PDA

Vis full versjon : kynnere?

Hula
21-03-2003, 14:51
Hei,
Jeg trenger litt hjelp angående kynnere. Jeg vet ikke om det er kynnere jeg har eller bare voksesmerter..
Jeg har gjennom hele svangerskapet vært plaget med menssmerter, og er det fortsatt(bare litt mindre enn før).
Har alltid tenkt at dette kun var voksesmerter. Igår ble jeg derimot litt bekymret for om det kunne være vonde kynnere. Magen/livmoren ble stram helt nede flere ganger i løpet av kvelden. (også når jeg satt) I tillegg hadde jeg menssmerter og det var ømt når jeg trykket på magen. Denne harde magen(som sikkert er kynnere) ga seg, men menssmertene har fortsatt. Det samme har den ømheten. Tror dere det er vonde kynnere eller kan det bare være voksesmerter som tilfeldigvis var samtidig med de ufarlige kynnerene?
Er ikke det kynnere kun når livmoren blir hard? Det er den jo ikke, men jeg har allikevel mensmerter og er øm.
Håper dere forstår hva jeg mener..
Skal til jordmor på tirsdag, så jeg får spørre henne da.
kjenner forresten også et press mot blæren når jeg trykker lett på magen. Akkurat som jeg må på do..men så kommer det nesten ingenting. Flere som opplever det samme?
Håper noen gidder svare:)
Hula 19+1
ul.termin. 14.august

viwi
21-03-2003, 19:02
Det kan jo høres ut som kynnere hvis du blir hard i magen.- de kan noen ganger være vonde, andre ganger ikke. På meg strammer det og magen blir steinhard og det går over etter 20-30 sekunder. Andre ganger er de litt vonde og. HAr og merket litt ømhet etterpå men det går fort over..

Men de menssmertene du snakker om er det mange som har faktisk gjennom hele svangerskapet så det skal du ikke bekymre deg over...
Det er vanlig å kjenne litt press på urinblære når du trykker nederst på magen. Det kan være livmora som ligger slik at den presser på.

klem viwi 22+4

Tidligere Bruker
21-03-2003, 22:23
Jeg synes også det minner om kynnere.
Jeg merker at magen blir hard, kanskje litt øm, og det føles som menssmerter ei stund etterpå. ;)

Kynnere skal ikke gjøre direkte vondt, men ubehagelige kan de jo bli, og du kan bli øm i magen etterpå.

:mervink:

susse
21-03-2003, 22:25
Jeg har hatt masse kynnere i begge mine svangerskap. De har til tider vært ganske vonde og jeg har derfor vært sykemeldt og tatt hyppige UL av livmorhalsen. Kynnere skal normalt IKKE være vonde tidlig i svangerskapet. MEN ,barnet vokser jo veldig på den tida du er inne i nå, så magen kan bli skikkelig støl og fæl, kynnere oppå dette kan være ganske plagsomt. Etter dager med mye kynnere var jeg helt støl og øm i magen.
Synes du skal ta det litt rolig frem til kontrollen, griet å sjekke at alt er ok når du har smerter. Jeg hadde stort press mot blæra i uke 20, da viste det seg at lillebror hadde lagt seg med hodet langt nedi bekkenet og presset nedover, ble øyeblikkelig sykemeldt, men han flytta på seg igjen raskt.
Håper det roer seg, for kynnere er slitsomt !!!!

Lykke til videre:)

Frøet
23-03-2003, 14:01
Jeg fikk tidlig kynnere (ikke vonde, men stram ubehagelig mage) samt menssmerter i ryggen. Ble utløst av stress tidlig i sv.skapet, nå kommer de ofte uten stress og er blitt vondere....

Helt normalt fikk jeg vite av JM. :)