PDA

Vis full versjon : Min første kontroll!

Selleri
04-09-2002, 23:20
...gikk veldig bra!! :D :klapp: :D Hadde samtale med jordmor på helsestasjonen, tok blodprøver og sånt. Og jammen meg hadde de bestilt time til lege for meg også, så rett etterpå ble jeg undersøkt av lege. Likesågreit å gjøre alt på en gang! :) Alt var helt normalt, ingen grunn til å være engstelig. :klapp: :klapp: :klapp: Hun hørte ikke på hjertet eller noe sånn, det ble jeg litt skuffa over. Da jeg kom ut igjen hadde jeg følelsen av at... var det alt?? :???: Men jeg er overlykkelig over at alt er som det skal være! Og gleder meg masse til UL i uke 17, og ny kontroll i uke 20. Rart - jeg trodde man hadde kontroll hyppigere enn dette, men det har man vel ikke da... :???: Livmoren min så ut til å være i uke 8-9, og jeg som etter mine beregninger er i uke 8 først i morgen! koselig! :)

Fikk ny termin også. Foreløpig har jeg regnet med 23. april (fra barnimagen.com), men jordmoren ga meg 18. april.

Men nå skal jeg gå og spise pasta med soppsaus og nyte kvelden og nurket og mannen min! :D

Kos dere masse - vi har barn i magen!!! :klapp: :klapp: :klapp:

:findag:

Selleri, termin 18. april

Vianne
05-09-2002, 01:13
Gratulerer med første kontroll overstått!!

Tror fosteret er for lite til at en kan høre hjertelyden i uke 8.
Ikke nye kontroll før i uke 20? Det er vel vanlig med en gang i mnd., trodde jeg! I uke 20 er du jo halveis, da er det vel litt lite med bare 2 ganger?

Hampus
05-09-2002, 11:52
Gratulerer med vel overstått første kontroll! :klapp:

Synes det høres litt lenge ut med neste kontroll først i uke 20! Tror det er vanlig med kontroll hver måned i begynnelsen.

Godt at alt sto bra til med deg og nurket! :kidoki:

:findag:

7+5 i dag!

Camelia
05-09-2002, 13:42
Gratulerer! :)

Jeg tror også at det er for tidlig å høre hjertelyden allerede i uke 8. Sitter her med journalen min fra forrige svangerskap, og da jeg var på min første kontroll i uke 9 lyttet ikke legen etter hjertelyden. Først ved andre kontroll, da jeg nærmet 14 fullgåtte, prøvde han å lytte (ser her at jeg faktisk gikk til lege de to første gangene, skulle egentlig til jordmor for så å gå annenhver gang videre, men jordmor var sykmeldt). Sa at det ikke var sikkert at han ville høre noe, så jeg måtte ikke bli redd om han ikke fant hjertet. Det var fremdeles tidlig, sa han. Men han fant den! :)

Synes også at det høres ut vel lenge til du skal på kontroll neste gang... Hvis du selv også synes det er litt lenge, kan du jo ta en telefon, kanskje? Du får sikkert komme en gang i uke 12-13, dersom du sier at du har behov for det! ;)