PDA

Vis full versjon : Så sliiiiiten...

Chrissy78
11-05-2008, 00:58
Nå orker jeg snart ikke mer!!!!:leppe:
-Eller clouet er jo at jeg ikke orker noen ting!!

Når jeg kommer hjem fra jobb går jeg rett og legger meg på sofaen, og der blir jeg stort sett værende til kvelds.
Alt av husarbeid, feks klesvask må planlegges flere dager i forveien, for jeg må samle krefter. Det samme gjelder handling av mat..
Kan ikke huske sist jeg moppet gulvene eller tørket støv..
Og sosialt liv? -Det har jeg ikke.

jeg sover ELENDIG, jeg må stadig på do, det er vondt å snu seg og jeg er like trøtt når morgenen kommer..

Andre som føler deg slik? Hvordan holder dere ut???
Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobbe de siste fem ukene.. merker at det har begynt å gå ut over konsentrasjonen på jobb også..

Jammen godt jeg ikke har andre barn å ta hensyn til i tillegg, det hadde jo ikke gått!

Uff ble masse syt dette, men måtte bare få det uuut!! :leiseg:

Tidl. bruker
11-05-2008, 08:24
:comfort:
Skjønner hvordan du har det. Er ikke noe gøy å føle seg hjelpesløs eller å ikke mestre noe. Men du går jo på jobb!! DET er jo kjempebra i seg selv.
At du legger deg på sofaen etterpå er vel fortjent. I denne perioden er det partneren eller andre hjelpere som må hjelpe til med husarbeidet!
Jeg er ikke så langt på vei, men er helt grønnsak om morgningen og sitter i en tåke helt til mannen står opp og jeg kan legge meg nedpå en time. Men når jeg står opp, er jeg like grønnsak og klarer nesten ingenting. Føler meg veldig lat og sliten, men satser på at det snart går over. :)

Håper det blir bedre for deg snart. Husk å spis frukt og drikk vann gjennom hele dagen. Kan få mye energi av det! (lettere sagt enn gjort). .
God "bedring" da :) Og husk at du har lov å være sliten og bare slappe av nå! Du har ingen andre barn å ta deg av heller, så da skal du bare pleie godt med deg selv!! Det trenger du :klemme:

Lisemor
11-05-2008, 09:51
Hei på deg!
Du må huske på at kroppen din er inne i en veldig energikrevende fase. Det er drøssevis av prosesser som holder mirakelet i utvikling inne i magen din. Dette kan til tider ta alt av krefter. Men det er jo ikke så rart. Synes det hele er helt utrolig at det i det hele tatt er mulig. Jeg har hatt slike perioder tidligere i svangerskapet, da har jeg blitt hjemme fra jobb noen dager, isolert meg på sofaen og samlet krefter. Jeg gjorde IKKE husarbeid de 3 første mnd. Meldte meg helt ut. Hør på kroppen din den forteller deg noe viktig! Ro ned!

PS: om det er en stund siden du har tatt prøvene hos legen, så ville jeg gjort det, for sikkerhetsskyld.

Lykke til videre!:nikkedukke:

Roxette
13-05-2008, 09:37
Vet akkurat hvordan du har det... Jeg er kjempesliten, og forstår ikke hvordan det skal gå. Er i den kvalmefasen og ligger over doskåla og det gjør meg ikke mindre trøtt. Og jeg har to barn på 2 og 1 år og ta meg av. De må bare klare seg selv litt og tåle ei mor som ligger på sofaen i stedet for å leke for tiden.

Chrissy78
23-05-2008, 09:09
Da endte jeg hos legen for en uke siden..
Ble tilbudt 100% sm, men ønsket å prøve litt, så vi ble enige om 50%.
Har nå prøvd det en uke, og det er herlig.
Føler dagene går fort, og jeg får både jobbet og hvilt.. :)

Den siste uken har bekkenet begynt å krangle skikkelig, og det er verre enn noen gang å få sove, samt snu seg i sengen, og på toppen av alt har kvalmen kommet tilbake, så jeg tror jeg kommer til å be om fortsatt 50% sm fra 1.6

Takk for alle gode tilbakemeldinger!!:grouphug:

Gravida
23-05-2008, 11:09
Jeg hadde det på samme måte, og løsningen for meg var å bli delvis sykmeldt. Har jobbet 60% fram til nå, og skal jobbe 40% de siste to ukene før perm. på grunn av vond rygg og mye ståing og gåing på jobb.

Da jeg sykmeldte meg etter å ha jobbet 100% en periode var det som å komme til en helt ny verden! Å faktisk orke å gå en tur, møte venninner eller bare støvsuge var utrolig deilig. Da føler man at man faktisk har et liv også:)

Vil anbefale deg å høre med legen din om du kunne fått en delvis sykmelding. Det er faktisk ikke mye som skal til, men man merker jammen forskjell!

Lykke til:)