Vis full versjon : Å klemme på magen
Tidl. bruker
15-06-2008, 21:22
Hvor mye kan man klemme på magen uten at det er til skade for fosteret? Jeg føler mange ganger for å klemme litt og kjenne på livmora, eller magen generelt, burde jeg la vær å gjøre dette eller ligger fosteret så godt beskyttet at det ikke tar skade av litt "dulting"? :rødme:
bare vent til de skal kjenne etter leie osv til babyen, de er rimelig hardhendte :knegg:. Jeg tenker sånn selv, da, vil liksom ikke trykke for hardt. Men tror nok de er veldig godt beskyttet der inne :)
Thyresse
15-06-2008, 23:31
Tror nok babyen er rimelig godt beskyttet inni livmoren. Så lenge du trykker slik at det ikke er ubehagelig for deg selv tar nok ikke babyen noe skade. Jordmor presser mye hardere når hun skal kjenne etter :nikker:
Sissywish
15-06-2008, 23:46
Jeg rister til og med på magen min jeg. Dytter også litt fra ene siden for å teste om jeg kjenner spark. Har morkaka som ligger å demper foran så kjenner ikke spark ennå. Utolmodig :knegg: Det var slik jordmor gjorde for å snu henne under UL, så regner med at det er helt greit. Det er vel heller harde kraftige støt man skal passe seg for. Så dytt og rist som du vil på magen din du! :jupp:
Tidl. bruker
16-06-2008, 16:36
Supert, takk for svar dere. :kidoki:
Greit å vite at litt trykking her og der ikke er til skade på noe sett og vis. :jupp: Er jo ikke lett å la vær når det er litt ubehagelig i magen, eller når jeg vil "kjenne etter" om det er noe der. :knegg:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.