PDA

Vis full versjon : Solarium. Hvordan var det nå igjen med det?

Djinn
07-06-2008, 23:21
Man skulle jo ikke tro at det var noen stor bekymring i disse dager hvor solen har strålt fra blå himmel, men synes nå selv at jeg begynner å se litt tåpelig ut med en fin brunfarge på fronten, og så kritthvit bakfra :knegg:

Lurte derfor litt på om jeg skulle forsøke meg på noen få solarium timer for å ihvertfall få et snev av farge på baksiden og. Kan jo ikke lenger ligge på magen for å sole ryggen, og heller ikke sitte uten godt ryggstø pga av bekkenproblemer.

Så tenkte kanskje at jeg kunne dekke til magen/nederste del av rygg i solariumet (sterkt lys?). Men, er det skummelt eller ikke?

Primrose
15-06-2008, 21:20
Jeg fant denne linken på nettet:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314163

"Vanligvis så kan gravide ta solarium. UV-strålene går kun cirka 0,5 millimeter inn i huden. Fosteret blir dermed ikke berørt. Gravide kvinner kan imidlertid få pigmentflekker og oppnå ujevn bruning når de soler deg.
I tillegg er det uheldig for fosteret hvis moren blir for varm."

RoadRunner
09-07-2008, 10:36
Tanten min solte seg en del og fikk så mye vann i kroppen at hun aborterte så vær forsiktig! Alt med måte.

cacasform
09-07-2008, 17:23
Tanten min solte seg en del og fikk så mye vann i kroppen at hun aborterte så vær forsiktig! Alt med måte.

hørest rart ut at hun aborterte pga det.... det er sikkert noe annet diagnostisk som har ført til det.
(selv om jeg ikke ville tatt mye solarium...tar jeg iblant ( før syden) noen minutter...)