PDA

Vis full versjon : Pollenallergi - hjelp!!!

Emmi
24-03-2003, 19:34
Ja, så er den tida der igjen da, den kommer visst sikkert som banken - gravid eller ei... Uff, jeg er så usikker på hva jeg kan ta uten å skade den lille, og med fastlegeordninga er det så vanskelig å få en kyndig "second-opinion"!! Vil jo være på den heeelt sikre sida da. Før har jeg brukt Zyrtec tabl, Flutide nasal nesespray og Lomudal øyedråper. Legen sa jeg ikke skulle bruke Zyrtec, og det skal jeg nok klare, men så er jeg usikker på om de to andre virkelig er trygge... Legen gav meg Nasacort nesespray (i stedet for Flutide) og fortsatt Lomudal. Noen som vet noe om disse preparatene og graviditet? Som er lege eller noe sånt eller som har snakke med noen som vet sånt? Også blir jeg så dett i desa av Nasacort'n, noen som vet om jeg kan bruke vanlig nesespray? Hvilket merke er best å bruke da i så fall? Er visst blitt skikkelig bekymra hønemor... Hjelp noen!

Og en gladnyhet; i dag er min magiske dag: 12 uker!!! :D Måtte jo komme med en gla'nyhet også...

tussi1979
24-03-2003, 20:31
Vil anbefale deg å gå inn på felleskatalogen.no, der kan du lese om de aktuelle preparatene.

Bluelady
24-03-2003, 22:46
Det er vel sikkert det som står i felleskatalogen legen basserer seg på når han sier hva du kan bruke eller ikke bruke..
Du burde jo kunne stole på legen når han sier du kan bruke disse preparatene. Hvis ikke må du vel til en spesialist for å få vite mer.
Hvis legen sier det kan du nok trygt bruke disse preparatene.
Gratulerere med å ha nådd den magiske 12-ukers grensen :)