Vis full versjon : Hvor lenge på barsel?
Nasseline
18-07-2008, 23:09
Jeg sitter her på barsel, hadde ks i går morges - og nå vil jeg hjem. Det er jo litt for tidlig enda, men hvor lenge lå DU på barsel?
Hun ene jordmoren jeg nettopp snakket med sa at jeg kunne dra hjem så fort føllingsprøven er tatt og babyen er undersøkt av barnelege. Føllingsprøven skal tas i morgen kveld, kanskje jeg kan dra hjem på søndag. Føler meg rimelig ferdig her på sykehuset, vil bare hjem og kose meg med familien min!!
*kattungen*
19-07-2008, 15:28
jeg hadde ks på fredag,
hjem på søndag.
dro tilbake på sykehuset for å ta følling.
gratulerer :blomst:
Vedvik86
19-07-2008, 19:39
Jeg lå 6 dager på barsel:urk:
Det var pga lav hb, lavt bt og babisen hadde feber+crp.. måtte vente til alt hadde stabilisert seg litt...
Forrige gang var jeg på barsel fra mandag til søndag. Mye av grunnen til dette var at babyen min hadde gulsot, men i tillegg var jeg mindre pigg pga stort blodtap. Jeg kunne gjerne vært der en uke til jeg, følte emg så godt tatt vare på:)
Jeg hadde ks på fredag og dro hjem på onsdag. Var strengt tatt i form til å dra på mandag (ferdig med smertestillende), men slet med å få i gang ammingen. Ville ikke hjem før det fungerte, og det angrer jeg ikke på... Dessuten var det godt å være på barsel. Hyggelige og flinke folk som fikk meg til å føle meg godt tatt vare på. :glis:
Lottas mamma
20-07-2008, 22:04
Hadde siste snittet på en fredag, reiste hjem mandagen etter. Har alltid reist hjem etter tre netter (skal ha fjerde snittet i september), målet mitt har hver gang vært å vente til ammingen er skikkelig igang, og jeg får melk etter to-tre dager.
Deilig å komme hjem igjen, jeg slapper best av der, samtidig som jeg alltid blir litt overrasket over at formen hjemme ikke er så bra som jeg føler det siste tiden på barselavdelingen... Viktig å ta imot hjelp den første tiden hjemme! Lykke til og gratulerer med ny baby! :)
Nasseline
21-07-2008, 13:53
Jeg fikk dra hjem på søndag, etter snittet på torsdag :)
Ble snittet på onsdag og etter standard liggetid etter KS på Riksen så skulle jeg hjem på søndag, men jeg ble først sendt hjem på permisjon på tirsdag og så helt frisluppet påfølgende lørdag (dette skyldes uttalt gulsott hos den unge damen - jeg var i fin form).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.