PDA

Vis full versjon : Diverse kapsler, vet noen...?

Uregistrert
07-07-2008, 21:41
Før når jeg har vært gravid, har jeg tatt tran. Men jeg synes ofte at tran fører til at jeg gulper opp transmaken igjen. Hvordan er det med kapsler, hvilke kan man ta? Noe heter omega-3 høykonsentrert, og noe heter Møllers dobbel og inneholder omega-3 pluss A, D og E-vitaminer. Er redd for å ta noe som man kan få for mye av.. Førstnevnte skulle vel gå bra, men hvordan er det med sistnevnte?

Veldig takknemlig for svar!

Sita
07-07-2008, 22:15
Jeg tror ikke det er noen du kan ta for mye av. Men hvis du tar kapsler med andre ting i bør du jo ikke ta andre multivitaminer med samme vitaminer.

Det er stor forskjell på merkene om jeg gulper opp eller ikke synes jeg. De litt dyrere går som regel greiere enn de billigste. Møllers har jeg vel brukt en del av. Det skal være en med folat i også. Kjekt for oss nå.

Uregistrert
07-07-2008, 22:27
Takk for svar, Sita! Nå fant jeg noe på http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322321, og jeg har nok lest noe liknende før, for jeg hadde en følelse av at jeg måtte være forsiktig med enkelte vitaminer:

"Når du er gravid må du også passe på at du ikke får for mye vitaminer og mineraler. Svært høyt inntak av vitamin A er for eksempel blitt knyttet til fosterskader. Unngå derfor A-vitamintilskudd samtidig som du tar tran."

Anjutik
07-07-2008, 22:57
Hei!
Det finnes vitaminer som heter Gravid og de er i alle fall helt trygge å ta, det er også påvist at vitamintilskudd minker faren for morkakeløsning.
Ang Tran: gynekologen min har anbefalt Selolje. Den skal både hjelpe mot kvalmen, inneholder den viktige omega 3, pluss at man ikke gulper av disse kapslene i det hele tatt. Jeg gulper av alt som heter Tran, uansett om det er kapsler eller flytende, men disse tåler jeg helt fint.
Anbefaller!