Vis full versjon : har begynt å få litt strekk i korsryggen..stråling..
cacasform
26-06-2008, 21:54
hva kan dette være.... kjente noe for noen uker siden.... så gikk det over...men nå har jeg kjent slike strekk i korsryggen og stråling opp og av å til nedover flere ganger i dag:(
kan det være bekkenløsning eller kynnere...er jo helt grønn på dette her :rødme::rødme:
harr en gammel skade i korsryggen etter å ha falt på rolleblades da jeg var yngre... men kan det ha noe å si???:shock::shock:
Hmmm....jeg kjente til å begynne med bare bekkenløsning i ryggen, pluss noe stråling nedover det høyre beinet, men aner ikke om det kan være relatert til den gamle skaden din?
cacasform
27-06-2008, 17:01
så det kan være begynnende bekkenløsning?
så det kan være begynnende bekkenløsning?
Dessverre ja, ser du ikke er så langt på vei enda men ei venninne av meg gikk på krykker fra uke 18, begynte vel i uke 12.... Men ikkke det at jeg sier det gjelder deg, men vedvarer det må du sjekke det opp synes jeg! :klem: skal du få iallefall! ;)
Hei!
Litt smerter her og der er normalt i svangerskapet.
Det skjer jo så mye med kroppen vår, og hormonene gjør at senene og musklene i bekkenområdet blir slappere derfor er det vanlig å få ubehag der.
Kjenner du smertene hele tiden eller er det bare i perioder, etter f. eks at du har sittet lenge i samme posisjon?
I forrige svangerskap hadde jeg en del smerter i korsryggen, spesielt etter å ha sittet en stund, men fikk ingen bekkenløsning.
Det er veldig viktig å passe på kroppsholdingen, hvordan du sitter, skifte posisjonen ofte og gjøre øvelser for å avlaste ryggen. Jordmødre pleier å ha et ark med slike øvelser.
Spør også legen din etter henvisning til fysioterapeut allerede nå (det tar som oftest en stund før du får komme inn (køer)). Det er jo helt gratis å gå til fysioterapeuten nå, så hvorfor ikke benytte sjansen? :jupp:
Lykke til videre!
cacasform
28-06-2008, 10:40
Hei!
Litt smerter her og der er normalt i svangerskapet.
Det skjer jo så mye med kroppen vår, og hormonene gjør at senene og musklene i bekkenområdet blir slappere derfor er det vanlig å få ubehag der.
Kjenner du smertene hele tiden eller er det bare i perioder, etter f. eks at du har sittet lenge i samme posisjon?
I forrige svangerskap hadde jeg en del smerter i korsryggen, spesielt etter å ha sittet en stund, men fikk ingen bekkenløsning.
Det er veldig viktig å passe på kroppsholdingen, hvordan du sitter, skifte posisjonen ofte og gjøre øvelser for å avlaste ryggen. Jordmødre pleier å ha et ark med slike øvelser.
Spør også legen din etter henvisning til fysioterapeut allerede nå (det tar som oftest en stund før du får komme inn (køer)). Det er jo helt gratis å gå til fysioterapeuten nå, så hvorfor ikke benytte sjansen? :jupp:
Lykke til videre!
ÅÅÅÅ er det gratis å gå til fysio??? da ska æ jo det :jupp::jupp: selfølgelig...
Enn akkupunktur og sånt da?? mange som bruker det....
skal virkelig snakke med legen min:jupp:
har vondt innimellom ikke hele tiden....har det til tider på jobb og når jeg presser på halebeinet... jeg har hele tiden tenkt på begynnnende bekkenløsning ...men skal til legen snart...så vi får se....:jupp::jupp:
takk! :glis:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.