeg er i det hormonelle humøret, vi er livredde hver gang det er antydning til rødt i trusa (som skjer hver gang vi drister oss til å elske forsiktig). Mao: en eneste lykkerus.

til slutt: så fantastisk deilig å ha et nettsted som dette! Dele frustrasjoner, gleder&alt det der.

lykke til alle sammen :klapp:

Magdalena
23-08-2002, 17:00
Jeg er 26 år, har samboer og vi har nettopp bygd oss hus. Vi har prøvd i 16 mnd og graviditeten kom på et perfekt tidspunkt.
Vi har ikke fortalt det til noen ennå, men jeg gleder meg enormt til jeg skal fortelle det til mine foreldre, som lenge har ønsket å bli besteforeldre. :klapp:

Magdalena

Frida
23-08-2002, 17:01
hei!

Jeg er 34 år og bor i Follo.
Er samboer på 15 året.
Vi venter barn nummer 4 og har barn på 14 ,10 og 1 år fra før.
Oppdaget snart mamma da jeg gikk gravid med forrige mann :)
Jobber i Oslo.
Ser frem til mange måneder her inn sammen med dere alle sammen :)
Foreløpig termin er 4 april.

Klem fra Frida 7+6

Lavendel
24-08-2002, 17:48
Nå kan jeg endelig være med på presentasjonsrunden :lol: Har ventet på dette :o
Jeg er 30år gammel,gift :elsker2: Vi har vært sammen i 13år (:soh: ) og gift i 8år :hjerter: Men nok om det...:o Bor i Oslo og
har to barn fra før,Hanne på 15år,og Julyane som blir 3mnd 28.aug :D Så Julyane og :baby: blir to tette :kry: Og hvis noen lurer,så var det planlagt :kidoki: :D Men vi hadde aldri trodd at vi skulle få det til på første forsøk..:soh: Så vi ble utrolig sjokkerte :D Og ikke minst,utrolig glade :klapp:
I følge BIM,så har jeg termin 30.april,med andre ord er jeg 4+5 i dag :D Håper virkelig at alle i april klubben kommer til å bli her helt til april da :kidoki: Krysser fingrene for det!!! :D
Formen er forresten bra,er bare litt kvalm og :sover:,men det gjør meg ingenting :kidoki: Har bare :spy: engang,håper virkelig at det blir med den ene gangen også :lol:
Gleder meg til å bli "bedre kjent" med dere her inne :D

Camelia
03-09-2002, 15:25
Litt om meg:

* 33 år
* nygift i sommer
* 1 datter (Hannah) fra før som blir 2 i april
* Hannah var blink på første forsøk, nr. 2 var ikke påtenkt riktig enda... :p
* flytter til Oslo i høst

Gleder meg til å følge opp dere andre i tiden framover, samt komme med noen utbrudd på godt og vondt selv også!

:klapp: Hurra for oss! :klapp:

Lalai
04-09-2002, 18:30
Hei kommer litt seint med min presantasjon her men jeg gyver løs.

Jeg er 27 år og venter barn nummer 3.

Litt bakrunn har en datter fra et tidligere forhold og hun er 8 år.
Jeg og min samboer har vært sammen i 5år og venter vårt andre barn sammen.
I desember i fjor (2001) fikk vi en velskapt men desverre død datter.
Derfor prøver vi igjen og håper at ting går bra denne gangen
Har regnet ut at min termin er 2.april men dette kan forandre seg på ultra lyden.

Håper det går bra med alle dere andre her inne.
Hilsen lalai og mini:baby:

Oops
04-09-2002, 23:06
Jeg er gravid med nummer to (ikke planlagt, men ønsket allikevel!), har en gutt på vel ett år fra før. Det har faktisk ennå ikke gått opp for meg at jeg virkelig er gravid... selv om jeg har vært på ultralyd to ganger... Det kom liksom så uventet!
Men - når magen snart popper ut så skjønner jeg det nok!
Har termin 13.april sånn ca. Formen er fin, bedre enn forrige gang! Har forresten ikke så mye tid til å kjenne etter heller...
Kommer nok til å være litt mer her inne når jeg virkelig føler at dette skal skje! Hvis alt går bra da (krysser fingrene litt for meg selv og alle andre som er igjen her, etter å ha lest om de som faller fra... :( ).
Har ikke fortalt det til noen ennå, så derfor vil jeg heller ikke fortelle mer om meg selv her på SM, enn så lenge!
Hilsen Oops.

Tidl. bruker
09-09-2002, 21:09
Jeg er 22 år og kommer fra Trondheim.
Samboeren min og jeg venter en liten bebis 9. April. Og det klarer vi nesten ikke å vente til.
Nå har magen begynnt å vises bittelitt og ser fram imot en stor kul der om et par måneder....

Hilsen Nilsma og lillevennen i magen :baby:

mammami
09-09-2002, 22:46
Jeg kan også presentere meg;

32 år, gift og mamma til verdens nydeligste 2-åring; venter nr 2 rundt 8. april.

Veslejenta vår er resultat av ivf-behandling, mens hemmeligheten i magen har vi av alle ting prestert å lage selv!
(Jeg er opprinnelig Trondhjemspie, så det er vel jeg som er litt TRÆG, kanskje..., men det var fint at kroppen min skjønte hvordan man gjør til slutt!! :) )

Etter en missed abortion i vår tok det lang tid før jeg klarte å glede meg over denne graviditeten, men etter ultralyd forrige uke svever jeg:
Inne i min mave bor en perfekt, liten hemmelighet med hjerte som slår, og armer til å vifte med...!

Lineah
09-09-2002, 22:58
Jeg får også presentere meg her!

Jeg er 23 år og bor med værdens beste kjæreste.
Terminen er 9 april. Og vi gleder oss masse.
Jeg er sykemeldt for tiden, noe som er ganske kjedelig.
Vi bor for tiden i Ås, men skal kanskje flytte til skedsmo et sted...

siw26
10-09-2002, 14:59
Jeg er 26 år, samboer med en kjempeskjønn mann og to hunder!
Vi venter vårt første barn, sambo kysser magen og "hilser på":)
Har hatt en abort for mange år siden- ikke moro- angrer vilt!
Har akkurat flyttet til Haugesund, opprinnelig fra Østlandet.
Har termin i midten av april