Vis full versjon : Hvordan forteller dere foreldre det?
michemor
20-05-2008, 08:23
Mine og samb foreldre vet ikke at vi engagn var prøvere.. jeg har hintet litt til mamma da jeg snakket litt om pergo osv... Nå slapp jeg det i siste liten, men det vet jo ikke hun... hun syns jo slvfølgekig at jeg er for ung.. :rabla:
men lurer på når, og hvordan jeg skal si det... noen tips? eller gode historier?
:klemme:
Mammasnart?
20-05-2008, 20:42
Gratulerer med svangerskapet! Forrige gang pakket vi inn en liten body og skrev vi et lite kort hvor det stod:
Kjære farmor og farfar (hhv mormor og bestefar)
Kan dere ta vare på denne til jeg kommer. Jeg er ventet i begynnelsen av oktober. Gleder meg til å bli kjent med dere!!
De ble veldig henrykte!
Lykke til!
michemor
21-05-2008, 00:41
så genialt gjort :)
til mine foreldre sendte jeg en mms med positiv test... (de bor langt unna) og jeg ble oppringt ganske så fort..
til svigers så klarte sambo å stotre det fram på bursdagen til moren..
med oss var det absolutt ikke planlagt, så det kom nok som et like stort sjokk på dem som det ble for oss...
michemor
21-05-2008, 07:57
såpass ja... nei jeg la gravidtesten på bordet hjemme hos mor i går da hun var inne for å hente kaffe, da hun kom tilbake så hun den. hun visste ikke helt hva hun skulle si tror jeg, og hun fikk beskjed om å bringe nyheten videre til pappa da han kommer hjem i morgen, så får nå se hvordan han reagerer ;)
michemor
21-05-2008, 07:58
med svigermor og svigerfar blir det nok lettere, svigerfar har liksom spurt ett par ganger bare de siste mnd om vi skal ha barn snart, og vi har bare sagt at vi venter til utdannelsen og slikt er feridig, men han maser like gjerne, så han blir nok veeldig fornøyd, og svigermor kommer til å gråte tror jeg .... hehe.. hennes store drøm :D
lucas' mamma
06-06-2008, 14:07
til min familie sa jeg rett ut at "jeg er visst gravid igjen jeg:knegg:"
Til sviger så slapp sambo bomba etter konfirmasjonen til fetteren hans.. Jeg trodde jeg skulle le meg ihjel av utrykket hennes:rofl:
Bror ga pappa og stemoren min ULbilde og kort hvor det sto "HEI! Her er jeg. " De fikk det i julegave. Da danset de som gale rundt i stua:knegg:
michemor
06-06-2008, 16:35
så herlig :)
Pappa fant det ut da han fikk link til røykekuttsiden min, og du hadde skrevet innlegget før han hvor det stod om navn og sånn :knegg:
Og du var der jo når jeg sa det til mamma. La bare testen på bordet :humre:
papillon
06-06-2008, 23:18
Jeg bare sa det rett ut når jeg var på besøk. Hadde kvidd meg litt på forhånd, mamma satt bare å måpte en stund,før hun lo og ble kjempe ivrig :knegg: Hun brakte nyheten videre til min side av familien,og min stefar hadde visst begynt å gråte:rørt:
Til svigers ringte samboeren når vi var på danskebåten (hadde egentlig tenkt å fortelle det når vi kom hjem igjen) De ble også kjempe glade:jupp:
Monicamor
07-06-2008, 01:43
Jeg ringte bare og fortalte det. :)
Var ikke planlagt, men alle ble glade da sjokket hadde lagt seg.
Det enkle er ofte det beste, selv om jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer ut av det.
Var nok sjokktilstanden som blokket for kreativiteten. :knegg:
Kaffepiken
01-07-2008, 20:58
Her har mor fattet mistanke før jeg selv var klar over det... Jeg begynte å legge meg ned for å sove om dagen, kastet opp og fikk større pupper :knegg: så hun spurte meg rett ut... Jeg gruet meg skikkelig til å fortelle det siden jeg blir alene, men både hun og far har tatt det fint :)
lilleMamma
11-07-2008, 15:08
med første stotret jeg det frem først for mamma med "ikke-bli-sint-men-jeg-er-gravid" og til pappa med "ehh, jeg er gravid"
Til svigermor sa sambo "du, eh, vi skal ha barn vi" og fikk til svar "åja, ja sånn går det når kondomene ligger på stua" (hun hadde funnet en uåpnet kondompakke på stua tre uker tidligere:rødme: men nå brukte vi p-plaster da, kondomene var egentlig en spøk til et vennepar)
Svigermor sa det til svigerfar, og han ble overlykkelig.
Andre gangen stotret jeg det frem for
mamma med "du, jeg er gravid igjen jeg" og til
pappa "du skal bli morfar igjen du"
til svigermor "du hadde rett i at du skal få et til barnebarn i 2008 ja"
svigerfar "ja, du har nok rett i at 2008 blir et rikt år for deg, for du skal få et barnebarn til"
Men det var faktisk nesten vanskeligere å si det andre gangen, siden "alle" har kommet med formaninger om at vi måtte vente noen år med nr 2. Men han var like lite planlagt som nr 1, så det var ikke stort å gjøre med det:knegg:
HIhi, her var det noen varianter, ja!
Siden det ikke var særlig planlagt her (annet enn at vi hadde vår mistanke da vi hadde sex dagen før nyttårsftaen og jeg kjente EL dagen etter :sparke: ) var det ingen i familien som hadde noen mistanker..
Jeg var ganske hormonell og frustrert dagen jeg fikk positiv test, siden vi begge var fulltidsstudenter osv.. Visste ikke noe om økonomi og bo osv som foreldre. Så jeg ringte mamma og grååååt, og gråååt..Hun skjønte jo ingenting, og ble redd det var noe galt :fnise: Jeg fikk hikstet fram at det ikke var noe galt, men at jeg hadde tatt en sånn test :knegg: Og da skjønte hun jo tegninga..
Det var verre og fortelle det til pappa synes jeg.. De hadde jo egentlig mast en stund på når vi skulle få barn, og jeg hadde jo hele tiden sagt at vi skulle da bli ferdig med skolen og få oss jobber først :Plystre: Så til slutt sa jeg; "Du vet det jeg sa om at vi skulle vente med barn til vi fikk oss jobb? Ja, nå ble det ikke sånn da.." :humre: Heldigvis ble de også kjempe glade..
Sambis sleit litt med å fortelle det til sin pappa, og vi prøvde og planlegge litt hvordan vi skulle si det, men faren hans var så hissig på å få oss med til syden i AUgust (hadde termin i September), så til slutt måtte han bare si hvorfor vi ikke kunne være med da :knegg:
Neste gang skal vi gjøre det mer kreativt!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.