Vis full versjon : Hvor mange er vi som venter?
Tidl. bruker
09-07-2008, 19:46
Jeg skal (pga trangt og skadet bekken) ha planlagt ks den 29 august og tenkte kanskje det kunne være ok med en tråd der vi, som går en annerledes fødselsopplevelse i møte, kan skravle litt om gruer og gleder. :glis::angst::glis:
Jeg har fått ks dagen før termin og gleder meg jo selvfølgelig til babyen ser dagens lys, men jeg gruer meg noe så veldig til alt det rundt. Har fått en god dose skremselspropaganda ang snitt gjennom svangerskapet før fødselslegen plutselig bestemte seg for at jeg ikke skulle føde vaginalt. Nå sitter jeg her å prøver å suge til meg alle de positive sidene ved en godt planlagt, velforberedt forløsning, om enn, med noe vekslende hell.
Er det noen fler der ute?
Hei og hå - Pirikit
Jannamor
09-07-2008, 20:05
Det er jo flere tråder om dette da men alltid koselig med en til ;)
Jeg skal ha snitt om 12 dager. Det er vårt første barn. jeg har vel egentlig ikke hørt så mye skremselspropaganda jeg. Egentig ingenting faktisk
Nasseline
09-07-2008, 20:56
Jeg skal ha snitt torsdag i neste uke, 8 dager før termin. Jeg hadde snitt sist også, og har faktisk bare positive opplevelser i forhold til det. Kom meg raskt igjen etterpå, og hadde ellers en veldig fin fødselsopplevelse. Fikk litt følelsen av at babyen kom med "storken", fordi jeg ikke kjente noe da han ble tatt ut. Men fikk jo kjenne det etterpå da, men smerten var til å leve med. Det var første døgnet som var verst, ble betraktelig bedre de neste dagene. Ikke hadde jeg infeksjoner eller andre plager etterpå. :)
Ventetiden er snart over for min del. Legges inn i morgen :angst:
Skal ha keisersnitt på grunn av fødselsangst. Har klart å få det selv om jeg er førstegangs :rabla:
Dette her er ekstremt spennende!:jupp:
Tidl. bruker
10-07-2008, 07:07
Det er jo flere tråder om dette da men alltid koselig med en til ;)
Ups, det har ikke jeg fått med meg. :stønn: Kom jo inn litt seint, og jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke har orket å lese igjennom hele den lange store keisersnitt-tråden ennå.
Vi to er jo i samme terminklubb, og der er det jo en tråd. Men jeg tenkte kanskje det var flere her inne :jupp:
Tidl. bruker
10-07-2008, 07:17
Ventetiden er snart over for min del. Legges inn i morgen :angst:
Skal ha keisersnitt på grunn av fødselsangst. Har klart å få det selv om jeg er førstegangs :rabla:
Dette her er ekstremt spennende!:jupp:
Åh så spennende. Masse lykke til i dag! :lykketil: Håper du får en fantastisk fødselsopplevelse!
Jeg sliter med den angsten jeg og. Det er rart med det. Jeg er så rasjaonell ellers (synes jeg selv da ) men når det gjelder fødsel og keisersnitt så klarer jeg ikke heve meg over angsten selv om jeg ser at alle mine redsler er for ting som sjelden intreffer - fullstendig urasjonellt men livredd, det er jeg... :skremt:
Lottas mamma
10-07-2008, 08:56
Jeg skal ha keisersnitt den 12.september - 14 dager før termin. Dette blir mitt fjerde (og siste ;)) snitt, de to første var hastesnitt i full narkose, det forrige var planlagt, jeg var våken og det var en kjempefin opplevelse!
Litt vondt etterpå er det selvsagt, men da er man jo lykkelig og lettet så det går så greit så. Har aldri hatt noen komplikasjoner etter snitt så jeg håper og tror jeg er like heldig denne gangen. Lykke til - særlig til dere som skal ha keisersnitt første gang - håper dere får like gode opplevelser som jeg har hatt! :)
Jannamor
10-07-2008, 09:57
Det er jo skummelt og skullle bli skjrt op og ha en operasjon (aldri blitt operert før) men fller vel egentlig at alternativet (vaginal fødsel) er verre :humre:
Kommer nok til å være livredd når dagen er der da, men det er nok vanskelig å unngå. Det er jo en veldig stor dag, og noe veldig stort som skal skje.
Skal i hvertfall knaske miniform har jeg hørt ?
Det er jo skummelt og skullle bli skjrt op og ha en operasjon (aldri blitt operert før) men fller vel egentlig at alternativet (vaginal fødsel) er verre :humre:
Kommer nok til å være livredd når dagen er der da, men det er nok vanskelig å unngå. Det er jo en veldig stor dag, og noe veldig stort som skal skje.
Skal i hvertfall knaske miniform har jeg hørt ?
Jeg har sovet hjemme i natt siden det ikke er vår tur før rundt kl 13, og er roligere nå enn i går da jeg var på sykehuset til samtaler om dagens begivenhet. Da ble alt plutselig veldig skummelt og nært.
Skal prøve å ta meg sammen, men er ganske redd nå ja... Får bare stole på at alle vet hva de gjør, for trivelige er de i alle fall! :jupp: Sprøtt å tenke på at om 4 timer er magen "tom" og så har vi fått hilse på sønnen vår!
Har spist Minifom, så får vi se om det har noen virkning ;)
Kommer tilbake med rapport - forhåpentligvis om svært kort tid. Jeg vil hjem før jeg er inne døra på sykehuset :rabla:
Nasseline
11-07-2008, 10:13
Lykke til, jinta!!!! Detter går nok kjempefint!
Tidl. bruker
11-07-2008, 16:59
Jeg har sovet hjemme i natt siden det ikke er vår tur før rundt kl 13, og er roligere nå enn i går da jeg var på sykehuset til samtaler om dagens begivenhet. Da ble alt plutselig veldig skummelt og nært.
Skal prøve å ta meg sammen, men er ganske redd nå ja... Får bare stole på at alle vet hva de gjør, for trivelige er de i alle fall! :jupp: Sprøtt å tenke på at om 4 timer er magen "tom" og så har vi fått hilse på sønnen vår!
Har spist Minifom, så får vi se om det har noen virkning ;)
Kommer tilbake med rapport - forhåpentligvis om svært kort tid. Jeg vil hjem før jeg er inne døra på sykehuset :rabla:
Tenker du er lettet og fornøyd nå?
Gleder meg til å lese rapporten din!
Kos deg med guttebassen :-)
Om åtte uker er knøttet mitt ute, og jeg gleder meg stort. Det her er mitt tredje keisersnitt og jeg de andre to har gått helt greit.
Jeg tror det er like mange forskjeller på et KS som det er på vaginale fødsler - vi alle reagerer forskjellig på detr vi skal gjennom.
Ønsker alle lykke til.
Linella :blond:
Jeg venter . Har dato den 29 september. Er vel litt over 7 uker til :) Går fort nå.
Jeg skal ha planlagt keisersnitt i starten av Desember - har ikke satt dato enda da dette blir gjort i Oktober/November regner jeg med.
Blir planlagt snitt på grunn av alt for trangt bekken - ble oppdaget ved en tilfeldighet sist da storebror på snart to lå i seteleie - hell i uhell kan man vel si.
Så dette blir mitt andre planlagte snitt - forrige gang gikk det forsåvidt greit, bortsett fra at jeg trodde de skulle gi smertestillende uoppfordret - det gjorde dem ikke så jeg fikk i meg alt for lite smertestillende og hadde mye smerter etterpå - det skal gjøres annerledes denne gangen ja. Siden jeg pga diverse årsaker ikke kan få voltaren må de gi meg litt sterkere skyts i starten - legen på sykehuset mente vel at jeg burde få noen morfinlignende sprøyter før jeg skulle opp å stå de første gangene etter denne operasjonen.
Jeg skal også ha planlagt ks i begynnelsen av desember en gang (har termin 12 desember). Jeg skal ks på grunn av at forrige fødsel var en svært traumatisk opplevelse som holdt på å ende katastofalt for jenta mi, og som endte i katastrofesnitt. På grunn av diverse ting og tang vil vaginal fødsel være uaktuelt. Jeg kommer nok til å grue meg til snittet når det nærmer seg, men heller det enn å ha angst for å føde hele svangerskapet.
Da har vi termin likt vi Melody :)
Jeg er 100% sikker på at du får en fin opplevelse nå, det er stor forskjell på et katastrofesnitt og planlagt keisersnitt. Det hele foregår på en rolig og fin måte :)
Da har vi termin likt vi Melody :)
Jeg er 100% sikker på at du får en fin opplevelse nå, det er stor forskjell på et katastrofesnitt og planlagt keisersnitt. Det hele foregår på en rolig og fin måte :)
Så moro med samme termin da:)
Godt å høre det du sier om planlagt keisersnitt:) Jeg har faktisk kun hørt om positive erfaringer med planlagt ks, så egentlig er jeg ganske rolig:jupp:
Men kan tenke med at nervene kommer snikende når det nærmer seg, men det skal jeg håndtere:) Det viktigste nå er er jeg vet at veslegutt kommer til å bli født under trygge og rolige omstendigheter, med både mannen og meg tilstedet:) Det betyr utrolig mye:rørt:Så på mange måter gleder meg til fødselen og:) GOdt å ha mannen der:) han fikk jo ikke være med sist, og det var tøft for begge.
Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde på?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.