PDA

Vis full versjon : Så svakt positiv test...

Uregistrert
10-06-2008, 22:25
Jeg er idag 5 + 5, men testene er så svake. Burde de ikke vært sterkere nå som jeg er så langt på vei? Det er bare så vidt streken kan sees, men ifølge de på legekontoret var de positive begge jeg tok, med tre dagers mellomrom. men den etter tre dager var ikke sterkere enn den første. Burde den ikke det? Er så redd for å miste, har gjort det før.
De siste to dagene har jeg dessuten hatt litt brunaktig iblandet det hvite i utfloden.. Ikke mye, jeg ser det ikke hver gang jeg er på do. Noen ganger har det vært litt mer rosaaktig i det blanke slimet. I går var det slik at det syntes en svakt rosa strek i trusa, men vi hadde samleie dagen før, kan det ha noe å si?
Jeg har ikke magevondt, men heller ingen andre symptomer, bortsett fra at puppene har blitt litt fastere. Når kan man vente kvalmen? Er det grunn til bekymring, tror dere?

Tári
10-06-2008, 23:00
Noen produserer HCG sent.. så lenge det er en strek der så er du nok gravid, noe du har fått bekreftet på legekontoret.

Brunlig utflod er svært vanlig i begynnelsen av et svangerskap. Det kan være den såkalte "festeblødningen" som kommer eller litt av det som egentlig skulle vært mensen.

Samleie kan ha vært en årsak til den lyse rosa utfloden du hadde i går. Slimhinnene blir skjørere og kan lettere blø.

Du er bare 5 uker på vei, så svangerskapstegnene kan nok la vente på seg et par uker til i hvertfall. og det er ikke alle som blir kvalm eller får noe særlige plager heller.

Så lenge du ikke blør mer enn en vanlig mens med friskt blod eller har sterke magesmerter tror jeg du bare skal slappe av og nyte tiden.

Lykke til i svangerskapet. Det er en fantastisk tid du har i vente.

Elanesse
10-06-2008, 23:04
Jeg hadde svake teststreker og brun utflod. I skrivende stund spreller ei lita tulle i magen min og er ventet ute om en 9 ukers tid. ;)
Dersom du er engstelig så burde du be om å bli henvist til UL. Det gjorde jeg og vi fikk se et bankende hjerte. Var vel 6-7 uker på vei da. :jupp:
Lykke til! :klem:

Uregistrert
11-06-2008, 20:42
Jeg hadde svake teststreker og brun utflod. I skrivende stund spreller ei lita tulle i magen min og er ventet ute om en 9 ukers tid. ;)
Dersom du er engstelig så burde du be om å bli henvist til UL. Det gjorde jeg og vi fikk se et bankende hjerte. Var vel 6-7 uker på vei da. :jupp:
Lykke til! :klem:

Tusen takk for svar:)
Ble så usikker, for sist jeg var gravid vistes det sterkt på testen allerede 5 dager før IKM.
men hvor tidlig er det vits i å dra på ul? Har jo hørt om de som har vært på tidlig ul og sett bare en tom fostersekk, men så viste det seg å være noe likevel fordi det var så alt for tidlig til å se på ul..

Godt å høre at flere har opplevd brunlig utflod og at det har gått bra!:)

Tári
11-06-2008, 20:45
I uke 6-7 vil du i hvertfall kunne se hjerteaktivitet.. :jupp: