PDA

Vis full versjon : Vedvarende ubehag/vondt i området rundt eggstokkene

Tidl. bruker
27-05-2008, 21:10
Jeg har tidligere skrevet litt om at jeg har kjent en del ubehag/til tider smerter i området rundt eggstokkene, omtrent på samme måte som rett før, under og etter EL. Jeg slet en del men dette før jeg ble gravid, men det vedvarer nå også. Jeg fikk til svar at det kunne være normalt å kjenne ubehag der, i allefall tidlig i svangerskapet. Nå er jeg 14+2, men det har ikke gitt seg. Jeg kjenner det hver eneste dag, kanskje spesielt på kveldene. Det er utrolig slitsomt å ikke bli kvitt ubehaget, de får meg til å ikke føle meg i tipp topp form da jeg blir litt bekymret for hva som kan være årsaken til dette.

Er dette normalt, er det vanlig å kjenne det slik også når man er gravid? Jeg glemte jo selvsagt helt å spørre legen om dette da jeg var der forrige tirsdag... :rødme:

Tidl. bruker
28-05-2008, 21:59
Så lenge ingen så langt har svart så går jeg ut i fra at dette faktisk ikke er normalt... Spørs om jeg da får ta en tlf til legen. Liker ikke å sutre over almenntilstanden, derfor vegrer jeg meg også for å ringe... :Plystre:

Myria
28-05-2008, 22:04
Jeg er 12+5 og har kjent EL-lignende smerter med jevne mellomrom hele svangerskapet. Det varer ikke lenger, er mer som et par-tre stikk og så er det over. Så vidt jeg kan forstå er det bare livmoren som vokser og strekker seg. Har ikke tenkt på det som noe farlig, det er jo mye som skjer i det området. :-)

Tidl. bruker
28-05-2008, 23:03
Jeg har også tenkt på det som en årsak, men det varer lenge, gjerne hele ettermiddagen og kvelden med korte opphold innimellom....