Vis full versjon : Kynnere eller luft eller luft=kynnere?
Elanesse
20-05-2008, 22:11
Jeg har hatt litt vondt i magen de siste dagene, noe jeg har tatt for å være luftsmerter. Men nå er jeg jammen ikke så sikker lenger. Har kjent at jeg får litt kynnere av denne "luften". Men kan det rett og slett være at jeg bare har kynnere og at det er det jeg kjenner hele tiden?
Det spenner og drar over hele magen - ville vel hatt vondt der tarmene ligger om det bare var luft? :vetikke:
Det er ganske frustrerende å være gravid for første gang! Så mye man ikke vet og forstår. :rabla:
Noen som har innspill? :ber:
Jeg mener at slikt "tarm-vondt" kan være med å påvirke til kynnere. Det er ikke så godt å vite hva som er hva av smertene man kjenner da, men som regel kan man kjenne at når magen blir hardere så er det kynnere (og motsatt da). Jeg er ikke noen ekspert, men jeg tror dette er ganske vanlig og ikke noe å bekymre seg over. Blir du allikevel bekymret for at dette går over til rier, så kontakter du føden for sikkerhetsskyld. :klemme:
MillaGTI
21-05-2008, 08:17
Voksesmerter?
Kommer det plutselig, helst ved bevegelse, eller når du er rolig?
Elanesse
21-05-2008, 08:51
Det kommer når jeg er rolig og går liksom tvers over magen. Tror nok magen er ganske hard der også. Den beste måten å beskrive det på er som når man har nestenkrampe i leggen, en krampe som aldri helt slår ut men som ligger på vippen og blir verre om du gjør uvante bevegelser. Sånn er det med magevondten også, og magen liker heller ikke å få noe trykk på seg.
Våknet med en kynner i morges og den var ikke til å ta feil av - den ble verre ved bevegelse og gikk fort over. Den typen har jeg hatt før. :fnise:
Kan jo hende det er voksesmerter. Det er bare uvant å ha dem så langt opp. :vetikke:
MillaGTI
21-05-2008, 09:30
Var voksesmerter jeg umiddelbart tenkte, for slik har det langt opp i magen også... :)
Spesielt når jeg er ute går tur, så kjennes det ut som hele magen skal revne i en kjempekynner, så jeg innbiller meg at jeg får voksesmerter og kynnere samtidig... :kokko: :knegg:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.