PDA

Vis full versjon : FORMSJEKK uke 36/37

Sine
05-09-2002, 03:48
På tide med ny sjekk!

Jeg skal ikke lage en mal, skriv det dere føler for, jenter.

Sine 24+3

Kanutten
05-09-2002, 10:21
Hei!!

Ja nå føler jeg at jeg snart eksploderer. Magen vokser og vokser.. Gøy men også litt vondt..

Alt er bra med den lille. Var på ul på tirsdag, ligger i sete leie.. Puls 140.

Min urin var det litt eggehvitte i.. skulle undersøke den mer...

Blodprosenten min bare øker.. er nå på 14,3..økt 0,2 siden 3 uker siden..

Skal til jordmor om ei uke..første gang.

Ellers så ble jeg sykemeldt 20 % pga at jeg er så sliten. Skal jobbe hver dag, men kortere dager..

det var alt på min 29 års dag.. i dag skal vi feire litt...Så da blir det nok liv i magen med en del sukker i kaka.. Men men

klem Kanutten 26+2 :baby:

Alva
05-09-2002, 13:24
-Magen er i veien nå, i den forstand at det er tyngre å puste når jeg sitter, f.eks.
-Babyen har lagt seg med hodet ned, og ligget slik nå et par uker.
-Ligger kun på høyre side, og er veldig flink i å sette den lille foten sin BAk høyre ribben, noe mammaen ikke synes er så veldig morsomt alltid.
-Ellers er den blitt mer rolig nå, man merker den sover flere timer i strekk, før den kan sparke ivrig, og leke seg litt.
-Fått større press på blæra, og tisser veeeldig ofte nå.
-Matlysten har økt veeldig den siste tiden...
-Blodprosenten var gått ned, må spise jern.

Elles har jeg de siste dagene vært plaget av kvalme og svimmelhet, noe jeg ikke helt vet hva kommer av. Ikke kjekt å få svangerskapskvalme etter snart 6 måneder, liksom...!!

TajMahal
05-09-2002, 13:59
Jeg er fortsatt trøtt, tiltaksløs og kvalm...men på ingen måte samenlignbart med hvordan jeg hadde det i starten :)

Babyen sparker mest på kvelden...tror jeg får en rolig unge :)

Magen er kjempestor '.'
legen komenterte det til og meg :D

Jeg har til nå bare gått til kontroll annenhver måned...har ikke hatt ork til å oppsøke jordmor..skulle gå annen hver gang til lege og jordmor men...

Kjenner jeg kan bli utrolig deprimert til tider :( heldigvis går det fort over :)

Rotehue
05-09-2002, 14:08
Rotehue - tidligere Hormonella - tidligere Hegemora.... (26+2):

- Går på krykker, sannsynligvis avrevet leddbånd i ankelen :(
- Magen er ikke særlig stor men SF mål er over normalen og alt er ok med babyen :kidoki:
- Masse liv - hele magen bukter seg til tider.
- Gått opp 7 kilo totalt....
- Babyen ligger i tverrleie
- Føler meg i fin form - bortsett fra at jeg ikke får gjort noe pga foten. Kjeder meg.....

Klem fra Rotehue

Lykke
05-09-2002, 14:36
Heisann !

:p Masse action i magen, særlig etter matinntak..Deilig !
:p Lite søvn for tiden, men er ikke stuptrøtt likevel.
:p Litt kvalm og svimmel... (er det babyen som vokser?)
:p Stor tute-mage , + 9,5 kg
:p Tror at babyen snur seg hele tiden, kjenner spark overalt !
:p Sykemeldt 50%, sluttet å gå natt og lange helgevakter
(Doctors' order).
:p Litt murring i bekken/halebein,men lite i forhold til før.
:p Ingen falske rier på flere dager, er kjempefornøyd med det!
:p Svetter som en flodhest...
:p Prøver å svømme i bassenget 1-2 g. pr uke, det er deilig .

Faktisk er jeg i bedre form enn jeg har vært på lenge , og håper at dette skal fortsette !! :klapp:

Glad klem fra Lykke 27+1

Tidligere bruker
05-09-2002, 15:49
Hei alle sammen.
Formsjekk fra meg på 25+3:

-føler meg stor og tung, spesielt på kvelden. Ruller ut av sofaen som en flodhest. Hadde SF-mål langt over normalen sist.
-masse liv i magen. Vilter krabat ja:)
-i halsbrannland der kan alt gå an:grrr:
-BARE 11 uker til jeg går ut i permisjon:D
-jordmor neste uke
-vondt i ryggen ganske ofte. Helt ferdig etter en dag på jobb:(
-opp 5 kilo så langt. Det er jo ikke så ille da?:???: Blir nok mer ja.
-kommentar fra pappaen til babyen: "Jeg elsker mora di":elsker:
Jeg er så forelska:)

Klem fra Amadala med :baby: i magen

Ladyen
05-09-2002, 15:54
Må henge meg på her jeg oxo..... :)

Kommer akkurat fra en tur på føden. Våkna med magesmerter som ikke noen fant noen forklaring på. Alt var helt topp med den lille :baby:

Eneste de ikke likte var at det var +1 i urinen. Så jeg må til lege i morgen med ny prøve.

Ellers er det ikke så mye forandring hos meg. En baby som er aktiv mer eller mindre døgnet rundt. Våkner om natten av at det sparker og dunker overalt, og slik er det på dagen oxo.

Ligger med hodet ned foreløpig. Men som legen sa mye kan skje den tiden som er igjen. Min første snudde seg med rompa ned når jeg var ca 35 uker på vei. Håper denne kommer rett da.... :)

Bekkenløsningen gjør at jeg fortsatt er sykemeldt og hopper rundt på krykker når jeg prøver å forflytte meg. Alt må skje i sakte tempo her.

Ups... holdt på å glemme. Jeg er 27+0 i dag i følge legen jeg prata med (regner 40+2 han da)

sanna
05-09-2002, 16:41
Jeg kommer nettopp fra jordmor, jeg, så jeg har rykende ferske nyheter...!
Er 25+6 idag, blodtrykk på 110/60, fin urin. Lillejenten har 144 hjerteslag i minuttet, og følger helt kurven hun skal. Var forresten også på UL på mandag, og da sa legen at babyen min veier ca 950 gram! Moren selv har derimot økt sin vekt med ca 7 kg.
Fremdeles trener jeg aerobic 3 ganger i uken, og tror det holder i sjakk begynnende ryggproblemer. Kjenner nemlig det "murrer" litt i korsryggen avogtil. Magen er bare så stor at det er gøy - nå kan jeg ta på fancy mammabukser, og virkelig SE at jeg er gravid. Ellers så har jeg ingen trang til å løpe på do i tide og utide - jeg er berømt for min festblære... Er egentlig i strålende form, og KOSER meg!!
Har ennå ikke sett på vogn og slikt, men det blir nok en tur på Babykos el til helgen.... Har lyst til å ha alt på stell NÅ, jeg! Er litt utålmodig:) Har 11 uker til permisjon, men synes det er helt topp å jobbe ennå. Spesielt siden jeg med jevne mellomrom kan snike meg inn på SM...!

Nella
05-09-2002, 16:57
* 27+4 (eller 27+0 ifølge UL)
* opp ca 13 kg (men føler meg ikke som en flodhest fordet, altså...)
* jordmorkontroll i forgårs viste SF-mål på 26 cm
* og hjertefrekvensen var 128 ("typisk gutt";) )
* minsteprinsen sparker og lever et aktivt liv der inne, det er bare gøy, syns ikke det er noe ubehagelig enda.
* har fått littegrann større føtter, men det var verre da det var skikkelig varmt her!
* er i fin form i grunnen, har ikke noe særlig å klage over.
* syns at dagene og ukene flyr avsted, og gleder meg enormt til desember!:)
* har en vanvittig trang til å få kjøpt vogn! Ellers har vi det meste etter storebror på 3.

Nella* :findag:

Steinbukk
05-09-2002, 17:43
Hei

Oppdatering fra meg 24+2

Har ingen ferske tall, skal til lege på Mandag...

Synes hovedsaklig at jeg har liten mage og at bebis lager for lite liv og røre.
Sammenliknet meg med en på jobb i dag som har termin 23/12 og hun var diger samenlignet med meg.
Men men....kjenner jo at det skjer ting og tror den vokser litt hver dag. :klapp: blir sikkert å svne lille magen når jeg virkelig trør inn i hvalrossenes rekker :p

Ellers så har bebis lagt seg til faste våkentider. Litt på morgenen, så ved 1-2 tiden, middagstid på ettermiddagen og liltt kveldskos ved tv'n like før sengetid. Tror h*n har god plass fremdeles, for det sparker noen ganger oppe, så nede...andre ganger på sidene. Det verste er stillingen hvor h*n treffer rett på mamas blære :leiseg: det er ikke noe gøy.

Pappan begynner å bli klar for å diskutere baby utstyr :klapp: jippi!!! for nå er jeg klar for shopping!

Tror jeg får bekkenløsning (eller legen tror) jeg håper ikke, men kan snart ikke ignorere det lenger. Noe gjør vondt bak i rompebeinet" går i ekstra slow motion og ting tar generelt lang tid. Noen ganger gjør det så vondt at jeg vil grine. Har i snart 2 uker jobbet 50% men tror ikke jeg har råd til det og skal be om 100% fra mandag.

Ja det var litt fra oss.

Kos dere med magene deres!!!

Klemz Steinbukk & :baby:

Teddy :)
05-09-2002, 17:53
Her er min status, uke 26 (25+5)

Er sykemeldt 100% i to uker, pga. mulig bekkenløsning. Skal til fysioterapeut i morgen, blir spennende å høre hva han sier...

Ellers er formen bra! Er en del trøtt, men det overlever jeg :)
Gleder meg usannsynelig mye til å møte lille Emilie som lager liv og røre i magen min :elsker: Hun sparker tidlig som sent, spesielt når jeg har lagt meg og når jeg våkner. Har noen kosestunder sammen da, alle tre :)
Synes egentlig tiden snegler seg avgårde fram mot desember...
Håper høsten går fort, og at det blir mange kosekvelder å se fram til :)

Ha en fortsatt fin dag, jenter :D

Klem Teddy, 25+5, termin 15. desember

Tigris
05-09-2002, 20:25
I dag har jeg bursta'! Og formen er fin-fin... Har bare slappet av i hele dag og ikveld skal vi på resturant og spise middag - bare jeg og min kjære!!:elsker2:

Lille-pia sparker masse nå - hele døgnet. Synes det er kjempe gøy, men litt slitsomt av og til.

Er på do utrolig mange ganger i løpet av ett døgn.. Nesten vært litt arti å telt etter en dag.

Ryggen min har begynt å slå seg vrang da..:( Etter en dag på skolen eller på jobb (eller begge deler) så er jeg helt utslått! Hjelper verken å stå, sitte, ligge, gå eller tøye og bøye. Smertene er der uansett, nederst i ryggraden. Ringte til legen min og jeg skulle få komme på mandag. Tenkte å høre om jeg kanskje fikk rekvisisjon på fysioterapaut og/eller timer i svømmehallen. Hadde vært litt godt å få sykmelding fra jobben oxo egentlig..

Var i svømmehallen i går. Det var jo bare sååå deilig! Blir nødt til å dra dit iallefall 2 dager i uka. Problemet er bare at det er jo bare så dyrt! Håper jeg får rekvisisjon...

Når ryggen er bra, så er jeg i topp-form! Glemmer nesten at jeg er gravid.. Blir ofte påmint å ta det med ro "Husk du er gravid!" :p

Kikkan
05-09-2002, 21:12
Jeg har vært hos jordmor i dag jeg. Så her kommer litt info fra meg. :)

* Uke 24+6
* Vekt 59,4 -opp totalt 10,5 kg :eek: :(
* BT 100/70, samme som forrige gang
* Hb ikke målt
* Urin neg.
* Ødem 0-1
* Hjerteslag 140/min.
* SF mål 25 cm (helt overst i grønne feldtet)

Formen er ellers fin. :) Har ikke noen som helst plager, utenom do-løper-marathon hver natt da. :uff: Er oppe 2-5 ganger, å våken enda oftere. Jenta turner rundt som en elitgymnast om nettene. :) (Hun rør seg ikke like kraftig om dagene, men jeg merker at hun beveger seg da også.) Begynner forresten å bli litt tungt å gå i trapper, å jeg merker jeg blir sliten i føttene av å stå lenge å gå langt. 10 kg opp på bare noen måneder merkes ganske godt. Å tyngre lær det bli, innen det blir lettere igjen. ;)

Kikkan

Hege V
05-09-2002, 23:34
Så godt å se at de aller fleste her inne har det flott - jeg har det også supert:D

Det er fullt liv i tigergutt der inne, spesielt om kvelden og natta.
Det blir mye tissing i løpet av en natt, merker at jeg er mye mer våken - men alikevel ikke trøtt.
Er egentlig full av energi, men blir litt sliten i bena av å stå/gå for mye.
Magen har blitt ganske stor - har blitt 10 kg tyngre (det er mye for meg som er så lita) så jeg føler meg litt flotdhest av og til, men er stort sett i fin fin form. Det eneste som er irriterende er halsbrann om kvelden når jeg vil sove (men har nå kjøpt meg tyggetabletter som forhåpentligvis skal hjelpe).:kidoki:
Har kjøpt oss vogn (jippiiii) begynner å glede oss veldig til desember!!!!

Hege V
Termin 8 des.

cora
05-09-2002, 23:58
* Huff, er trøtt og sliten for tida. Minstegutten har vært urolig om natta, men våkner 05 -05.30 for tida - gjesp-, og eldstejenta våkner av og til av mareritt osv.

* Full jobb, masse å gjøre. Ikke mye overskudd om ettermiddagen.

* Magen er ganske stor nå, og babyen sparker en god del. Eldstejenta på 2,5 år la øret inntil magen i dag og kjente for første gang bevegelser. Helt henrykt!

*Skal på ny UL neste uke for sjekk.

* Ingen svangerskapsplager; mangler bare energi ...

cora 23+4

susse
06-09-2002, 00:58
* Hatt det bedre...kynnere nesten hele dagen, værre på kvelden. Må legge meg når de blir for harde og tette.
* opp 6 kilo, diiiigre pupper ( som lekker blankt guff) og stor mage med sf mål helt på kanten av det grønne feltet.
* Det presser mye fra nurket som ligger langt ned, men kjenner at h*n stadig skifter stilling. Ligger nesten bestandig med rumpa opp mot høyre, er helt mør der !
* Ny kontroll hos Gyn og jordmor til tirsdag, går hver 14. dag pga kynnerne. Tar ul hver gang for å sjekke leie og livmorhals.
* Sykemeldt etter eget ønske. Vil nok fortsette med det.
* Masse liv i magen, særlig når jeg har spist eller når storebror synger, koselig !!!:)
*Jeg har masse energi og fin form, hadde det ikke vært for de "@€#§& kynnerne hele tiden !!!!! AAAAARGGG!!!!!!:bonk: De gav seg rundt uke 30 sist, så jeg håper på reprise denne gangen.
* tungt å puste innimellom og kjenner magen blir fort fylt opp...greit det....
*sover godt om natta igjen, uten tissetur !

Klem fra meg 24+4

Trilla
06-09-2002, 14:28
Hei alle desembermagedamer.
Har nettopp vært hos legen, og alt står bra til med babyen. Den ligger med hode ned og sparker masse inn i sida. Det kiler faktisk litt - og merkes godt !! Kjempegøy med masse liv :klapp:
Formen er ellers fin, jobber fortsatt 100 % men er ikke like flink til å stresse som før (blir fysisk dårlig av mye mas). Har mye vondt i ryggen, våkner flere ganger på natta for å prøve å finne en stilling så ikke ryggen verker, men det er vanskelig. Men om dagen er jeg i fin form. Har lagt på meg 7 kilo, synes det egentlig er litt vel mye, men men...
Ingen urinveisinfeksjon for første gang siden jeg ble gravid (JIPPI) ligger litt over normalen på magemål (føler meg ganske stor egentlig). Babyens hjerte banker i 150.
Ser veldig fram til en rolig helg... men kanskje roe ned på sjokoladen :p
Kjempegøy å være gravid !!!!
Trilla (25+1)

abby
06-09-2002, 21:07
Formen min er på bedringensvei. Håper den gode utviklingen fortsetter.:klapp: :klapp: :klapp:

Magen er veldig forskjellig noen ganger stram som en sprengeferdig ballong.

:baby: har det vel bra -tror jeg. Skal på kontroll igjen neste uke. Kjenner :baby: er aktiv, men langt fra hyper aktiv. Synes nok den kunne ha rørt seg mere, men det er vel meningen man skal ha rolige perioder også.

:findag:

Emm
06-09-2002, 22:09
Har ikke skrevet her inne på desemberklubben før, men her kommer rapport fra meg! :)

:klapp: Lillegutt sparker i øst & vest støtt og satdig og det er så utrolig morsomt!! Føler at vi begynner å bli litt kjent!

:uff: Har lett for å besvime + er tungpustet - visstnok pga litt lavt blodtrykk

:) Har lagt på meg 6 kg ( veide noen kg for mye da jeg ble gravid & prøver å ikke gå opp alt for mye... MEN det er tre mnd igjen - alt kan skje!! :p )

:sint: halsbrann & atter halsbrann... say no more....!

:???: Vi er blandt de som sliter med å finne navn .... ( er du inne på navnedebatten, kommer det sikkert snart nytt innlegg fra meg igjen!)

:klapp: GLEDER meg til å møte lillebebiss i desember!

Emm 26+4

Tuppa
06-09-2002, 23:43
Tuppa 26+6

:uff: Har blitt 100% sykemeldt pga. bekkenløsning

:p Sover ikke spesielt godt på natta, men heldigvis slipper jeg å stå opp på natta med lillemor lenger...

:D Jentene er i bhg. og dagmamma tre dager i uka så da koooser jeg meg og slapper av.

;) Har godt opp 8 kg...

:klapp: Har ikke hatt hjertebank siden jeg ble sykemeldt.

:gal2: Har masse kynnere som river i magen min og minner meg på hva jeg har i vente...

:cool: Tiger'n er en meget aktiv ung mann.

:birth: Gleder meg veldig til jul :D :klapp:

Supergirl
07-09-2002, 17:18
*26+1

* Er 50% sykmeldt pga påbegynnende BL

* Lagt på meg ca 8 kg

* Fått noen nydelige strekkmerker på undersiden av puppene

* Babyen sparker som bare det

* Alt er bra med babisen ( kontoll 27.aug)

* Litt halsbrann

* Håper resten av svangerskapet blir like bra som det har vært til nå

* Gleder meg veldig til jul

* begynt å grue meg litt til:birth:

Millien
08-09-2002, 23:52
:vink:

*formen er fin :kidoki:
*magen vokser,det er vanskelig å bøye seg for å ta opp ting.
*Babyen har tydelig fått sine sovevaner :baby:
-våkner til sparking,stille midt på dagen,spaking igjen på kvelden.Noen dager er hun roligere enn andre dager :)
*huff,massevis av halsbrann.
*100% sykemeldt.:leiseg:
*skal til jordmor 12.september.Er spent på vektøkning,men tror ikke det er så mye.:???:

Millien og Vesla :baby:

25+2

Gaia
09-09-2002, 14:51
* Bekkenløsning som er AU!:leiseg: Har slitt med den siden 2 mnd, men den blir ikke akkurat bedre... Er derfor hjemme sykmeldt og prøver å lese litt til eksamen som er i mai.

*Halsbrann. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten Gaviscon tyggetabletter. De er supre!:D

*Nattesøvnen er ikke så bra pga bekkenløsning, halsbrann og dogåing. Noen ganger føler jeg meg mer sliten om morgenen enn når jeg la meg kvelden før:( .

*Har gått opp 8 kg

*Har skikkelig struttemage. Flere som har spurt om det ikke er like før. De har fått ganske store øyne når jeg sier at terminen er 6 des.:p

*Er nesten ferdig med årets julegaver :)

*Gleder meg til desember!:birth:

Line
10-09-2002, 14:50
Jeg var hos legen i dag.

*uke 26
*Urinen var bra
*HB 12,1
*Ødem 0
*Blodtrykket 122/64
*Gått opp 1,6 kilo siden sist ( tilsammen 4,5 kilo)
*Fosterlyden 133.min
*Sf. mål 25cm
*Tok ny toxo test, men får ikke svar på den ennå

Ellers er det masse liv i magen min.
Jeg har kramper i beina om natta og hovner opp litt om kvelden.
Og jeg er veldig sliten, har tatt meg en ukes ferie nå for å slappe av.
Skal til fast legen min på torsdag, regner med å bli sykemeldt 50%
Klarer ikke helt å følge tempoet på jobben.

Sine
10-09-2002, 15:02
Har vært hos jordmor i dag.

Blodtrykk 120/65 - fint
Ødem 0-1 - OK
Vekt opp 1,2 totalt
SF-mål 23 cm, på den røde linja
Har hatt vondt i skambeinet, og forklarte dette til jm. Hun ba megkontakte lege for å få sykemelding, så nå er jeg 50% sykemeldt i en måned. Det skal bli godt å få roe det hele litt. Har mer lyst å forebygge enn å reparere. Ingen takker meg for heltemodig innsats likevel etterpå.

Ellers så begynner magen min å vokse, men noen ser det fremdeles ikke. De bør begynne å undre seg nå synes jeg. Jeg er lærer og har ennå ikke sagt noe til elevene.

Føler meg ellers i fin form. Kjekt med noe lavere temperaturer, men fremdeles sol.

Sine 25+2 :cool: