Vis full versjon : Morgenkvalme!
Sweet Candy
20-03-2003, 10:56
Hadde/har alle dere her på SM "morgenkvalme"? Jeg er i uke 8+5, men har fortsatt ikke merket noe serlig til kvalmen, er bare litt uggen av og til. Alle jeg kjenner har opplevd den forferdelige kvalmen, så derfor lurer om det er uvalig å ikke bli kvalm?
:findag:
Jeg har selv vært kvalm, hele dagene gjennom i begynnelsen..
Verst var det morgen og kveld, og hvis det gikk litt tid mellom måltidene.
De siste dagene er det begynt å bli bedre, for tiden er det verst om kvelden faktisk.
Har en venninne som også er gravid, hun har ikke antydning til å være kvalm. Er bare trøtt...
Det er veldig individuelt hvordan man reagerer, vær glad du slipper kvalme :)
Lykke til videre!
Bluelady
20-03-2003, 11:15
Det er helt vanlig og ikke være kvalm. Og bare vær sjeleglad for at du slipper den.
Selv var jeg superkvalm og spydde daglig fra jeg var 6 uker til jeg var 16 uker på vei. Men alle varianter fra ingen kvalme til litt og videre til ektrem er like vanlig.
Tidl bruker
20-03-2003, 11:50
Jeg har også sluppet unna den berømte morgenkvalmen. Heldigvis sier jeg..
Har vært mere uggen/småkvalm på ettermiddagen. Jeg fikk ikke i meg mat etter kl. 1500. Jeg har nå ikke vært kvalm på 4 dager, så nå nyyyter jeg bare det å være gravid!
Lykke til videre...
Klemmer Vesle Anna
Termin 8.oktober
Mener jeg leste nylig at det er 50% som får skikkelig kvalme, og 50% som er heldige og slipper unna med bare litt ubehag!
Heldige deg, vi er fra hver vår halvdel for jeg er kvalm hver dag, hele døgnet....slitsomt:(
Lykke til!!!:findag:
cormatic
20-03-2003, 12:58
Jeg var ikke kvalm i det hele tatt, og spydde ikke en eneste gang. Var kun litt "uggen" av og til, men aldri på morgenen.
Jeg er heller ikke kvalm ennå. Snakket med moren min, og hun har heller ikke vært kvalm en eneste gang under sine svangerskap (5 stk) heller ikke tantene mine.... kan det være arvelig tro? Håper det, så slipper jeg å bli kvalm!!
Jeg har vært finfin i formen i to av svangerskapene, litt uggen i to av svangerskapene og i dette siste var jeg så kvalm (begynte i uka 9 ca) at jeg ikke fikk spist omtrent på tre uker, men totalt merka jeg kvalmen GODT i åtte-ni uker, så det er veeeldig varierende tror jeg :)
Jeg trodde også jeg skulle slippe den forferdelige kvalmen, i og med at jeg ikke merket noe til den rundt de ukene det ofte kommer. Men så feil kunne jeg ta!!! Begynte å bli småkvalm i uke 7 - 8, og en dag i uke 9 kom kvalmen sterkt og brått kastet på meg. :spy: så godt som hver dag frem til uke 16. Var sykemeldt 100% fra jobben i ti uker pga svangerskapskvalme. Så hos meg kom kvalmen sent og varte lenge. Holdt på å bli :gal: Men nå er den heldigvis borte :D Merker litt kvalme innimellom, men ikke på langt nær sånn som det var. Kjempe godt å endelig være seg selv igjen :klapp::klapp::klapp:
**Krysser fingrene for at du slipper kvalme og oppkast, og at det ikke blir slik som jeg opplevde ;) **
Magedutti
20-03-2003, 14:04
Helt vanlig å ikke være kvalm og de som får kvalmen får den i forskjellige grader... Noen må til og med legges inn på sykehuset for å få tilført næring..:uff:
Jeg fikk et alvorlig tilfelle med oppkast fra uke 6 til uke 17 ca :(
Nå kaster jeg fortsatt opp med 2-3 ukers mellomrom og selve morgenkvalmen er der fortsatt, våkner stort sett hver morgen av at jeg er småkvalm :(
Jeg hadde et anfall av kvalme helt i førsten, men ikke noe spying. SÅ du er like normal om du ikke er kvalm vil jeg tro...
Har ikke vært hverken kvalm eller uggen et eneste sekund. :D
Er nå 21+2, så jeg er tydeligvis av de priviligerte som ikke opplever kvalme og ubehag.
solstrålen
20-03-2003, 20:43
Det er helt normalt, og du er kjempeheldig hvis du slipper kvalmen. Min begynte allerede før jeg visste jeg var gravid økte til oppkast da jeg var rundt 9 uker på veg, og sluttet ikke før jeg var ca 16 uker på veg..Det varierer veldig fra person til person. Lykke til. Håper du ikke får det...:p
Tidligere Bruker
20-03-2003, 21:13
Jeg hadde mye kvalme de første 12 ukene, men i de andre svangerskapene har jeg ikke vært så mye plaget. ;)
:mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.