Vis full versjon : Da er jeg 15 uke og har begynt å få vondt i bekkenet...
cacasform
10-07-2008, 08:36
15 UKER I DAG :lykkelig::danse:
I
har beynt å få veldig vondt i bekkenet for tiden... samboer maserer meg hver kveld og blir litt bedre... har bestillt time til fysio men får det ikke før etter ferien i slutten av august/ sept. :stønn: Men jordmor sa at jeg kan bli sykemld før den tid... skal til legen neste uke så vi får se ka han sir...
Håper bare at jeg ikke blir innvalid:knegg: hoff...har hørt skrekk historier om bekkenet...
Noen andre som kjenner noe? blir det fysio på dere? klarer dere å jobbe evt lenge? (man bør jo ta det på alvor- å ikke jobbe så jordmor- for ellers blir det vanskeligere etter fødsel):urk:
Jormor sa at jeg kunne fryse kontrakten med treningsentret og heller starte med svømming...så ska begynne med det etterhvert :jupp:
Tar imot all hjelp med takk!
impatient
10-07-2008, 08:49
Først, gratulerer med 15 uker! =)
Jeg har litt vondt, men vil ikke sammenligne det med andre, så jeg kaller det heller "ubehag".. hehe
Du bør definitivt ta det med ro, og bruk sykemelding hvis du føler det. Hvis du ikke tar vare på deg selv, blir det bare værre, og du kan risikere at det henger igjen etter fødselen.
Hvis du ønsker å jobbe, kan du jo prøve å få det tilrettelagt, evt om du har en sofa på kontoret, slik at du kan ta hyppige pauser osv. Og Aktiv sykemelding eller gradert.
Uansett, lykke til, det er ikke noe morro!
Jepp.. 15 uker...Kjenner bekkenet her og..
Men mest ubehag foreløpig.
Vet ikke hvordan det går med jobb for jeg har sommerferie frem til august. Må se da hvordan det går. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt de siste 2 1/2 mnd før termin pga bekkenet.
Dersom du blir henvist til fysio, be legen skrive bekkenløsning -med gangvansker (at du har vondt når du går), ellers er det ikke sikkert du får noe dekket, men det får du da. -med gangvansker gir deg gratis fysio (om ikke noe annet..) :jupp:
Jeg har allerede begynt å sove med ammeputa mellom bena. Mye behageligere å sove på siden om man har noe mellom bena. Stor forskjell der altså!
Håper du ikke blir altfor plaget. Man trenger ikke bli invalid, men kan ha vondt i bekkenet uten at det går så langt. (Heldigvis)
Lykke til!
Itoshigo
10-07-2008, 11:34
Jeg sliter også bra allerede.
Etter storebror ble jeg aldri kvitt det før lillesøster kom. Med lillesøster ble jeg mye bedre rundt uke 20-25,da stagnerte det på en måte og jeg merket bare de "vanlige" vondtene etter fødsel.
Jeg hadde stor nytte av manuell-terapi. Skal prøve en her i byen denne gangen tenker jeg.(Det å kjøre 5 mil hver vei til han jeg har brukt tidligere,reduserte meg nesten mer enn det gjorde bra...Men han var til gjengjeld drivende dyktig da!)
Du har blitt anbefalt svømming ser jeg...jeg blir mye værre av det...alt av bevegelser som sprer bena bør du unngå så langt du kan!(Vet vann-trening er bra for de fleste men)
Stakkars oss!"!!
:comfort: :fnise:
cacasform
10-07-2008, 12:40
Jeg sliter også bra allerede.
Etter storebror ble jeg aldri kvitt det før lillesøster kom. Med lillesøster ble jeg mye bedre rundt uke 20-25,da stagnerte det på en måte og jeg merket bare de "vanlige" vondtene etter fødsel.
Jeg hadde stor nytte av manuell-terapi. Skal prøve en her i byen denne gangen tenker jeg.(Det å kjøre 5 mil hver vei til han jeg har brukt tidligere,reduserte meg nesten mer enn det gjorde bra...Men han var til gjengjeld drivende dyktig da!)
Du har blitt anbefalt svømming ser jeg...jeg blir mye værre av det...alt av bevegelser som sprer bena bør du unngå så langt du kan!(Vet vann-trening er bra for de fleste men)
Stakkars oss!"!!
:comfort: :fnise:
ja det var sikket vanntrening hun mente...å ikke svømming :rødme: men det er jo med på opplegget med fysio.... venter til da jeg.
Jeg har ikke "vondt vondt" men har ubehag og noen ganger kan det gjøre skikkelig vondt... jeg lever godt med det jeg har nå, bare det ikke blir værre :shock:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.