PDA

Vis full versjon : Venninnen min fikk flyttet terminen en hel måned.

Unregistered
05-09-2002, 00:06
Hun er veldig fortvilet.
Hun mener selv hun er i uke 20,mens jordmor mener uke 16.
Det er litt av et sprik!
Siste mens var i april,og i mai hadde hun en liten blødning.
Hun er sikker i sein sak: Det var ikke mensen.
UL viser at babyen er liten,men hun var liten selv da hun ble født.

Hvis hun følger JM termin,hørte de hjertelyden med doppler i uke 7-9,ifølge sin egen i uke 12-14.

7-9 ..er ikke det litt tidlig å høre hjertelyd?

Venninnen min er fortvilet nå :(

Noen gode argumenter for at JM skal høre på henne?

Tittei
06-09-2002, 01:25
Tror jeg ville tatt en privat ultralyd for å dobbeltsjekke hvis jeg hadde vært i samme situasjon. UL pleier jo å være ganske så riktig. Dette er jo et altfor stort sprik til å ikke finne ut av...

Tidl. bruker
06-09-2002, 01:51
Søstra mi hviste 100% når sist mens var når hun ventet førstemann.Og egen termin ble deb 11 april.Legen satt satt den til 1 MAI etter og ul og tantungen min kom den 16 mai.

Akurat passe stor og passe lang.

Hun skjønte null....for hun var jo da ifølge legen ikke gravid engang da hun testet positivt:eek:

Så det kan jo hende legen har rett.....men uansett så ville jeg rådet henne til og ta en ny ul for sikkerhetsskyld.

Ønsker henne lykke til videre.

-Marlene-
06-09-2002, 06:03
Vet at det er anderledes når man tar ul i uke 20, men når jeg var på ul i uke 13 ble jeg satt tilbake 3 uker jeg. I uke 17 ble det konstantert at jeg var bare 1 dag mindre på vei.

En lege jeg har vært hos sa at det ofte varierte med så lite at man kan ta feil. Videre er det noen barn som vokser sakte i førsten.

Min venninne har en mann som er borte en hel mnd pga jobb, hun tok en test og den var pos. på ul mente legene at hun var 1 mnd mindre på vei, noe som var umulig pga en positiv test på forventet mens dagen OG at mannen hennes hadde vært bortreist denne mnd hun liksom ble gravid. Jeg vil tru at den vokste sakte i førsten på venninnen min. for ungen kom ut 2 uker etter ul terminen og var helt vanlig stor osv...

Saga
06-09-2002, 17:41
jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde mensen, men terminen min ble likevell flyttet 4 uker!
alle legene syns det er veldig rart, og har vært på 5 ultralyder, men babyen er og blir like liten..;) jeg var også liten, så det kan godt hende baby kommer til mensterminen likevell!

Nabila
06-09-2002, 22:22
Med den første ble jeg flyttet nesten 4 uker, og den ungen er født akkurat 1 mnd etter mensterminen. Hørte hjertelyden hos legen da han mente jeg var 12 uker på vei, men iflg ultralyd var jeg da jo 8 uker på vei... :)

Men andre mann kom jeg til legen i uke 13 etter menstermin første gang... Da mente hu bestemt at livmoren min også var ca 13 uker eller 12... Men jeg sa jeg tvilte men men... Så i uke 17+5 var jeg til UL og da var jeg 14 uker eller noe slikt... Da hadde jeg menstermin 27 nov, UL termin 25 desember, babyen født 5. januar.... :)

Men uansett, skjønner ikke helt hva det er å henge seg opp i ærlig talt... Er babyen kommet inn, kommer den ut når den er klar... Babyen spør ikke etter termin den! Slapp av og ta det naturlig!