PDA

Vis full versjon : Noen andre som til tider kjenner lite/ingen liv?

Tidl. bruker
04-09-2002, 18:25
Heisann!
Jeg har kjent liv i to uker nå... Mange spark iløpet av dagen, og enda flere om kvelden. Men i de siste to dagene har det vært sååå rolig. Har kanskje kjent to spark ialt. Er det vanlig eller??
Blir jo litt bekymret siden det er første gang og alt... Men jeg håper virkelig at alt er iorden der inne...

Var på ultralyd for en uke siden.. Alt så helt fint ut og babyen var helt sprell levende! Fikk forresten utsatt terminen min med 11 dager... (hadde 24.jan, og har nå 4.febr)
Det vil jo si at jeg kjente liv første gang da jeg bare var 16 uker på veg, så det er vell bare de aller største sparka jeg kjenner...!?!

Klem Sara og babyen... 18+ ?

Tidl. bruker
04-09-2002, 22:39
Er nå i uke 21+3 og det kan gå både dager og uker mellom hver gang jeg er sikker på at det er babyen som sprker og rører på seg. Blir, akkurat som deg, veldig bekymret men har både vært på UL og på kontroll hvor jeg fikk høre hjertet slå, så alt er som det skal være:)

Må innrømme at jeg er sjalu på alle som kjenner sparkene veldig ofte og i tillegg også kan føle sparkene utenpå magen(det er noe min samboer gleder seg voldsomt til). Etterhvert blir nok sparkene mer regelmessige, vi må bare ta tiden til hjelp begge to.

Klem fra Nate

linea
05-09-2002, 16:51
Ja! Kjenner følelsen..

Har kjent liv i mange uker allerede, mange ganger om dagen.
Men igår og i forrigårs var det kjempestille hele døgnet, og jeg ble nervøs.
Sa det til jordmoren også, men det er ikke noe uvanlig. Vi er jo ikke kommet så langt ennå i svangerskapet tross alt. Babyen har det veldig romslig der inne fortsatt,så det kommer jo an på hvordan den ligger og slikt.:baby:

Leste nylig i en bok at i 7. 8. og 9. måned (siste trimester) er det slik at når man legger seg ned og slapper av og prøver å kjenne etter, så bør man helst kjenne liv 3 ganger iløpet av 1/2 time. Hørtes litt dumt ut, men. Det er jo tydelig at det er for tidlig å kjenne noe "mønster" ennå, vi som bare er i 5.måned.

Etter 2 dager i "dvale" virker det hvertfall som om babyen har våknet igjen idag:hjerter:

Vil tro det er slik for de fleste? At mengden spark kan variere fra dag til dag..?

Klem fra Linea og lille-jenta (20+4)

ibid2003
05-09-2002, 18:06
(COLOR=red)Hallo alle sammen!(/color) Jeg har fulgt med dere en laang stund nå, og har endelig fått meg og lillen registrert. Var på ultralyd i går, jeg, og fikk satt termin til 27. januar. Hmmmmm altså 19+3 i dag (?). Jeg har merket liv i mange uker allerede jeg.. Jeg har ikke turt å si det til så mange, da man liksom ikke skal kunne kjenne noe før nærmere uke 20. Men jeg vet at det er liv jeg har kjent, og det blir bare sterkere og sterkere. lillenpappan :bryn: har også kjent det på UTSIDEN av magen allerede... Er DET stilig, eller....!?!? :kidoki: Jeg kan kjenne spark hver eneste kveld jeg.. håper det ikke er hyperaktivt allerede..

Føler meg i grunn heldig...

OK.. nå er jeg i gang,- så dere vil nok se mye til meg heretter!

PS: takk for alle gode råd og forklaringer i de nitten ukene som har gått! Dere har vært til STOR støtte uten å vite om det en gang! :findag:

ibid2003
05-09-2002, 18:08
Tror jeg skal droppe fancy skrifttyper heretter...

:p

Sala
06-09-2002, 15:54
Noen dager kjenner jeg masse liv, dulting både her og der i forskjellige perioder gjennom hele dagen og kvelden. Er jo så koselig... :D

Men så kan det komme et par dager hvor jeg ikke kjenner noenting, eller bare littegrann bevegelse, og da blir jeg engstelig. :( Ser for meg at navlestrengen ligger rundt halsen osv. Nevnte det for jordmor, som sa at det trenge jeg ikke bekymre meg for, siden fostrene alltid klarte å fikse opp i det selv. Kun ved fødselen at det var noe å tenke på.

Godt å se at andre opplever det samme! Etterhvert nå så vil vi vel kjenne liv hver dag!

Sala 21+3:findag: