PDA

Vis full versjon : Fødemusikk

Tidl. bruker
21-03-2003, 23:58
Har du tenkt å ha med musikk på fødselen? Eller kanskje du har prøvd det? Hadde musikken den ønskede "virkningen"?
Hva slags musikk hadde du/ har du tenkt å ha med?

Filifjonk
22-03-2003, 16:41
Det er sikkert ingen dum ide, men sjøl har jeg kun født til akkopanement( eller hva det nå heter) av min egen pusting, stønning,skriking og forbanning... Mannen min har kora i bakgunnen uten at det har vært særlig beroligende. Men får en konsentrert seg skikkelig? Og ønsker personalet at du setter på full guffe?
Kan det ikke bli komisk dersom en tar The final countdown... eller noe i den duren..
Spøk til side.. det er sikkert ok, dersom en finner den optimale avslappende musikken, i allefall brukanes i åpningsfasen. Men når siste fase kommer tror jeg neppe du vil høre noe som helst..

inger8mai
23-03-2003, 22:20
:) I går fikk jeg en ide om å laste ned musikk på en cd,og ta med meg. Kanskje jeg skal spørre jordmor om dette i morgen.. Det kan vel kanskje kalles for alternativ smertelindring? Det hjelper jo med musikk til trening, så hvorfor ikke?:)

mamsen27
27-03-2003, 21:17
Jeg tenkte på det da jeg ventet første.Men de tok på en radio og jeg hørte ingenting.Var så opptatt med smertene og fødselen at jeg ikke hørte noe.
Jeg kunne hatt et band vedsiden av meg uten at jeg hadde brydd meg.(utenom at jeg ville kanskje blitt irritert).
Jeg tror ikke jeg vil bruke musikk denne gang.

Mayamor
29-03-2003, 10:24
For min del kunne det sikket også vært live musikk uten at jeg hadde satt pris på det...
Ville sikkert bare bedt dem om å reise et visst sted...:gal2: :kjeften: :grrr:

Etter 4 timer med: "et press til...vi ser hodet...flink jente... osv"
Så kom det noen gloser om at de kunne kutte ut den dritten der, ja...:blush:

Men som jordmor sa etter fødselen: hadde det vært bedre visst jeg sa: "gjesp- dette tar lang tid gitt...":latter:

Men musikk: tror ikke jeg vil ha det med denne gangen heller.
Tenkte i grunnen ikke på det sist...

Klem fra Maya30 7+1 :findag:

Tidl. bruker
31-03-2003, 16:28
Nå har jeg født, og hadde ikke behov for musikk på sykehuset. Var der bare 1 1/2 time før jenta kom ut.. ble ikke mye tid til musikkspilling. Men jeg tror kanskje det hadde vært behagelig med noe rolig musikk hvis fødselen hadde tatt lang tid.

grro
04-04-2003, 17:26
Dette har i grunnen ikke noe med fødemusikk å gjøre...men jeg må bare fortelle at da jeg skulle ha nummer to, skrek jeg visst sånn på fødestua at hun på nabostua hadde bedt om å få en radio....:lol: :lol: :lol: :lol:

Det er vel en form for fødemusikk det også....;)

karo
08-04-2003, 13:44
Jeg hadde kjempestor glede av musikk de først timene på fødestua. Og ikke bare stille og avslappende musikk. Jeg måtte ha noe å danse til!!!!! PÅ slutten tenkte jeg ikke på det en gang, men kan egentlig forstille meg at det kunne vært fint med noe vakker klassisk musikk da ... Ta det med, og bruk det hvis du får lyst!

K@roline
12-04-2003, 20:41
[Det var lurt at du la inn dette innlegge. Jeg vil ha med med musikk, håper jeg får lov til å sette på noe musikk da.

:findag:

Koz

Marianne82
15-04-2003, 01:50
Jordmoren min [ som arbeider på fødeavdelingen også] sa til meg og samboeren at vi kunne gjerne ta med oss noen cd`er når vi kom på sykehuse. Står cd/radio på det rommet der man er før selve fødselene starter. Er cd/radio på fødestuen også.
Det der sa hun egentlig mest til samboeren min.. Han sa at han var litt redd fødselen skulle ta lang til.
Så sa hun at han/vi kunne ta med oss musikk og lesestoff..
Mange gang så hjalp musikken og til avslappning og sånt.
Trengte ikke å være sånn stille rolig musikk. men det vi ville høre.
Så jeg ha pakket ned cdmappen med en god del cder. :)

:findag:

K@roline
23-04-2003, 02:44
Jeg vil ha med meg musikk på fødestuen, tror nok ikke det har noen virkning etterhvert, tror liksom ikke jeg legger så godt merke til sangen når fødselen virkelig er i gang. Jeg vil ha med meg Gareth Gates CDèn, den er veldig fin. Du kan jo prøve å ha med deg en CD eller to, det går jo ann å prøve... Lykke til...
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

juliet
26-04-2003, 19:05
jeg har aldri født før, men kan forestille meg sånn ca hvordan "humøret" mitt kan bli med sterke fødesmerter. - jeg tenker på hvordan jeg er med fryktelig mensenvondt.... tror jeg hadde blitt mektig irritert på "beroligende musikk" i bakgrunnen hvis jeg hadde hatt det under fødselen...

så jeg planlegger altså ikke musikk i fødestua.