PDA

Vis full versjon : Flere som har gått kvalm i 9 mnd?

caremi
19-07-2008, 20:20
Er gravid for tredje gang nå og mitt andre svangeskap var jeg plaget med kvalme i ni mnd men ikke oppkast.Bare uggen stort sett hele tiden.Nå er jeg det samme og det er ikke no gøy.
Hadde også bl i mitt andre.Heldigvis ikke merket noe til det ennå og er nå 19 uker på vei men det er kanskje for tidlig? Husker ikke når det kom sist.

Sirikit
21-07-2008, 01:22
Jeg var slik sist, men kastet da opp i tillegg, hele 9 mnd. Raste ned i vekt... Fikk jente, noen mener det skal være en sammenheng mellom kvalme og kjønn...

Summer
21-07-2008, 08:52
Jeg er nå halvveis i mitt tredje svangerskap of sliter nok en gang med kvalme. Har gått kvalm og har kastet opp i ni mnd i mine andre svangerskap og har derfor ikke noe håp om at jeg vil slippe unna denne gangen heller.

Korse
29-07-2008, 14:11
Hei

Jeg har idag 7 uker igjen til termin men har vært kvalm hele tiden. Kaster ikke opp men er konstant uggen. Brekker meg veldig lett. Jeg har ikke vært sånn med de to første - da har det gått over etter ca 12 uker. Jeg venter en gutt denne gangen. Har en jente og en gutt fra før.

Jeg har nå vært sykemeldt for denne kvalmen i 2,5 måned. Synes det er til tider veldig slitsomt. Har ikke funnet noen sammenheng mellom hva jeg spiser og kvalmen heller. Mamman min var kvalm i 9 måneder med meg også.

Lykke til videre! Håper det går over hos deg snart!

Ningeling
02-08-2008, 22:58
Jeg er snart halvveis i mitt andre svangerskap. Og jeg er kvalm. Kaster ikke opp like mye nå som i begynnelsen, men jeg er konstant kvalm, og klarer ikke å spise noe særlig.
Var på samme måte sist, og da var jeg dårlig hele veien.
Nå har jeg gått til homeopat, og jeg har fått noe medisin som demper kvalmen littegrann.

Og jeg må bare få si at jeg beundrer dere som gjør dette mer enn to ganger. Jeg hadde et håp om at denne gangen skulle bli bedre enn sist. Nå vet jeg at jeg ikke er noe god på svangerskap. Så det blir sterilisering på meg. Dette klarer jeg ikke flere ganger.

caremi
03-08-2008, 10:54
Ja det er ikke noe gøy.Men heldigvis slipper jeg den spyinga.Men det er temmelig slitsomt gå uggen hele tiden og ikke tåle visse lukter for da brekker jeg meg.

Lykke til dere andre og håper det vil bedre seg for dere..

L81
03-08-2008, 12:08
Uff da, dette var ikke så oppmuntrende lesing. Jeg som hadde begynt å glede meg til at kvalmen snart skulle avta....:kvalm:

Sirkeline
03-08-2008, 12:43
Ja, jeg var kvalme døgnet rundt i mitt første svangerskap, helt frem til jeg fødte.
De andre gangene kom jeg godt igang hos en skikkelig akupunktør og slapp unna langt tidligere.

Karolina
03-08-2008, 15:28
Uff da, dette var ikke så oppmuntrende lesing. Jeg som hadde begynt å glede meg til at kvalmen snart skulle avta....:kvalm:

Sukk, samme her... :kvalm:

Sirkeline
03-08-2008, 16:38

Hos de aller, aller fleste gir tross alt kvalmen seg rundt uke 12.
Det er ikke videre vanlig å gå kvalme store deler av svangerskapet...

caremi
03-08-2008, 19:41
Nei det hører jo til sjeldenheten at man skal gå kvalm i hele svangerskapet.Men desverre er det slik at noen må det.