Vis full versjon : Soveplass..
Tidligere bruker
04-09-2002, 17:49
Har inntrykk av at veldig mange skal bruke krybbe eller vugge til å begynne med. Vi har egentlig bare tenkt å begynne med senga med en gang vi. Har ikke muligheten til å arve vugge eller lignende heller.
Andre som har tanker om dette? Er det lurt å ha ei vugge i begynnelsen? Har ikke så lyst til å bruke penger på enda en soveplass liksom:uff:
Amadala
Jeg fikk vugge til storebror for 6 år siden. Tenkte han skulle ligge i den på stua men på soverommet hadde jeg ordnet meg med vanlig sprinkelseng.
Nå har det seg slik at poden nektet plent å sove i vogga så det var en "bortkastet" gave, kan man si...
Har store planer om å gjøre det samme nå, bruke vogga som et slags møbel på stua mens på nattestid skal :baby: ligge i sprinkelsenga på soverommet. Ser ikke helt nødvendigheten av flere typer senger jeg da men... Er nok mest for stas og slikt tror jeg... Noen synes kanskje at sprinkelsenga blir litt for stor og "åpen" til nyfødte, men det blir straks lunere med en sengekant og kanskje himmel (selv om jeg ikke kan tenke meg himmel på senga vår...)
Vi kommer til å kjøre samme løpet som Mia - vanlig sprinkelseng på soverommet og vugga (som ble laget til et tantebarn av meg, og dermed går i arv) i stua/på pc-rommet som er rett ved siden av stua.
Tror ikke det er nødvendig med flere soveplasser - det kan vel tilogmed være en ulempe (hva om babyen BARE vil sove i vugga oppe for eksempel?) - men iom at vi har en leilighet på 2 plan, håper jeg på å slippe endel løping i trappa + at det er kos å kunne se på en sovende baby i begynnelsen. :)
(Og siden jeg tror jeg kommer til å være overnervøs for at det er for varmt/kaldt/krybbedød osv, er det kjekt å ha småen i nærheten i begynnelsen.)
Vi skal bruke en gammel baby seng
de første månedene og når babyen
vokser ut av den tar vi frem sprinkelsenga ;)
Syns liksom sprinkelsengen er så stor til å
begynne med...
Puu 32+0
Vi har tenkt å bruke sprinkel seng til natten og muligens vugge/kurv på dagtid. Men det er jo ikke sikkert teorien vil fungere i praksis;).
Det var noen som foreslo baggen til vogna som soveplass, kanskje vi prøver det også!?!
Uansett kan en vel planlegge til den minste detalje, uten at dette garanterer noe som helst... :)
:findag:
Heisann
Er absolutt ikke erfaren på dette området, da førstemann ikke ventes før om et par måneder. Men mannen min leste et sted at nyfødte ikke alltid trives i for store senger. De er jo vant til å ha det ganske trangt, så det blir sikkert en litt stor overgang for noen.
Jeg føler heller ikke for den ekstra utgiften med vugge, så vi kommer til å bruke bagen på vognen vi har kjøpt. Den får stå på gulvet eller på en kommode el, noe finner vi sikkert ut av.
Jeg tok opp dette med jordmor og hun syntes dette hørtes veldig greit ut.
Klem fra Pompers og Liten
Verdande
05-09-2002, 13:27
Vi skal bruke vogge de første mnd, det er arvegods. Synes sprinkelsenga blir for stor.
Men dersom du legger et skinn i sprinkelsenga. så markerer du jo en liggeplass for babyen. Husk at det ikke anbefales å ruke sprinkelbeskytter for de minste!
Det er forresten ikke SÅ lenge siden at ei skuffe ble brukt som seng til babyen de første mnd. Kanskje du kan sette skuffa oppi sprinkelsenga.?
Dere finenr nok utav det!
kelm fra Verdande
Vi begynte med å ha tulla vår i bagdelen til vogna, den sto ved siden av senga vår, og det gikk veldig greit!
Der sov hun så søtt atte :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.