PDA

Vis full versjon : Det klør, det klør, tiddelibom!

RoadRunner
09-07-2008, 10:32
I de siste ukene har jeg klødd mer og mer og har også veldig hovne bein (JM sa 1-2 på skalaen som går opp til 3) så jeg har støttestrømper. I går hovnet venstre armen og hånda opp også, ikke mye men litt. Kan jeg vente til 17.juli da jeg treffer jm igjen eller er dette noe jeg bør skynde meg å snakke med legen om?

Vet at svangerskapskløe kan være farlig men det er ikke SÅ mye liksom, det er irriterende men ikke hele tida om du forstår. Jeg er bare bekymret siden det kommer i takt med økende vann i kroppen og lurer på om det har en sammenheng?

Metemor
09-07-2008, 14:11
Jeg har fått sånn svangerskapskløe. Jeg klør en del på hele kroppen, og noen ganger kommer det små prikker der jeg har klødd. Er aller verst på kveldene..

Fikk beskjed av jordmor at det ikke var farlig så lenge jeg ikke klødde inni hendene eller under føttene. Hvis du gjør det, KAN det være farlig.. Klør du andre plasser, er det nok uskyldig.

Jaan
09-07-2008, 15:18
Uff nå ble jeg skeptisk også..jeg klar noen ganger veldig under føttene..spesielt hvis jeg har bada i elva..eller på kvelden...

Hva er egentlig svangerskapskløe?

Metemor
09-07-2008, 15:52
Uff nå ble jeg skeptisk også..jeg klar noen ganger veldig under føttene..spesielt hvis jeg har bada i elva..eller på kvelden...

Hva er egentlig svangerskapskløe?

Var ikke meningen å skremme deg...
Men jeg forsto det slik på legen min at det var VELDIG sjelden å få en "farlig" grad av svangerskapskløe. Han hadde ennå ikke vært borti det, og han har 35 års erfaring med svangerskapskontroller. Så da ble hvertfall jeg beroliget :jupp:

Står litt om det her:http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet_og_amming/svangerskapskloe?gclid=CKCCv7X5spQCFQpYQgodhQ26TQ

Jaan
09-07-2008, 20:50
takk for den...
Tror ikke sjøl at det er noe gæli..klør lissom ikke hele tiden eller hele dagen så jeg tror jeg kuler'n...:jupp:

RoadRunner
09-07-2008, 21:05
Jeg begynte jo selvsagt å klø under føttene og inni hendene etter at jeg leste på internett om at det var farlig... :rabla:

Neida, det er helst magen, armene og brystet som klør, så da tar jeg det foreløpig med ro til neste uke da jeg skal til jm, så får vi se hva hun sier.

Metemor
10-07-2008, 13:23
Jeg begynte jo selvsagt å klø under føttene og inni hendene etter at jeg leste på internett om at det var farlig... :rabla:

Neida, det er helst magen, armene og brystet som klør, så da tar jeg det foreløpig med ro til neste uke da jeg skal til jm, så får vi se hva hun sier.

Det gjorde jeg også først når jeg leste om det. Begynte å klø med en gang inni hendene jeg :knegg:

Men når jeg sluttet å tenke på det, så forsvant det.

Du kan jo også gå til legen og si at du vil ha blodprøve for å sjekke leververdiene. Det gjorde jeg, selv om legen mente det ikke var nødvendig.
Da fikk jeg hvertfall roet meg ned med at det ikke var farlig :jupp: