PDA

Vis full versjon : En litt fortidlig tur til føden!

Katta
04-09-2002, 17:21
Uff dette var ikke en hyggelig opplevelse. Mandag kveld ca. kl. 20:00 satt jeg i sofaen hjemme og koste meg og gledet meg til å se en nyhetene og en ny episode med 24. Men så dukket det opp noen voldsomme menslignende smerter, med skikkelig strålinger ned i bena. Og de ville heller ikke gi seg. Det var masse liv og kynnerene kom i ett sett.

Jeg ringte til Rikshospitalet hvor jeg har fødeplass og de mente at siden jeg allerede hadde høyrisikosvangerskap at jeg skulle ta meg en tur.

Jeg var på Riksen ca. kl. 23 og vi tok en del undersøkelser, målinger av fosterets hjertelyd og mine sammentrekninger som det absolutt var nok av. Vi tok UL både utvendig og innvendig og resultatet ble at jeg ble lagt inn til observasjon og fikk en sprøyte for å sette i gang modningen av lungene til fosteret. Hodet er allerede festet og livmorhalsen er forkortet til 20 m.m. Det ble ikke mye søvn første natten, men utpå formiddagen i går, så ga heldigvis smertene og riene seg. Etter en del nye blodprøver og CKG, så ble jeg heldigvis utskrevet i dag, med resept om å holde seg i ro.

Håper at ingen andre skal få oppleve dette, men ønsker allikevel om å informere om den suverene gjengen som jobber på Fødeavdelingen på Rikshospitalet. Hvis dere skulle oppleve smerter i underlivet, ring til sykehuset!!! De er der for deg og ønsker bare å hjelpe til

Klemmer fra Katta 31+1

Struttemagen
04-09-2002, 17:57
Lurte fælt på hvor det var blitt av deg!:???: :???: :???:

Skummel historie, men godt at det endte så fint til slutt!

Nå er det bare full hvile på deg, mor. *streng*:kjeften:

Så skal vi de at det blir til småttens beste!:D :D

Og du; Kniiiiiip!

Trøsteklemmer fra Struttemagen, 27+6:stakar:

fabel
04-09-2002, 18:01
Oisann...ikke mye morsom opplevelse, nei :eek:
Vil bare ønske deg lykke til, knip igjen så godt du kan og ikke stress!
Skal ikke ha såååå tidlige fødsler i novemberklubben :)

Klem fra fabel, 30+2

MøreMia
04-09-2002, 18:08
Guffen opplevelse!

Hold igjen :p

Kame
04-09-2002, 18:26
Slenger meg på og ønsker deg en laaaaang hvilestund...!

(Det får være måte på å ha det travelt!)

:klem: fra Kame - 31+0 (fordet har jm sagt at jeg er!)

Tilden
04-09-2002, 18:44
Har svart deg på generelt, men sier det igjen : Nå tar du det med ro!!

Klem fra Dee, 29+4
:stakar:

Noni
04-09-2002, 21:05
Skremmende opplevelse, nå får du kniiipe igjen alt du kan:p og høre på legene når de sier ta det med ro. :sint:

En god :klem: til deg fra meg

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (29+3)

Amasone
04-09-2002, 21:29
Uffda !!! Ikke gøy, men fint at det finnes mennesker som tar vare på deg i slike situasjoner. Skal på svangerskapskurs om 14 dager, og gleder meg allerede. Regner med at mannen min kommer til å svime av hvis vi får se filmsnutter fra fødsler og sånn, heheh.....

Ta det med ro. Vi vil ikke at du skal komme i septemberklubben, vet du !

Klem.:stakar:

Moni
04-09-2002, 22:10
Uff da, tenker nok at dere fikk litt hetta !! Godt at du ble tatt godt vare på, og hvil deg for all del godt fremover.

Gode klemmer fra Moni 30+0

Lillian
05-09-2002, 02:16
Huffameg. Nei, sett deg ned, sleng beina på bordet og kommander den blivende pappaen rundt resten av svangerskapet! Vi vil ikke ha noen tjuvstarting i novemberklubben, altså!! :D

Håpet
05-09-2002, 14:27
Nei uff det var litt tidlig ja. Du får bruke den siste tiden til å bare slappe av. og kvile ekstra mye. Litt tidlig enda med fødsel ja.
Ta vare på deg selv og bebisen.

Nikken
05-09-2002, 14:29
WOW - rolig nå! Hold your horses!!!
Godt at babyen holder seg innendørs litt til ;)