PDA

Vis full versjon : Herregud, hva gjør jeg nå?!!

Uregistrert
18-05-2008, 19:47
Kjenner jeg svetter, er uvel og utroooolig skremt...

Sluttet på prev. for en tid siden, og har vært forsiktige hele veien men nå er jeg redd det som ikke skulle skje har skjedd!
Jeg mistenker jeg er gravid... jeg er bare på dag 29, men jeg er utrolig kvalm og uvel på morgenen og har sånn vondt i korsryggen som jeg alltid har når jeg er gravid.

har to barn fra før, hvor begge er hyperaktive og under utredning i tillegg til at mannen min har adhd.

Han ønsker seg ikke flere barn for alt i verden... jeg ønsker meg fler, men ikke NÅ!
Har nettopp søkt på sykepleien, og ønsker virkelig få til det... det er deltid, så på en måte lar det seg fint gjøre... MEN..

Hva jeg vil?
Jeg vet ikke.... jeg VIL gå på skole om jeg kommer inn, jeg VIL kunne leve livet mitt noe friere som jeg kan nå med litt større barn.. jeg VIL ha såpass med penger inn i mnd at vi aldri er blakke, og jeg VIL klare følge opp mine barn så bra som det er påkrevd med den tilstanden alt er i.
Men, jeg vil jo på en måte og ha en baby til...men klarer jeg det?
Og jeg vet at mannen min kommer til å klikke!
han er fullstendig klar over at jeg er på overtid, og han har ikke sagt så mye om det..men det er vel fordi jeg for en tid siden sa at om jeg ble gravid nå så ble det abort.
Men, nå er jeg søren meg ikke sikker på noe som helst lengre.

En del av meg sier jeg skal ta abort, en annen sier jeg ikke må finne på det fordi jeg kommer til å angre og slite med det resten av livet!

Jeg skal teste i morgen tidlig, så fort jeg får kjøpt en graviditetstest.
Forresten, noen som vet om døgnåpent apotek i oslo?

Uregistrert
18-05-2008, 19:51
Kjenner jeg svetter, er uvel og utroooolig skremt...

Sluttet på prev. for en tid siden, og har vært forsiktige hele veien men nå er jeg redd det som ikke skulle skje har skjedd!
Jeg mistenker jeg er gravid... jeg er bare på dag 29, men jeg er utrolig kvalm og uvel på morgenen og har sånn vondt i korsryggen som jeg alltid har når jeg er gravid.

har to barn fra før, hvor begge er hyperaktive og under utredning i tillegg til at mannen min har adhd.

Han ønsker seg ikke flere barn for alt i verden... jeg ønsker meg fler, men ikke NÅ!
Har nettopp søkt på sykepleien, og ønsker virkelig få til det... det er deltid, så på en måte lar det seg fint gjøre... MEN..

Hva jeg vil?
Jeg vet ikke.... jeg VIL gå på skole om jeg kommer inn, jeg VIL kunne leve livet mitt noe friere som jeg kan nå med litt større barn.. jeg VIL ha såpass med penger inn i mnd at vi aldri er blakke, og jeg VIL klare følge opp mine barn så bra som det er påkrevd med den tilstanden alt er i.
Men, jeg vil jo på en måte og ha en baby til...men klarer jeg det?
Og jeg vet at mannen min kommer til å klikke!
han er fullstendig klar over at jeg er på overtid, og han har ikke sagt så mye om det..men det er vel fordi jeg for en tid siden sa at om jeg ble gravid nå så ble det abort.
Men, nå er jeg søren meg ikke sikker på noe som helst lengre.

En del av meg sier jeg skal ta abort, en annen sier jeg ikke må finne på det fordi jeg kommer til å angre og slite med det resten av livet!

Forresten, noen som vet om døgnåpent apotek i oslo?

Meg igjen, fant døgnåpent apotek selv..

tuppmor
18-05-2008, 20:12
stakkar deg, håper for din del at testen er negativ! litt rart at du har sluttet med prevensjon når du ikke ønsker å bli gravid.... iallefall om du er gravid og ønsker abort bør du få gjort det så snart som mulig, og starte med prevensjon igjen -lykke til!

H.I
18-05-2008, 20:21
stakkar deg, håper for din del at testen er negativ! litt rart at du har sluttet med prevensjon når du ikke ønsker å bli gravid.... iallefall om du er gravid og ønsker abort bør du få gjort det så snart som mulig, og starte med prevensjon igjen -lykke til!

Jeg har sluttet på prevansjon fordi jeg ikke tåler det... jeg legger på meg utrolig mye, mister all sexlyst, er som en furie store deler av måneden og har konstant vondt i magen!
Hadde jeg kunnet brukt prevansjon med hormoner hadde jeg gjort det, men nå har jeg prøvd det meste som finnes på markedet og nå orker jeg ikke mer rett og slett!

Strikkedame
lurer bare på hvorfor du har sluttet på prevensjon når du ikke ville bli gravid?

Håper testen viser hva du ønsker.. :klem:

Strikkedame
sorry.. nå så jeg du hadde svart over her.
men det finnes jo kondom da..? syns mannen kan ofre seg litt i slike situasjoner.. ikke rettferdig at bare kvinnen skal ta masse prevensjon og ikke tåle det..

Uregistrert
18-05-2008, 20:28
sorry.. nå så jeg du hadde svart over her.
men det finnes jo kondom da..? syns mannen kan ofre seg litt i slike situasjoner.. ikke rettferdig at bare kvinnen skal ta masse prevensjon og ikke tåle det..

Jeg er helt enig med deg... jeg har hele veien holdt ham 100% klar over hvordan ting ligger ann, "farlige" perioder har jeg notert på kalender, inkl dagene jeg venter mens og når den er ferdig.. han har m.a.o mulighet til full oversikt nettopp for å unngå det her!
Vi har vært skikkelig forsiktige pga faren for graviditet i flere mnd, men denne mnd har det skjedd en glipp...en impulsiv handling ser ut til å ha satt større spor enn vi trodde for å si det sånn!
Ingen andres feil enn vår, og jeg er klar over det...men jeg ventet det ikke, og jeg er kjempe stresset både fordi jeg er så usikker på hva jeg vil selv og fordi jeg vet at han ikke vil ha flere barn overhodet.
Han ønsker ikke, fordi man ser mer og mer at adhd er arvelig og fordi vi allerede har to vi har ganske mye jobb med.
Jeg er med på de notene jeg og, så jeg skjønner hva han mener.

Men, jeg tror ikke jeg klarer ta abort!

Strikkedame
18-05-2008, 20:38
Hvis jeg hadde vært i din situasjon og blitt gravid sånn og ikke klart å ta abort, og han hele tiden hadde vært klar over situasjonen hadde jeg sagt: den som er med på leken må tåle steken... altså ta ansvar for egne handlinger. Hvis han er moden nok til å ha sex, og moden nok til å ta sjansen, så får han ta ansvaret når det oppstår en "feil" også..
HVis du er gravid og dere beholder nurket, så vil dere aldri angre på dette. Da er dessuten dere også klar over dette med adhd og kan begynne å utrede/se etter kjennetegn tidlig og få hjelp tidlig.

Håper dere finner ut av det og at dere gjør det som er rett for dere. :klemme: intet lett valg nei.. :comfort:

H.I
18-05-2008, 20:42
Hvis jeg hadde vært i din situasjon og blitt gravid sånn og ikke klart å ta abort, og han hele tiden hadde vært klar over situasjonen hadde jeg sagt: den som er med på leken må tåle steken... altså ta ansvar for egne handlinger. Hvis han er moden nok til å ha sex, og moden nok til å ta sjansen, så får han ta ansvaret når det oppstår en "feil" også..
HVis du er gravid og dere beholder nurket, så vil dere aldri angre på dette. Da er dessuten dere også klar over dette med adhd og kan begynne å utrede/se etter kjennetegn tidlig og få hjelp tidlig.

Håper dere finner ut av det og at dere gjør det som er rett for dere. :klemme: intet lett valg nei.. :comfort:

Takk for svar... tiden får vise hva som skjer, jeg håper i det lengste på at mensen skal komme hvert minutt som går og håper at det skjer på riktig snart.
Mannen min er i Oslo idag, så han skulle se om han rakk innom jernbanetorget og kjøpe test på vei hjem så får vi se.. hvis ikke får vi svar i morgen!

Strikkedame
18-05-2008, 20:44
Lykke til. :klem:

MtM
18-05-2008, 21:47
Forresten, noen som vet om døgnåpent apotek i oslo?Du har et døgnåpent apotek på jernbanetorget, rett over sentralbanestasjonen.

Monikum
18-05-2008, 22:12
Uffa.. jeg ble litt sinna da jeg leste hovedinnlegget, men plutselig kom jeg til å tenke på at jeg var i samme situasjon for noen mnd siden :fnise:
Kan selv ikke bruke hormoner, og hadde prev.time til lege noen dager etter jeg fant ut om graviditeten.

Håper du får det resultat som er best for dere.. og du.. Mye blir bedre når det evt får synke litt inn.... Her sitter jeg 21 uker på vei og gleder meg til baby kommer.. selv om jeg overhode ikke skulle ha flere...

God klem og lykke til!

siltve
18-05-2008, 22:21
Lykke til!
Forstår at det e et vanskelig valg
:klem:

Du får holde oss oppdatert!

H.I
19-05-2008, 09:26
Lykke til!
Forstår at det e et vanskelig valg

Du får holde oss oppdatert!

Testen er tatt, og den var med ett så stort blått kryss at det er ikke til å misforstå... ingen skygge, ikke diffus, ingenting... bare ett rent og skjært KRYSS...

Mannen min ble ropt inn på badet, og jeg viste testen å sa unnskyld..
Han tok rundt meg, og sa dette ordner vi og at vi er to om det.
Men jeg VET han ønsker abort...og jeg aner ikke hva jeg ønsker.

Faen!

Lille Hemmelighet
19-05-2008, 11:19
Huff for en grusom situasjon å være i :(
Det høres jo ut som mannen din vil være der for deg da.. Så jeg håper dere klarer å ha en god kommunikasjon sammen og at dere kan komme frem til noe dere begge kan leve med....
Ønsker deg masse lykke til... :klemme:

Strikkedame
19-05-2008, 12:25
:comfort: så utrolig leit for deres del.. dere må snakke ordentlig igjennom dette og jeg håper mannen din er såpass oppegående at han tar hensyn til deg oppi dette og ikke bare kjører på..
håper dere kommer fram til hva dere vil gjøre. Unner ingen din situasjon. Jeg sto foran et slikt valg for 5,5 år siden og det valget fyller i år 5 år og jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten henne.

WannaBe
19-05-2008, 19:27
Vil bare gi deg en stooooor klem. :klemme:

Skjønner dere har mye å finne ut av. Men en ting er sikkert, barn gjør verden rikere, og man vet at man blir like glad i dem alle. :blomst: Lykke til !

Mille82
19-05-2008, 19:38
Jeg har sluttet på prevansjon fordi jeg ikke tåler det... jeg legger på meg utrolig mye, mister all sexlyst, er som en furie store deler av måneden og har konstant vondt i magen!
Hadde jeg kunnet brukt prevansjon med hormoner hadde jeg gjort det, men nå har jeg prøvd det meste som finnes på markedet og nå orker jeg ikke mer rett og slett!

Nå ønsker jeg bare å komme med tips, om at det nå finnes mange typer pervansjon uten hormoner:jupp:
Selv måtte jeg gå på p-piller uten hormoner grunnet sykdom i familien.
Anbefaller at du tar kontakt med fastlegen din, dersom du får mensen alikevel, og skaffer deg dette.

Uansett om du er gravid eller ei, så håper jeg at du/dere kommer til en løsning som er rett for dere. Lykke til.

Mille82
19-05-2008, 19:40
Også ser jeg nå at du har fått en positiv test....
Det var jo snilt av mannen din å ikke bli sint, dere er jo to om dette.

Jeg ønsker dere lykke til :klemme:

H.I
19-05-2008, 19:50
Nå ønsker jeg bare å komme med tips, om at det nå finnes mange typer pervansjon uten hormoner:jupp:
Selv måtte jeg gå på p-piller uten hormoner grunnet sykdom i familien.
Anbefaller at du tar kontakt med fastlegen din, dersom du får mensen alikevel, og skaffer deg dette.

Uansett om du er gravid eller ei, så håper jeg at du/dere kommer til en løsning som er rett for dere. Lykke til.

Jeg vet det finnes en del uten vanlig hormon-kombinasjon, men tilnærmet ikke-eksisterende hormon er det vel ikke i stort annet enn pessar og kobberspiral?
Kobberspiral kan jeg ikke ha pga sterke menssmerter, og reaksjon på hormonspiral.
Pessar ønsker jeg overhodet ikke forsøke, da impulsiviteten igrunn blir helt og holdent borte med den.

Persona, babycomp, pearly og de der greiene koster jo en formuuuuuue!?

Sølibat lenge leve... evt om dette barnet skulle bli født, så blir det sterilisering i etterkant av fødsel så slipper jeg tenke mer på det der

Tøtta
19-05-2008, 19:53
Vel... en ting sier man om ting man ikke står midt i...en annen ting er hva man virkelig vil når alt kommer til alt og du virkelig ER gravid. Kan hende mannen din ser lyst på det alikavel ;) Er jo ikke sikkert han ønsker abort nå når det er en realitet at du er gravid.

Du vet: Alt ordner seg til slutt...om kort tid sitter dere nok å gleder dere begge to til å få en liten til ;) :jupp:

siltve
19-05-2008, 19:54
huff.ord blir små i denne situasjonen. Vanskelig og vite hva man skal si. men uansett lykke til.
Jeg var også i din situasjon for 32 uker siden. Da visste jeg at vi hadde vært noe uforsiktige i helga og vurderte angre pillen- men klarte ikke ta den engang. Et blikk på gullejenta mi og jeg vet jeg aldri hadde klart det. Når testen var positiv var der ikke noe valg engang.!!
Håper dere sammen klarer og ta et valg dere begge kan stå for senere.!!
stooooooooor klleeeeeeeeeeeeeeeemmmm

Mille82
19-05-2008, 20:04
Det har kommet helt østrogenfrie p-piller på markedet, vis du kan bruke det.
Cerazette er en av disse P-pillene.:vetikke::jupp:
Den kan også tas av ammende, bare som opplysning

.

Tidl. bruker
19-05-2008, 20:14
Hei du :klem:
Jeg skjønner hvordan du har det, dette er virkelig vanskelig. Valget må du ta selv. Jeg var i samme situasjon som deg for ett par uker siden. En liten glipp med exen min så satt spiren der... Han ville jeg skulle ta abort, jeg og. Men jeg klarte det likevel ikke. Er aleine med to små, han er far til begge og vi var iallefall sikre på at om vi skulle finne tilbake til hverandre så klarte ikke forholdet en baby til iallfall. :vetikke: Men så satt spiren der da og jeg holdt på å få helt hetta og fnatt av hele situasjonen. Har også en gutt som krever utrolig mye, ikke adhd, ennå så langt jeg tror og vet om det, men altså, veldig krevende. Og ei lita snuppe på 2 år som også krever sitt. Er travelt å vær aleine med to små om jeg ikke skal gjøre det verre med en tredjemann liksom. Men jeg bestemte meg for å beholde overraskelsen og da jeg sa det til faren, ble han ikke akkurat glad nei.. Men nå er forholdet vårt bedre enn noen gang, vi planlegger å flytte sammen i nytt hus og har bestilt kjærlighetsferie til tyrkia for hele familien i sommer. Så dette endte i iallfall med å bli en kjærlighetsspire. Og du; det går bra å studere med baby, er ferdig med tre år på høyskolen jeg nå, har fått begge barna mine mens jeg studerte :jupp:

Lykke til med valget ditt, du vet hva hjertet ditt vil selv. Og du mestrer følgene av valget ditt uansett hva det blir.

H.I
19-05-2008, 20:15

.

Jah, vi får se... nå er jeg jo gravid da, så enten må det ut på den ene eller den andre måten, og utfallet av hva jeg gjør i etterkant får komme da.
Jeg steriliserer meg iallefall IKKE nå, før jeg har evt 3 barn..det er bare ett alternativ DA.

Nå sitter jeg å venter på ham, han kommer snart hjem før han skal på nattevakt så vi får snakket litt om dette her... jeg VET hva han kommer til å si, men ett sted langt inne i hjertet mitt håper jeg på noe helt annet når ting først er som de er.

H.I
19-05-2008, 20:21
Hei du :klem:
Jeg skjønner hvordan du har det, dette er virkelig vanskelig. Valget må du ta selv. Jeg var i samme situasjon som deg for ett par uker siden. En liten glipp med exen min så satt spiren der... Han ville jeg skulle ta abort, jeg og. Men jeg klarte det likevel ikke. Er aleine med to små, han er far til begge og vi var iallefall sikre på at om vi skulle finne tilbake til hverandre så klarte ikke forholdet en baby til iallfall. :vetikke: Men så satt spiren der da og jeg holdt på å få helt hetta og fnatt av hele situasjonen. Har også en gutt som krever utrolig mye, ikke adhd, ennå så langt jeg tror og vet om det, men altså, veldig krevende. Og ei lita snuppe på 2 år som også krever sitt. Er travelt å vær aleine med to små om jeg ikke skal gjøre det verre med en tredjemann liksom. Men jeg bestemte meg for å beholde overraskelsen og da jeg sa det til faren, ble han ikke akkurat glad nei.. Men nå er forholdet vårt bedre enn noen gang, vi planlegger å flytte sammen i nytt hus og har bestilt kjærlighetsferie til tyrkia for hele familien i sommer. Så dette endte i iallfall med å bli en kjærlighetsspire. Og du; det går bra å studere med baby, er ferdig med tre år på høyskolen jeg nå, har fått begge barna mine mens jeg studerte :jupp:

Lykke til med valget ditt, du vet hva hjertet ditt vil selv. Og du mestrer følgene av valget ditt uansett hva det blir.

Jeg leste om deg i sta... både her inne, og på Nm... Veldig hyggelig å få ta del i din historie, jeg satt med tårer i øynene når jeg leste HG tråden din.

Jeg HÅPER selvsagt at vår historie og vil ende sånn, men jeg mistenker det motsatte desverre.
Mannen min er gull verdt, og han gjør det han mener er best til en hver tid...og nå er nok det han mener best å 100% unngå ett barn til, nå og for all tid.

Veldig fint å høre du har studert med barn, for jeg må si jeg lurer på hvordan det praktisk er mulig.. men jeg har søkt deltid og det blir omtrent 1 dag i uken på skolen eller noe lignende, slik at jeg VET det går på ett eller annet vis, men jeg må bare gå inn for det 150%.
Kommer jeg først inn, gjør jeg jo det uansett hvem tilstand jeg er i..

Snakket litt med bestevenninnen min idag, føler liksom jeg må SNAKKE med noen... hun mener bestemt at vi kommer til å beholde, så vi får se da.

Det er NESTEN så jeg tyr til min mor...men bare nesten! :fnise:

H.i
19-05-2008, 22:10
Ja, da har vi nå snakket så vidt sammen... og det er selvfølgelig som jeg mistenkte.

For ham er eneste alternativ abort.
Som han sier, han kan fint se at vi klarer ett barn til og at det praktisk er fullt mulig, men om vi får ett barn til så vil han "dukke under" som han sier.
Sånn sett er det meg, eller han!
Jeg vet jeg vil dukke under om jeg må gjennomføre en abort.
Så der er vi igrunn likestilt..
Jeg forsøkte si at jeg vet at vi ikke kommer til å angre på å få ett barn til, men at jeg er stygt redd jeg vil angre bittert på en abort og at det like sannsynlig vil ødelegge det som er pr i dag.

Han sier at for ham er familien komplett sånn den er nå, og at ting går så bra og er så innkjørt at for ham er det ikke aktuelt å satse det på ett barn til.
Han sa han de siste ukene hadde vurdert sterilisering mer og mer, for hos han er liksom ting nådd.

Jeg kan ikke annet enn å gråte, og føle meg helt på trynet... jeg vet jeg ikke har noe valg.
Jeg må ta abort, og tanken skremmer vettet av meg!

Strikkedame
19-05-2008, 22:23
Det var akkurat min situasjon for 5 år siden.. :leppe: Jeg visste at tok jeg abort som han ville, så ville vårt forhold aldri bli det samme igjen. Og han sa at alt var over hvis jeg behold.
jeg beholdt og forholdet varte faktisk i 17 mnd etter barnet ble født. Men han gikk aldri inn for farsrollen 100% så det gikk ikke. men vi var i begynnelsen av 20 årene og hadde ingen barn fra før..

Jeg kan verken råde det til det ene eller det andre, men jeg vet hvor fælt det er ¨å stå i den situasjonen. det eneste jeg vil du skal gjøre, det er å være 100% sikker. hvis du tar abort for hans skyld så kommer du til å tenke på det hver dag resten av livet og bære nag til han for dette.. du må ville det du også.. :klem:

H.I
19-05-2008, 22:32
Det var akkurat min situasjon for 5 år siden.. :leppe: Jeg visste at tok jeg abort som han ville, så ville vårt forhold aldri bli det samme igjen. Og han sa at alt var over hvis jeg behold.
jeg beholdt og forholdet varte faktisk i 17 mnd etter barnet ble født. Men han gikk aldri inn for farsrollen 100% så det gikk ikke. men vi var i begynnelsen av 20 årene og hadde ingen barn fra før..

Jeg kan verken råde det til det ene eller det andre, men jeg vet hvor fælt det er ¨å stå i den situasjonen. det eneste jeg vil du skal gjøre, det er å være 100% sikker. hvis du tar abort for hans skyld så kommer du til å tenke på det hver dag resten av livet og bære nag til han for dette.. du må ville det du også.. :klem:

jeg vet det...men jeg kan ikke tvinge ham til å bli far heller! :leiseg:
Det finnes ingen vinn-vinn situasjon her, en må tape "kampen" rett og slett... og det er bedre at jeg da må trosse min "tro" på at abort aldri er rett, enn at han skal være far til ett barn han ikke ønsker

Strikkedame
20-05-2008, 08:20
Det finnes ingen vinn-vinn situasjon her, en må tape "kampen" rett og slett... og det er bedre at jeg da må trosse min "tro" på at abort aldri er rett, enn at han skal være far til ett barn han ikke ønsker

selvfølgelig, men hvis du ser det som om du blir alene uansett pga dette, fordi du aldri kan komme over tapet av spiren, så er det vel bedre å beholde og bli alene, enn å bli alene og savne den lille for alltid?
Men dette må dere selvsagt snakke masse om.. jeg prøver bare å la deg få se begge sider av dette.. du må være 100% bestemt på det du gjør.

Sirene
20-05-2008, 09:19

Tvinge og tvinge da... dere har jo hatt ubeskyttet sex. Klart at abort er en eksisterende valgmulighet, men i den familiesituasjonen dere er i må han også ta ansvar for handlingene sine synes jeg. Og å bli presset til abort har ikke samme alvorlighetsgrad som å bli far synes jeg; spiren er jo allerede der. Tenk på deg selv oppi dette, hva som er best for deg!! Lykke til.

tuppmor
20-05-2008, 11:25
du må ikke ta abort om du ikke vil/ kan leve med det selv! Jeg har selv en abort bak meg, som jeg kan leve med- det passet overhode ikke med et barn akkurat da -jeg gråt mange tårer, men innsåg selv at det ikke gikk. Har fått barn etter dette -og er jo gravid nå, tenker av og til på den spiren som ikke fikk leve, men for familien var det de beste. Nå tenker jeg at om den hadde levd så ville jeg nok ikke vært gravid nå, og denne babyen er planlagt og ønsket -uansett bare du kan ta dette valget, det må din mann forstå, min var kjempeflink og støttet meg i mitt valg om det ville vært det ene eller det andre -lykke til!!

PS en angrer aldri på å sette et barn til verden, men en trenger ikke angre etter en abort heller -det er din kropp og ditt liv..

Elanesse
20-05-2008, 11:36
Må bare kommentere prisen på babycomp/pearly etc. Her er det snakk om en engangssum og i lengden er jo ikke det særlig dyrt om man ikke bruker annen prevensjon. Og det er da mye dyrere å få barn, og følelsesmessig koster det vel endel å ta abort. Kondomer er også ganske billig sånn tatt i betraktning...
Nå er du jo gravid og det er lett å være etterpåklok. Gjort er gjort. Men unnskyldningene her er relativt tynne. Om man ikke vil ha barn så bruker man prevensjon. ;)

Jeg drister meg uansett til en forsiktig gratulasjon, uansett hva avgjørelsen blir. :klem:

eplekjekk
20-05-2008, 12:22

.

Cerazette er vel høydose gestagen om jeg ikke husker feil, og i aller høyeste grad hormoner. Jeg tåler dem f.eks. ikke og blør hele tiden om jeg går på dem. (blir ikke barn av det, men blir ikke sex heller...)

Til HI - stor :klem: Håper dere finner en løsning som er god for hele familien.

H.I
20-05-2008, 14:41
Må bare kommentere prisen på babycomp/pearly etc. Her er det snakk om en engangssum og i lengden er jo ikke det særlig dyrt om man ikke bruker annen prevensjon. Og det er da mye dyrere å få barn, og følelsesmessig koster det vel endel å ta abort. Kondomer er også ganske billig sånn tatt i betraktning...
Nå er du jo gravid og det er lett å være etterpåklok. Gjort er gjort. Men unnskyldningene her er relativt tynne. Om man ikke vil ha barn så bruker man prevensjon. ;)

Jeg drister meg uansett til en forsiktig gratulasjon, uansett hva avgjørelsen blir. :klem:

For meg er faktisk total avholdenhet bedre enn å måtte charte alle mulige ting i syklusen for å kunne ha sex... vi har klart oss lenge på å trekke ut i god tid før utløsning, samt kose på andre måter og det hadde vi fortsatt kunne gjort om ikke han hadde latt være trekke seg ut!

Men, som sagt...etterpåklok nytter det ikke være.
Kondomer har vi, men jeg kan ikke tvinge ham til å bruke dem! Jeg kan nekte ham sex, men i mange tilfeller når sex skjer, så er det en spontan handling som ikke er planlagt og tilrettelagt sånn veldig.
En ting som er sikkert, er at når dette er avgjørt blir det sterilisering på en av oss her i gården!

Vi er ikke noe lengre, annet enn at vi er enige om at det praktisk er mulig om vi går inn for det.. Og at hovedproblemet ligger på at vi har to hyperaktive barn allerede og er redde for muligheten til å følge opp enda ett barn, spesielt siden man aldri vet hvordan barnet blir.

Tidsmessig, pengemessig osv er ting ok... men hovedproblemet er at han ikke VIL... men han sier han støtter meg uansett.

Problemet mitt er at jeg ikke vet om jeg klarer å ha på samvittigheten at han må bli far uten å ville det selv... jeg tror han vil venne seg til tanken, og glede seg etterhvert.
Men, hva om han ikke gjør det da... hva om han får panikk og reiser.
Da blir jeg stående igjen alene, og det vil jeg jo ikke.

Vil jeg selv takle en abort... nei, jeg tror ikke det! Men, om jeg må velge mellom forholdet til min mann, eller ett barn til.. så blir det min mann.
Det må bare stå til.

Jeg har time hos en jordmor på mandag, for å få snakket med en fagperson som er helt uavhening av oss.

tuppmor
20-05-2008, 18:36
lykke til på mandag!

Tøtta
20-05-2008, 19:47
For meg er faktisk total avholdenhet bedre enn å måtte charte alle mulige ting i syklusen for å kunne ha sex... vi har klart oss lenge på å trekke ut i god tid før utløsning, samt kose på andre måter og det hadde vi fortsatt kunne gjort om ikke han hadde latt være trekke seg ut!

Men, som sagt...etterpåklok nytter det ikke være.
Kondomer har vi, men jeg kan ikke tvinge ham til å bruke dem! Jeg kan nekte ham sex, men i mange tilfeller når sex skjer, så er det en spontan handling som ikke er planlagt og tilrettelagt sånn veldig.
En ting som er sikkert, er at når dette er avgjørt blir det sterilisering på en av oss her i gården!

Vi er ikke noe lengre, annet enn at vi er enige om at det praktisk er mulig om vi går inn for det.. Og at hovedproblemet ligger på at vi har to hyperaktive barn allerede og er redde for muligheten til å følge opp enda ett barn, spesielt siden man aldri vet hvordan barnet blir.

Tidsmessig, pengemessig osv er ting ok... men hovedproblemet er at han ikke VIL... men han sier han støtter meg uansett.

Problemet mitt er at jeg ikke vet om jeg klarer å ha på samvittigheten at han må bli far uten å ville det selv... jeg tror han vil venne seg til tanken, og glede seg etterhvert.
Men, hva om han ikke gjør det da... hva om han får panikk og reiser.
Da blir jeg stående igjen alene, og det vil jeg jo ikke.

Vil jeg selv takle en abort... nei, jeg tror ikke det! Men, om jeg må velge mellom forholdet til min mann, eller ett barn til.. så blir det min mann.
Det må bare stå til.

Jeg har time hos en jordmor på mandag, for å få snakket med en fagperson som er helt uavhening av oss.

Du sier at DU ikke klarer å ha på samvittigheten at han ikke vil bli far...hadde det vært så ille for han vil jeg tro han hadde beskyttet seg litt bedre. Og hvorfor skal DU gå igjennom en abort som du OVERHODE ikke ønsker, når han sier han støtter deg uansett?

Som sagt: Jeg håper du får råd og veiledning av en fagperson, og jeg tror kanskje at det er lurt at dere møter opp sammen!! Det hjelper vel lite om bare du møter så lenge det er HAN det står på??

H.I
20-05-2008, 20:59
Du sier at DU ikke klarer å ha på samvittigheten at han ikke vil bli far...hadde det vært så ille for han vil jeg tro han hadde beskyttet seg litt bedre. Og hvorfor skal DU gå igjennom en abort som du OVERHODE ikke ønsker, når han sier han støtter deg uansett?

Som sagt: Jeg håper du får råd og veiledning av en fagperson, og jeg tror kanskje at det er lurt at dere møter opp sammen!! Det hjelper vel lite om bare du møter så lenge det er HAN det står på??

Vi skal til jordmor sammen på mandag... men jeg tror jeg har tatt ett valg! :)

Tøtta
20-05-2008, 21:10
Vi skal til jordmor sammen på mandag... men jeg tror jeg har tatt ett valg! :)

Så bra, håper alt ordner seg for dere ;) :klem:

Mille82
20-05-2008, 22:04
Åh kjære deg :klem: Forstår at dette ikke er enkelt....
Jeg vil verken råde deg til det ene eller det andre, men ønsker bare å si at du må ta et valg du klarer å leve med.

Avgjørelsen tatt
21-05-2008, 17:39
Da blir det abort og time blir bestilt i morgen den dag.

Jeg makter ikke lage dette til en stoor sak, og risikere ødelegge hele familien min.
Jeg må bare innse at han absolutt ikke vil, og at han mener vi demper muligheten for utvikling hos de to vi allerede har ved å få en tredje..
Det er med vemod, men dette ødelegger meg bare om jeg skal holde på sånn her.

Tusen takk for råd alle sammen...

Strikkedame
21-05-2008, 18:52
:comfort: føler så inderlig med deg i tapet. Håper virkelig denne herremannen din kan ta seg sammen og bruke noe beskyttelse nå da.. det er ikke bare ditt ansvar, og vil han ikke ha barn så bør han bruke kondom... :nemlig:

AAnonym
21-05-2008, 19:11
Huff, for et vanskelig valg.

Men hva med adopsjon? Eller er det like gale som abort?

Synes det er helt forferdelig for deg å skulle "måtte" ta abort, men skjønner også at det er vanskelig å sette et barn til verden når faren ikke ønsker det (selv om det kan jo hende at han endrer synspunkt når han eventuelt ser den lille).

Vil i alle fall ønsker dere alle masse lykke til i en så vanskelig situasjon :klemme:

Uregistrert
21-05-2008, 19:12
Synes det er utrolig dårlig jeg....!

At DU må gå gjennom noe du ikke vil, selv om dere har vært to om å få laget denne spiren!!

Mannen din burde tatt ansvar her!!

Jeg hadde ALDRI tatt abort hadde jeg ikke villet det innerst inne...
forstår ikke at du heller gjør det!

Strikkedame
21-05-2008, 19:23
Ikke gni det inn for henne da.. det er jo sikkert et hardt nok valg som det er..

Uregistrert
21-05-2008, 19:24

At DU må gå gjennom noe du ikke vil, selv om dere har vært to om å få laget denne spiren!!

Helt enig. Spesielt når det ikke skyldes svikt i prevensjon, men et bevisst valg om å ha sex uten beskyttelse.

Monikum
21-05-2008, 19:26

De er vel like mye skyld begge 2.. og særlig så lenge begge var enige om at de ikke skulle ha flere barn, så blir det bare dumt å gjøre mannen til den stygge ulven synes nå jeg, når de nå har havnet i denne situasjonen.

Men nå er nå min mening at ingen skal på noen måte "tvinges" til å bli far.. Det er på en måte urettferdig at menn ikke har noe valg til syvende og sist, så jeg må si H.I er utrolig tøff som respekterer mannen i denne situasjonen!!!

Uregistrert
21-05-2008, 19:57
De er vel like mye skyld begge 2.. og særlig så lenge begge var enige om at de ikke skulle ha flere barn, så blir det bare dumt å gjøre mannen til den stygge ulven synes nå jeg, når de nå har havnet i denne situasjonen.

Men nå er nå min mening at ingen skal på noen måte "tvinges" til å bli far.. Det er på en måte urettferdig at menn ikke har noe valg til syvende og sist, så jeg må si H.I er utrolig tøff som respekterer mannen i denne situasjonen!!!

Ja,jeg skrev jo at de var to om det. Gjorde jeg ikke det?

Grunnen til at jeg setter mannen til "den stygge ulven", som du sier, er fordi han ikke tar ansvar for sine handlinger. Det gjør jo hun. Hun ville jo helst beholde barnet de har laget.

Mannen ikke har noe valg??? Nei,han har ikke det.
Men da må han jammen passe på å ikke kunne gjøre noen gravid, som han ikke vil gjøre gravid. Med andre ord bruke prevensjon.
Da kan mannen kontrollere selv hva han VIL!!

Uregistrert
21-05-2008, 20:30

DE har ikke havnet i denne situasjonen, jeg har gjort ALT i min makt for å ikke bli gravid og har hele veien stolt på hans dømmekraft når det gjelder å trekke seg ut i tide og ikke få utløsning i meg!!!
JEG HAR ALDRI KUNNET KJENNE HANS UTLØSNING KOMME, og hadde jeg kunne det så hadde dette aldri i verden SKJEDD:

Jeg beklager ropingen, men jeg kan ikke annet enn å bli dritforbannet, når du sier DE...for jeg har gjort ALT.

Jeg har telt, krysset av for ikke-safe perioder i en kalender som henger på stue veggen, jeg har opplyst ham muntlig om at nå er jeg så så langt i syklusen, vi må være forsiktige nå, nå er det trygt osv.
Jeg kan ikke bruke hormonell prevansjon, for jeg legger hælenplistre på meg 30 kg for hvert middel jeg prøver, og har jeg tenkt å kunne ta del i livet til de to jeg allerede har så kan jeg ikke bli feitere!
Jeg blir deprimert, utenfor, sint, ja...alt som overhodet er mulig å få av prevensjon.
En ting som er sikkert, er at nå skal jeg sterilisere meg... jeg kan uansett ikke få flere barn, så hva pokker er vitsen med å ikke være steril da?! Ingenting.

Jeg er DRITLEI av besserwissere som i det hele tatt kan FINNE på å si at jeg har skyld i dette selv.. jeg har lenge ønsket meg 3 barn, helt fra jeg fikk min første.. det var først for omlag 2 mnd siden jeg sa at ok...jeg kan gå med på 2, og evt få ett fosterbarn el.l ved en senere anledning når barna er større.

MEN, det stiller seg forholdsvis mye annerledes når man først er gravid!
Jeg HATER abort, jeg er livredd for det som skal skje og jeg kan ikke tenke meg noe verre....
Hadde noen andre kunnet tatt den for meg, eller at jeg kunne mistet naturlig så hadde det vært greit!
Men å med viten og VILJE ta livet av ett liv, det er ikke meg!!

JEG ER DRITLEI, og har bare lyst å reise lant faen i vold hvor INGEN kan nå meg.

Dette er bare så bedritent!

Beklager...men temperamentet er på fullgir!

Uregistrert
21-05-2008, 20:36
DE har ikke havnet i denne situasjonen, jeg har gjort ALT i min makt for å ikke bli gravid og har hele veien stolt på hans dømmekraft når det gjelder å trekke seg ut i tide og ikke få utløsning i meg!!!
JEG HAR ALDRI KUNNET KJENNE HANS UTLØSNING KOMME, og hadde jeg kunne det så hadde dette aldri i verden SKJEDD:

Jeg beklager ropingen, men jeg kan ikke annet enn å bli dritforbannet, når du sier DE...for jeg har gjort ALT.

Jeg har telt, krysset av for ikke-safe perioder i en kalender som henger på stue veggen, jeg har opplyst ham muntlig om at nå er jeg så så langt i syklusen, vi må være forsiktige nå, nå er det trygt osv.
Jeg kan ikke bruke hormonell prevansjon, for jeg legger hælenplistre på meg 30 kg for hvert middel jeg prøver, og har jeg tenkt å kunne ta del i livet til de to jeg allerede har så kan jeg ikke bli feitere!
Jeg blir deprimert, utenfor, sint, ja...alt som overhodet er mulig å få av prevensjon.
En ting som er sikkert, er at nå skal jeg sterilisere meg... jeg kan uansett ikke få flere barn, så hva pokker er vitsen med å ikke være steril da?! Ingenting.

Jeg er DRITLEI av besserwissere som i det hele tatt kan FINNE på å si at jeg har skyld i dette selv.. jeg har lenge ønsket meg 3 barn, helt fra jeg fikk min første.. det var først for omlag 2 mnd siden jeg sa at ok...jeg kan gå med på 2, og evt få ett fosterbarn el.l ved en senere anledning når barna er større.

MEN, det stiller seg forholdsvis mye annerledes når man først er gravid!
Jeg HATER abort, jeg er livredd for det som skal skje og jeg kan ikke tenke meg noe verre....
Hadde noen andre kunnet tatt den for meg, eller at jeg kunne mistet naturlig så hadde det vært greit!
Men å med viten og VILJE ta livet av ett liv, det er ikke meg!!

JEG ER DRITLEI, og har bare lyst å reise lant faen i vold hvor INGEN kan nå meg.

Dette er bare så bedritent!

Beklager...men temperamentet er på fullgir!

Hva GJØR de på sykehuset, om jeg roper NEI?! GJør de det alikevel?
Kan de utføre aborten om de ser at jeg ikke vil?
Tenker på de tingene og, for jeg kommer jo ikke til å klare skjule mine egne følelser...

Uregistrert
21-05-2008, 20:53
Tenker på de tingene og, for jeg kommer jo ikke til å klare skjule mine egne følelser...

Hvis du roper nei, tror jeg ikke de kommer til å gjøre det!

Tiniel
21-05-2008, 20:57
Jeg er DRITLEI av besserwissere som i det hele tatt kan FINNE på å si at jeg har skyld i dette selv.. !

Unnskyld meg, men det ER du faktisk. Dere har begge valgt å ha sex uten prevensjon. Og uansett hvor mye du regner og hopper av i svingen, er det ingen garanti og mye mer usikkert enn å bruke prevensjon. Om man absolutt ikke vil eller kan ta seg av flere barn og ikke klarer å kreve at mannen bruker kondom (når man selv ikke tåler prevensjon), så får man heller være uten sex.

Uregistrert
21-05-2008, 21:13
Unnskyld meg, men det ER du faktisk. Dere har begge valgt å ha sex uten prevensjon. Og uansett hvor mye du regner og hopper av i svingen, er det ingen garanti og mye mer usikkert enn å bruke prevensjon. Om man absolutt ikke vil eller kan ta seg av flere barn og ikke klarer å kreve at mannen bruker kondom (når man selv ikke tåler prevensjon), så får man heller være uten sex.

Jeg tok ut spiralen min fordi jeg ble veldig dårlig av den.. når jeg valgte gjøre dette, ble min mann GODT innført i dette, og jeg gjorde ting klart for ham at fremover var det HANS ansvar å stå for prevensjon, men at jeg skulle passe på å opplyse om hvor i syklusen jeg var.
Som nevnt har jeg alltid hatt LYST på 3 barn, men jeg kunne ikke på noen måte funnet på å lure ham inn i det.
Han har vært fult klar over det faktum, og jeg har gjort det som sto i min makt uten å nekte å ha sex.
JEG har gått ut ifra hans trygghet, på lik linje som han har gjort i mange mange maaaange år!
Er det bare MENN som har rett til det?

Jeg kunne nektet sex, det gjorde jeg ikke...og da ble det sånn.
Men, jeg mener like fordømt at det er 98% hans skyld.. ;) så teit er JEg

Tossi
21-05-2008, 21:17
Kjære deg... Jeg bruker sjelden å blande meg inn i slike tråder, fordi jeg synes det er vanskelig å rådgi andre i et valg som er fullt og helt personlig. Erfaring har jeg vel egentlig heller ikke - lillesøster kom som en forholdsvis stor overraskelse, selv om vi visste at risikoen var tilstede - men abort var aldri et alternativ for oss.

Men når du så åpenbart ikke har lyst til å ta abort, og mannen din faktisk er enig i at det er praktisk mulig for dere å ta dere av dette barnet - da drister jeg meg til å påstå at abort blir feil valg i denne situasjonen, i alle fall for deg. Jeg tror du kommer til å slite langt mer psykisk av å ta abort nå, enn mannen din vil slite av å måtte bli pappa igjen. Når han ikke vil benytte kondom som prevensjonsmiddel synes jeg ikke han kan be deg om å benytte abort som et prevensjonsmiddel. Han deltok i prevensjonsfri sex, og burde være klar over at resultatet kan bli et barn.

siltve
21-05-2008, 21:32
Vet du hva jeg synes. JEG SYNES DU ER GAL HVIS DU TAR ABORT!
Det er jo helt tydelig at ikke du ønsker det. Du skal tross alt leve resten av livet med det valget. Selv om du har to vanskelige gutter nå. hva om dette er ei rolig jente. Eller hvis du kunne velge- ville du vært uten de to guttene du allerede har. Du elsker de sikkert over alt på jord. uansett.selv om de er krevende. Hva er det som gir mannen din rett til og velge bort akkurat dette barnet.?
Jeg synes det er egoistisk av han og kreve dette av deg!

OG- bare en ting til--- åssen fohold vil dere få, hvis han tvinge deg til og gjøre dette.

Jeg tror ikke du klarer og leve med en abort- slik du føler. Men han vil få en farsfølelse. han ha selv vært med og lagt dette barnet og ha to fra før. umulig at ikke han vil bry seg. Da er han ihvertfall helt følelsesløs. Er han noe å spare på da!?!

Unnskyld- hvis du syns jeg er frekk, dette er min mening. Du tenge ikke være enig. Men uansett- pleace- være 100 % sikker før du tar den aborten. Du skal tross alt leve med det valget.!

Ønsker deg lykke til og stor klem!!

PS- forstår at du ha det veldig tøft!

eplekjekk
21-05-2008, 21:47
Stor :klem: til hovedinnlegger. Høres ut som en fryktelig vanskelig situasjon du er i. For å være helt ærlig tror jeg ikke dette forumet er der du vil få best hjelp i en slik situasjon. Masse gravide damer som ser fram til å bli mødre (kjenner i alle fall på meg selv at jeg ikke er god på å være nøytral nå...). Du skrev at du skulle snakke med jordmor. Mange sykehus der det utføres aborter har også sosionomer som har samtaler med de som vurderer abort. Kanskje det kan være en idé for dere?

Og hvorfor lage en stor diskusjon om hvem sin skyld det er? Hvem hjelper det? I alle fall ikke HI og mannen hennes...

Strikkedame
22-05-2008, 07:57
Jeg vil bare si at GUD så lumpne mange av dere er... :sint: Det er en grusom situasjon for HI å sitte i og dere gjør det ikke bedre ved å fordele skyld og kjefte på henne!!!

FarOutFishing
22-05-2008, 10:28
HI: Jeg er sikker på at dere har tatt det valget som er best for dere. Om du skulle ombestemme deg, er det mulig helt til du legges i narkose eller skal svelge pillene.

:klemmer:

Og jeg er enig med Strikkedame. Dette er et tøft nok valg, om dere her inne ikke skal herje med HI, og fordele skyld.

*Athena*
22-05-2008, 11:12
Jeg vil bare si at GUD så lumpne mange av dere er... :sint: Det er en grusom situasjon for HI å sitte i og dere gjør det ikke bedre ved å fordele skyld og kjefte på henne!!!

Jeg signerer denne!

Stakkars jente! Håper det går bra i dag og at hun får hjelp til å takle følelsene i etterkant. De fleste som skal gi råd i en slik situasjon sier at man ikke bør ta abort, men det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen til andre mennesker. Det er mange omkringliggende faktorer som spiller inn. De har også to andre barn med spesielle behov som skal tas vare på. Det er også veldig bra at beslutningen er tatt så tidlig i svangerskapet da det er stor forskjell på å gjøre det i uke 5-6 mot i uke 12.

Lykke til videre!

Uregistrert
22-05-2008, 11:13
HI: Jeg er sikker på at dere har tatt det valget som er best for dere. Om du skulle ombestemme deg, er det mulig helt til du legges i narkose eller skal svelge pillene.

:klemmer:

Og jeg er enig med Strikkedame. Dette er et tøft nok valg, om dere her inne ikke skal herje med HI, og fordele skyld.

Det er egentlig greit at de "fordeler" skyld, for jeg vet at jeg på alle måter skal stå ansvarlig for skylden jeg har selv... på den ene eller den andre måten.

Igår når jeg ble sint, var ting veeeeldig tøffe...jeg hadde grått i mange timer, og følte meg uvel av tanken på ordene jeg hadde sagt høyt.
Jeg har lovet mannen min å ta abort, og det er med tung tung hjerte... innerst inne håper jeg sykehuset ser hvor uenig jeg er, og nekter utføre men det er vel heller tvilsomt.

Jeg har time hos fastlege onsdag, og skal da henvises til sykehuset.. her må man visst gå den veien...utrooolig lettvint.

Jeg føler meg tom for tårer akkurat nå, og skal om 5 minutter ha samtale med en dame fra amathea pr telefon.

Takk igjen, for støtte og råd...

Uregistrert
22-05-2008, 11:39
Jeg har time hos fastlege onsdag, og skal da henvises til sykehuset.. her må man visst gå den veien...utrooolig lettvint.

Du skrev i går at du hadde time til abort i dag....?

Uregistrert
22-05-2008, 11:53
Du skrev i går at du hadde time til abort i dag....?

Eh, nei... jeg skrev det blir abort, og time skulle bestilles i morgen den dag... det betyr ikke at aborten skulle være i dag?! Man må nesten BESTEMME seg før man får tatt abort da, og timen må tross alt bestilles... og det ER ventetid på slike ting også.
Kanskje lese litt bedre neste gang?

Uregistrert
22-05-2008, 11:55
Da blir det abort og time blir bestilt i morgen den dag.

Jeg makter ikke lage dette til en stoor sak, og risikere ødelegge hele familien min.
Jeg må bare innse at han absolutt ikke vil, og at han mener vi demper muligheten for utvikling hos de to vi allerede har ved å få en tredje..
Det er med vemod, men dette ødelegger meg bare om jeg skal holde på sånn her.

Tusen takk for råd alle sammen...

See?!

Sostenutia
22-05-2008, 12:09
.....

Uregistrert
22-05-2008, 12:31
Jeg er alene med 2 barn, så møter jeg en mann jeg har ubeskyttet sex med, og vips så er gravid.

Hva i alle dager er det folk ikke forstår? Om man ikke vil eller det ikke passer å bli gravid, så BRUK PREVENSJON. "Vips, så ble man gravid!". Vips? Det er jo faktisk akkurat ubeskyttet sex som skal til, så en graviditet bør ikke komme som et sjokk om man ikke bruker prevensjon.

Sostenutia
22-05-2008, 12:33
Hva i alle dager er det folk ikke forstår? Om man ikke vil eller det ikke passer å bli gravid, så BRUK PREVENSJON. "Vips, så ble man gravid!". Vips? Det er jo faktisk akkurat ubeskyttet sex som skal til, så en graviditet bør ikke komme som et sjokk om man ikke bruker prevensjon.

Har gjort en feil som jeg står for.

siltve
22-05-2008, 22:58

Jeg mener at hvis du har hatt sex uten prevansjon og blir gravid og tydelig ikke ønsker og ta abort og skriver om dette i et forum som heter - snart mamma. Ja- da må man regne med disse svarene man har fått her . Hadde vært noe annet hvis hun var enig med mannen si. Men hun håper at de oppdager på sykeuset at hun egentli ikkevil og stopper. !!!!!!!
Dette bir for meg helt galt. ikke gjør det da! det er kun en mann som ikke vil ha dette barnet. Skal barnet lide pga hansegoisme!

H.I
26-05-2008, 19:02
Jeg har ingenting i mot de som kritiserer... overhodet ikke.
Jeg var klar over hvem side jeg la innlegget på, og tåler alle svar som kommer.. No problem!

For å oppdatere:
Var hos lege på fredag for å ta blodprøver, det ble tatt g.u og svangerskapslengden er som ventet inne i 6 uke nå.
I tillegg ble det skrevet og sendt begjæring om abort.

Har snakket masse sammen, og etter en samtale med en jordmor i dag har vi blitt enige om å la ballen ligge død til etter forundersøkelse på sykehuset.
Jeg er veldig klar på hva jeg vil, og han på hva han vil... derfor er det nyttesløst å diskutere det mer før vi i det hele tatt vet om det er liv-laga der inne.

Han uttrykker at han er forbredt på avgjørelsen min, og at han venter å høre jeg vil beholde.. OG, han sier han skal jobbe med saken.
Så, nå er det bare å vente på time hos sykehuset og på en ultralyd som gir litt bedre utgangspunkt for oss begge.

Takk for råd og omtanke jenter!!

H.I

tuppmor
26-05-2008, 19:31
lykke til med valget, måtte det bli det rette for dere!

Fantastica
27-05-2008, 00:01
:klemme: Lykke til !

Strikkedame
27-05-2008, 08:17

alle kan vel gjøre én feil vel uten å måtte bli skjelt ut.. det er faktisk veldig enkelt å gjøre feil i livet.. ingen er 100% feilfri..

metteha
27-05-2008, 09:01
Vil bare ønske deg lykke til:klemme:

Det viktigste er at du må kunne stå for valget du tar.

Avgjørelsen er tatt
27-05-2008, 13:43
Vil bare ønske deg lykke til:klemme:

Det viktigste er at du må kunne stå for valget du tar.

Da blir vi 3barnsforeldre i januar

Frysh
27-05-2008, 13:47

Gratulerer!:blomst:

Det går nok bra skal du se:klemme:

Tuneland
27-05-2008, 15:14
:happycry: Gratulerer! Jeg hadde lyst å rope høyt nei mens jeg leste gjennom tråden din, det du har skrevet har signalisert veldig tydelig hva som var riktig for deg. Nå er jeg så glad for at dere kom fram til denne løsningen. Det kan bli tunge dager innimellom for dere, men jeg tror dere har tatt det rette valget. Lykke, lykke til!:klemme:

metteha
28-05-2008, 08:31
Gratulerer med den lille, det går helt sikkert bra:klemme:

Fikk helt frysninger når jeg leste nå. Bare send en Pm om du vil snakke litt, jeg har vært i lignende situasjon nå.

Simba
30-05-2008, 10:36
å herregud nå ble jeg glad:glis:
har lest gjennom hele tråden nå og så du helte mot abort,mot ditt ønske.
Er virkelig glad mannen din kom på bedre tanker og tydeligvis tok hensyn til hvordan du følte det.

Gratulerer så mye med en ny spire på vei!:blomst:

Fantastica
03-06-2008, 00:11
Nå ble jeg veldig glad på dine vegne!!

Gratulerer så mye, håper du klarer å kose deg gjennom svangerskapet ditt :-)

Nemi83
03-06-2008, 00:47
Nå ble jeg veldig glad på dine vegne!!

Gratulerer så mye, håper du klarer å kose deg gjennom svangerskapet ditt :-)

Signerer denne:jupp:

Strikkedame
03-06-2008, 07:53

Ville bare gi deg en skikkelig god klem. :klemme:

wimza
04-07-2008, 19:11
Ville bare gi deg en skikkelig god klem. :klemme:
Signerer!
Kos deg masse med graviditeten! :blomst: