Vis full versjon : Hva syns dere om guttenavnet....
Mannen min har så lyst til å kalle bebien for Mika, om det blir en gutt. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om navnet. Ble litt nyskjerrig på hva dere andre mener om det. Kanskje dere har forslag til mellomnavn som passer.... Mika-Emil kanskje:???:
Det er ikke et navn jeg skulle ha valgt. Kanskje for at jeg er svensk og at jeg da av en eller annen grunn tenker på en eller annen finne som heter Mika og da ødelegges uttalet... Kanskje jeg også føler en viss usikkerhet på om Mika skulle være en jente eller gutt?!
Om dere velger Mika så syns jeg det skal stå alene Mika Emil blir kulturkræsj syns jeg.
Lykke til med navnevalget!
Klem Pelen
Nei..synes heller ikke det var noe fint. Høres veldig Finsk ut.
Synes Mika er fint, men uten noe mellomnavn. Kommer jo også litt an på om det passer til etternavnet...
Kiki+Mini :baby:
4+2
Tidl. bruker
05-09-2002, 18:24
Litt for spesiellt synes nå jeg, men Mika alene er bedre enn Mika Emil.
Bittebitteliten
05-09-2002, 19:17
Jeg synes Mika var et tøfft navn. Elsker spessielle navn, og har kjempeproblemer med hva jeg selv skal velge... Odin, Tristan, Lysander... Ok, vet ikke om det blir gutt ennå, men det føles slik... viktigste er i grunn at det føles riktig, kommer ikke til å døpe ungen min Tristan hvis han ser ut som en Martin... :)
IzziCreo
05-09-2002, 19:19
Kjempefint! Har tenkt på det selv jeg (men min andre halvdel synes ikke det er like fint). Jeg synes det er fint med h på slutten jeg da - Mikah, men det er en smakssak.
Er jo et bibelsk navn - og kanskje ikke mest vanlig i Norge, men ikke noe som man reagerer på heller... Kjenner en gutt på 24 som heter det jeg ;)
Go for it :)
Klem Suzie Q 27+3
Mika er kjempefint (selvom det lyder litt finsk)!
Månestråle
06-09-2002, 07:06
Vel, jeg har aldri hørt det før og synes det er altfor "jentete" til å være et guttenavn. Navn med A-endinger er for meg jentenavn, men smaken er som baken...Lykke til med navnevalg iallefall!
Klem Månestråle T-5 :) .
Mika ER finsk
Liker det sånn passe
Tenker på dopern Mika Myllila men :)
Synes det passer best alene i såfall
Klem
Vimsen T+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.