Vis full versjon : Vogner (får ikke svar på klær og utstyr)
Jeg har vært litt rundt og kikket på tvillingvogner, men utvalget er jo helt labert da. Har sett på Simo, som ser svært stabil og solid ut, men som jo er svindyr. Har også sett noen fra Ora (finsk merke). Prøvde å spørre om dette på forumet for klær og utstyr, men det er jo ikke så veldig mange der som er interessert i tvillingvogner akkurat :lol: Det er en butikk til i Bergen som har tvillingvogner, men jeg har ikke vært der.
Er det andre som har formeninger og synspunkter om diverse tvillingvogner, så vi bare kan ha en meningsutveksling. Er jo skeptisk til leddet håndtak pga TV2 hjelper deg reportasjen. Men endel tvillingvogner har bare det???
Noe som har noe å komme med???
:vink: :vink: :vink:
Klem fra (17+4)
Hei Taurus
Tror Emaljunga har forsterket akkurat den typen som hadde problemer med håndtaket. Alle nye modeller hos Emaljunga har forsterket håndtak, og kjøper du en brukt modell, får du nytt håndtak til å sette på, som er godkjent.
Ellers har jeg vært endel på Finn.no, stort og smått, barneutstyr, og der er det faktisk vært endel tvillingvogner til salgs. Og JA, nye vogner er fryktelig dyrt. Men noen sier at om man drar til Sverige så får man slikt utstyr mye billigere. Det går jo ann å søke litt på svenske forhandlere/butikker
Klem fra Maya 19+6 ;)
Jeg anbefaler deg å ta en tur innom Tvillinger og trillinger på Nybaktmamma.com. Der ligger det allerede flere vogndiskusjoner, men de gjelder først og fremst trehjulinger for større barn. Men legger du inn spørsmål om anbefalinger, kan jeg garantere at du får svar fra erfarne tvillingvognbrukere. Og så blir du jo litt kjent med oss som du skal over til etter hvert :).
Forøvrig: Jeg brukte Simos smaleste modell (sportsvogna) til mine to små, og var godt fornøyd med den for de første månedene. MEN: Min erfaring er at de aller fleste bare bruker den første vogna det første året, og knapt det. Deretter kjøper mange ei trille. De er jo gjerne lettere, og tar mindre plass sammenslått (spesielt trehjulstrillene). Selv brukte jeg Simovogna vel 9 mnd, så gikk jeg helt over til trehjulstrille.
Poenget mitt er at det kan være verdt å vurdere om du heller skal kjøpe ei brukt vogn til å ha i starten, og så heller evt. bruke pengene på ei skikkelig trille. Det bruker å være mange gode, brukte tvillingvogner å få kjøpt.
jeg anbefaler også vogndiskusjonen på nybakt mamma sitt tvillingforum.
dersom du er interessert så selger jeg min tvilling-dypvogn, den er avertert til salgs under markedsplassen dersom du er interesert . send meg gjerne en pm. dersom noen er interessert.
selv syntes jeg det var greit å kjøpe brukt, billig dypvogn til de da de var nyfødte, så kunne jeg gå rett over på sportsvogn eller trille når de var store nok til det. Jeg syntes det var greit å ikke bruke kombivogn da det blir litt tyngre.
når det gjelder det med leddet håndtak så er det helt riktig at det er en fordel å unngå det på tvillingvogner, det er nemlig ikke noe serlig hvis man skal opp eller ned trapper.
vi kjøpte en emaljunga sportsvogn som har helt håndtak(ikke leddet) -etter annbefaling fra butikken vi kjøpte i.
lykke til!
Hilsen Gunhild
Hei!
Vi har hatt Emmaljunga Duo Tvilling (den fra TV2) og vi har vært veldig fornøyde med den. Har nettopp fått satt på det forsterkede håndtaket og solgt den. (Bytte av håndtak gikk helt pent og ryddig for seg, ikke noe problem).
Vi valgte den på grunn av tilgjengelighet. Den er 78cm bred og er dermed er lett å få inn de fleste dører. Cafeer og butikker er sjelden noe problem! Den går også greit inn i bilen.
Man begynner med en stor bag (=dypvogn) og bytter den ut med en sportsvogntopp.
Dette fungerte helt topp for oss til barna ble 11 mnd og ca 22kg tilsammen. Da ble den for tung og vanskelig å trille. Men vi er veldig aktive og måtte ha en som kan trilles overalt!
Så vi har nettopp byttet til en KoolStride joggevogn og er superfornøyde med den!
Skulle jeg valgt igjen og vært veldig fornuftig, sier jeg som Stompa at en brukt sportsvogn er best den første tiden. Så kan du kjøpe en "morsommere" vogn senere!
Lykke til, hilsen Mira
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.