Vis full versjon : Hva er dette? Bekkenløsning??
Er nå veldig i tvil hva det er jeg kjenner i ryggen, så jeg trenger litt hjelp fra dere. Var innom på H&M, og da jeg stod i kasse kjente jeg plutselig en veldig stikk i ryggen. Det satt langt nede på korsryggen på venstre side. Så virket det som om det gikk over igjen, men så satte det i å stikke igjen med en gang jeg la vekten på det venstre beinet. Tror det tok meg 5 min å komme meg ut fra butikken. Senere har dette kommet å gått. Er også stiv i korsryggen og har problemer med å snu meg i sengen, men dette er særlig på kvelden, og jeg har hatt slike smerter før også uten at jeg har vært gravid. Men stikk-smertene jeg har nå har jeg aldri hatt før. Tenkte på bekkenløsning men synes heller ikke det høres ut som det, men det har jeg ingen erfaring med, så jeg aner ikke........?
Elvira 15 + 4
Det kan være bekkenløsning. Jeg har bekkenløsning med isjiassymptom, og da stråler smertene ut i den ene foten.. av og til helt ned til ankelen.
Har også problemer med å snu meg i sengen, fordi ryggen ikke klarer vridningen en ofte gjør når en snur seg.
Ble sykemeldt allerede i uke 15, så det kan komme veldig tidlig..
:)
har hatt dette selv noen uker nå.kjenner meg godt igjen, ja.om det er bekkenløsning eller ikke er ikke så vesentlig, det du må ta hensyn til er deg og hvordan du kjenner deg. går til behandling til osteopat.anbefaler dette!!!ligger på grensen til at jeg skulle tatt en tlf. for å fått en sykemelding... har turnusjobb, og er inne i en "god"periode nå med mye fri, men når det røyner på med vakter vet jeg ikke hvordan det går.... oppsøk en osteopat, dersom det er en nær deg, og vær egoistisk!!!ingen andre enn deg selv kjenner hvor grensen din går!!!!
:findag:
kren, 15+0
Magedutti
25-03-2003, 17:39
Det kan høres ut som bekkenløsning symptom ja. Isjiassmerter,som kan følge med bekkenløsning, er stikkende nervesmerter som går fra korsryggen og helt ned i tærne.
Og det er klart det vil være værre om kvelden for da er den blitt provosert hele dagen....
Bekkenløsning kan man få når om helst og også veldig tidlig i svangerskapet p.g.a at det er hoormoner som påvirker dette.
Men vi får dette i større i eller mindre grad, er bare å satse på at det ikke utvikler seg til å bli riktig ille...:uff:
Og sett dine grenser, du kjenner selv best hva du klarer å gjøre, du må ikke presse deg om du føler det sier stopp.
:klem:
Hei Elvira
Leger kaller veldig ofte smerter i bekkenområdet og korsryggen for bekkenløsning. Når du går gravid vil det være "greit" å kalle det det. Om smertene fortsetter etter svangerskapet er det heller viktig å lokalisere hvor det nøyaktig kommer fra. Veldig mange med diagnosen bekkenløsning, har ikke bekkenløsning, men en annen lidelse i ryggen eller hofter. For å finne ut må man til utredning som man ofte venter med til etter at svangerskapet er over.
Det som er viktig for deg nå er å ta dette på alvor! Bekkenløsning i svangerskap skal behandles med sykemelding og hvile, så langt det lar seg gjøre. Du får også henvisning til fysioterapi fra legen din. Om det står "bekkenløsning med gangvansker" får du gratis behandling.
For all del IKKE bare bit tennene sammen, men lytt til hva kroppen din sier!!
Lykke til framover
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.