PDA

Vis full versjon : Giz sin vei videre i USA.

Sider : [1] 2 3 4 5 6

giz
30-07-2008, 00:28
:lykkelig:
Tusen takk SM for at surrogat-og adoptivforeldre nå kan også få møtes her inne:blomst:
Håper at det vil komme mange inn hit,slik at det ikke blir så ensomt for meg. Det er litt spess når man ikke skal gå med barnet i sin egen mage,men vi er jo veldig gravide alikevel:hjerter:
Jeg startet opp alene på SG,og der er det nå mange for tiden,men jeg håper av hele mitt hjerte at alle blir snart gravide. Det er også noen som alt er det,men som enda ikke vet at man nå kan møtes her inne,men jeg skal nok si fra til dem;)
Ellers må andre bare lese og lære av meg hvis de ønsker,og spørsmål kan alle komme med:jupp:
Jeg skal skrive endel om vår prosess fra dag 1 her,men det er litt sent på kvelden til det akkurat nå. Men nå har ihvertfall jeg startet opp min tråd her inne:)
Håper at alt nå går bra med vår kjære surrogat Jen,og at jeg får bli her inne frem til fødselen i slutten av mars09:ber:

Sepsis
30-07-2008, 06:06
Jeg gleder meg til å følge med på deres vei til å nå målet! Masse hell og lykke på veien!

mammatilanas
30-07-2008, 06:40
Gleder meg til og følge deg Giz til slutten av mars 09:klemme:

Tjorven ♥
30-07-2008, 07:34
Dette er ihvertfall en tråd jeg skal følge med videre på!!

Når skal Jen til sin første UL? Kan det kanskje bli to? :hyper:

sunshine:)
30-07-2008, 07:42
å gud så spennende.. man vet jo egentli utruli lite om surrogatmetoden.
tenk på de en plass i verden som skal føde sitt eget barn til noen helt fremmede...
er nok med ett sårt hjerte ja... men samtidig så kan dette være eneste løsningen til både surrogat og hun som skal bli moren.
tenke da på at surrogat faktisk får betalt for dette og kan skaffe seg ett "liv" er vel mange det... men som sagt, vet lite om dette.

jeg skal hvertfall følge med på denne tråden, og håper mange andre også gjør det:)

Venna
30-07-2008, 07:44
:jippi:

Dette er kjempespennende Giz! Gleder meg til å følge dere "all the way"! :jupp:

Dali
30-07-2008, 08:12
Veldig spennende å følge deg!

Snuppa
30-07-2008, 08:23
Dette er jo überspennende :)

Masse lykke til. Gleder meg til å følge det.

Pusa
30-07-2008, 09:05
:rørt: Det er så fantastisk Giz! Gleder meg til å følge dere under svangerskapet!

Emma-80
30-07-2008, 09:08
Er det sant :rørt: Gratulerer såå mye, Giz, er så glad på deres vegne :klem:

harmony
30-07-2008, 10:57
Så herlig Giz! Gleder meg til å følge deg videre, og håper du snart får selskap av andre gravide med barnet utenfor sin egen mage. :klemmer: Vit i hvertfall at vi er mange som heier på deg og ønsker deg all hell og lykke!

Muggi
30-07-2008, 13:09
Dette blir en tråd jeg skal følge tett! Jeg er så utrolig glad på dine vegne, vennen!

solcat
30-07-2008, 13:24
:blomst: Gratulerer så mye med barnet på vei, :kryss: for at alt er som det skal med den lille spiren i magen til Jen!

Lykkeliten
30-07-2008, 13:41
Har ikke fulgt deg på sg, men som den snikeren jeg er(:rødme:) får jeg jo med meg det meste. :knegg:
Håper det er greit at jeg sniker litt ekstra på deg, for dette synes jeg er skikkelig spennende!

Gratulerer så mye med magerusket :blomst: , lykke til på ul :lykke: og ferden videre.
Snart er du mamma. :rørt:

nelly73
30-07-2008, 15:57
Jeg er så glad på dine vegne og at du endelig skal få oppleve drømmen din om å bli mamme :klemme:

Hvor mange egg satte de inn på Jen? Fikk dere noen på frys og?

Heksa
30-07-2008, 16:28
Kan ikke skjønne hvorfor surrogat- og adoptivforeldre skulle være mindre velkommen? Det å skulle bli forelder er like stort og spennende, uansett på hvilken måte man blir det. :klemme:

Blir spennende å følge deg/dere i mål. :)

Zoomien
30-07-2008, 16:39
Å... så herlig Giz !
Har tenkt på dere faktisk :jupp:

Skal følge spent med på din tråd...
fantastisk måte du er gravid på syns jeg da !
Hvordan noen greier å være surogat er for meg en gåte - men det er jo helt supert at de finnes!!

Lykke lykke til på ferden! :blomst:

Solå
30-07-2008, 17:25
:sniker:

Så kjekt at det ble en egen tråd her inne. Jeg gleder meg til å sniklese og holde meg oppdatert på veien din videre til du blir Gizmamma :klemmer:

Sita
30-07-2008, 20:13
:glis: det er godt du sprer ryktet videre så det etter hvert kan bli litt liv her inne også!

Jeg tar virkelig av meg hatten for dere - og for Jen og hennes familie. Det er litt av en gave hun gir dere og det er helt fantastisk at det finnes sånne familier der ute.

Jeg gleder meg så utrolig til å følge med dere på veien videre nå. Har jo fått fulgt med på prosessen hittil også, og det skal bli moro å se dere i mål. :rørt:

Steinbukken
03-08-2008, 21:45
Lykke til videre.

giz
03-08-2008, 23:26
Takk for alle gode ord jenter:blomst:

I morgen er det første UL for Jen,og det er mange nerver både her i stua og hjemme hos Jen i Texas. Vi er i dag 6 uker på vei. Jen skal ha UL hver 14 dag fremover nå.

Litt om vår surrogat Jen: Hun bor altså i Texas,gift og har 3 barn. Hun er 34 år og dette er første gang hun er surrogat,men hun har fulgt sin nære venninne i samme prosess,og hun fikk en jente for et annet norskt par i des07.
Vi bruker ikke Jen sine egg,og vi har valgt Jen og hun oss. Jen er katolikk og for henne er dette noe viktig og spessielt hun gjør for oss. Hun gjør det av kjærlighet og tro,og pengene skal hun bruke til videre utdannelse til sykepleier og utdannelse til egne barn. Nå i dag jobber hun på et apotek og hennes mann er flymekaniker. I USA må surrogatfam ha en ok økonomi og inntekt.
ED har vi valgt ut selv fra en stor database hos vårt selskap i LA. Vi bruker det største selskapet i USA,og de har hjulpet alle typer mennesker siden 1986,men USA har efaring i ca 30 år når det gjelder surrogatprosesser.
Denne gangen fikk vi 16 egg,men bare 6 som hadde god nok kvalitet. Vi ble glade for dette resultatet,da vår første ED hadde dårlige egg og ga oss ingen på frys. Så vi tror at drømmedonoren har dukket opp nå.
Jen fikk satt tilbake 2 blastocyster på dag 5.
Altså 4 i fryseren. (3 i klasse1,som = topp kvalitet,og 1 i klasse2,som er bra kvalitet)
Vår lege i LA setter tilbake bare egg av topp og bra kvalitet.

:kryss: for morgendagen. Måtte UL vise et lite hjerte som banker:hjerter:

nelly73
03-08-2008, 23:31
Lykke til i morgen :klemmer:

Jeg kommer til å vente i spenning på oppdatering :jupp:

Solå
03-08-2008, 23:54

Å så spennende med morgendagen Giz. Gode gode ønsker sendes over fjellene til dere og over havet til Jen :kryss:

Sepsis
04-08-2008, 00:22
Å, lykke til i morgen, giz! Håper det er et lite bankende hjerte der! :jupp:

Tjorven ♥
04-08-2008, 06:49
Nå er jeg spent på oppdatering når jeg kommer hjem fra jobb, kanskje er der to?..

Lykkeliten
04-08-2008, 08:22
Kjempemasse lykke til med ul i dag. :lykke:

Mirabella
04-08-2008, 09:30
Så spennande, Giz! Tenk at du skal bli mamma på ein så uvanleg måte. Gratulerer!:klemme: Kjempeflott at det finst mennesker som ønskjer å hjelpa andre barnlause på denne måten.:rørt:

Kryssar fingrane for at alt står bra til med den lille spiren, på ultralyden i dag!:lykke:

Vibs
04-08-2008, 10:03
Sniker litt her, dette er utrolig spennende og må følges med på! Lykke til :klem:.

Lesedyret
04-08-2008, 10:08
Så spennende! Krysser fingre og tær for deg!

trøtt
04-08-2008, 10:17
Så spennende dette er. Håper de ser et hjerte som banker i dag.

harmony
04-08-2008, 11:48
Masse lykke til på UL i dag! Når blir det, med tanke på tidsforskjell osv? Gleder meg til å høre hvordan det står ti i Jens mage, og hvor mange det er.... :kryss:

Muggi
04-08-2008, 12:28
Jeg krysser alt for at Jen får se ett bankende hjerte (eller to)!
Tenker masse på dere, giz, dette er så fantastisk!

Eføya
04-08-2008, 12:53
Jeg synes dette er så fantastisk spennende å følge med på! Skal tenke på dere og Jen i dag og krysse alt jeg har for at det er gode nyheter å få på UL i dag! :blomst:

wimza
04-08-2008, 14:35
Så spennende! :kryss: for et nydelig bankende hjerte på UL!!!! :vibber:
Gleder meg til oppdatering!

Pusa
04-08-2008, 19:51
:kryss: Håper det har vært (eller blir) en flott UL!!

Hera
04-08-2008, 20:04
Å , nå er jeg veldig spent, Giz!
Krysser fingrene for en fin opplevelse for dere alle :kryss:

Fleur€
04-08-2008, 20:14
Er kjempespent her nå, håper alt sto bra til! :kryss:

Tidl. bruker
04-08-2008, 21:15
Så spennende! :kryss: for et nydelig bankende hjerte på UL!!!! :vibber:
Gleder meg til oppdatering!

Signerer:jupp:

giz
04-08-2008, 21:17
:juhu:

Da er første UL over og alt står bra til :hjerter:
Dere vil helt sikkert vite litt mere detaljer,men velger å holde disse tingene litt for meg selv enda en stund. Dette med tankte på at vår surroverden er litt "spesiell" på noen områder, og noen opplysninger vil vi holde for oss selv.
Det er enda tidlig (6 uker),men neste UL skal Jen ha i LA den 18.aug.

Varm:klem:til alle sammen som stikker innom her.

nelly73
04-08-2008, 21:22
Det viktigste er at alt står bra til og det gjorde det jo :klemmer:

Det er en spennende tid for dere, jeg håper du har det bra om dagene :klem:

Tidl. bruker
04-08-2008, 21:25
:juhu:

Da er første UL over og alt står bra til :hjerter:
Dere vil helt sikkert vite litt mere detaljer,men velger å holde disse tingene litt for meg selv enda en stund. Dette med tankte på at vår surroverden er litt "spesiell" på noen områder, og noen opplysninger vil vi holde for oss selv.
Det er enda tidlig (6 uker),men neste UL skal Jen ha i LA den 18.aug.

Varm:klem:til alle sammen som stikker innom her.

Det kan jeg skjønne:klem: Det viktigste er at alt såg bra ut med den lille:-)

Tjorven ♥
04-08-2008, 21:25
Så flott å lese at alt står bra til! :lykkelig:

harmony
04-08-2008, 21:47
Godt å høre alt er bra! :jippi:

Muggi
04-08-2008, 21:52
FAntastisk!! Godt at alt er bare fint!

Lesedyret
04-08-2008, 22:22
Så flott!!!! :kryss: for at det går bra videre!

Alia67
04-08-2008, 22:26
Kjære, Giz. Lykke til videre. Blir spennende dette her framtil mars.
Stor klem fra alia

Sepsis
04-08-2008, 23:21
Å, det var godt å høre! :) Lykke til videre på ferden!

Henny
05-08-2008, 00:55
Dette er bare fantastisk, Giz ! :rørt:
Lykke til med svangerskapet - Gleder meg til å følge med dere !!

Charls04
05-08-2008, 01:37
Å her var du jo Gizvennen :rørt:
Så flott å se at dere både har egg i fryseren og at alt så bra ut på UL :lykkelig:
Jeg får enda lykkefølelse i magen når jeg tenker på at dere eeeendelig er gravide :rørt:

Stoooor klem fra charls04 :klemme:

Hera
05-08-2008, 09:44
Flott å høre at alt står bra til! Gratulerer! :blomst:

Summer
05-08-2008, 10:31
Så bra at alt er i orden! :jupp:

Solå
05-08-2008, 15:57
Så kjekt å lese at alt står bra til :klemmer: Det var det jeg kom innom i dag for å lese :jupp:

giz
06-08-2008, 21:01
Første UL. (6+2)

I dag velger jeg å lette på sløret å skriver om hvordan vi har det om dagen,slik at man kan se hva slags påkjenninger man kan komme opp i når man bruker surrogat/donor. Det er ikke med lett hjerte jeg skriver dette,men jeg har hele tiden skrevet om hele prosessen,og når man velger å stå frem,så kan jeg like godt fortelle om denne delen også.
Mandag hadde Jen sin første ul. Hun har vært veldig dårlig disse første ukene,så hun trodde nok at det kanskje kunne være 2 stk der inne. Hun hadde også hcg på nesten 500 på dag 14. Det viste seg raskt at det var 3 stk i Jens mage,da det ene egget hadde delt seg i to (eneggede tvillinger) og det siste egget hadde også festet seg. Dette høres kanskje ut som en ønskedrøm,men det er altså slik for de som reiser til USA for og få barn på denne måten kan forsikre kun ett barn pr fødsel. Det er bare Looyd som har en fullverdig forsikring pr i dag. Dette pga at flerlingfødsler fører med seg større risiko for den gravide og barna. Hvis barna blir liggende i flere dager/uker på sykehus i USA,og man ikke har en fullgod forsikring,kan man bli sittende igjen med en sykehusregning på mange tusen. Et par vi har hørt om kom hjem til en regning på 2.5mill fra sykehuset de hadde fått sitt surrogatbarn på,da de ikke hadde en forsikring som dekket sykehusoppholdet.
Vi ringer vår lege i LA for å høre hva han sier om vårt tilfelle,da vi jo vet at det ikke finnes noen forsikring pr i dag for eneggede tvillinger. Det er ca 0,3% sjans for og få eneggede,da de ligger jo i samme eggsekk,dermed kan de ikke skilles ved en abort.
(Her bryter jeg inn for og si at det er dette som gjør vår verden veldig tøff om dagen,og som det også er vondt å skrive om her inne. Vi har ønsket oss barn i mange år,og nå kan vi komme opp i en situasjon der vi kanskje MÅ redusere bort embryoer)
Vår lege vil da få Jen til LA om 14 dager får å se om det er en hinne(r) mellom tvillingene,for hvis det ikke er det (noe som hender hvis egget delte seg i 2 veldig sent)så ligger barna sammen. Da er det stor fare for misdannelser eller at de kan vokse sammen i bein/organer. Noe jo som da vil fortelle oss at de ikke kan leve opp eller vil dø i magen til Jen.
Det andre egget er nok også en liten tøffing,men kan alt være svakere pga de andre to der inne.
Skulle det være at tvillingene har det bra,og den siste faller bort,så må våre advokater i USA gå i dialog med vårt sykehus, hvis det skulle vise seg at barna må ligge lengre der pga hastkeisersnitt/for tidlig fødsel. Faller tvillingene bort og den siste vokser normalt,vil forsikringsbiten gå som normalt.
Altså utfallet vårt kan bli 1 barn,eneggede tvilling (2gutter eller 2jenter) eller ingen av de 3 vokser frem.
Heldigvis har jeg en tante som er jordmor og har også jobbet på IVF avd på Rikshospitalet. Hun er god og ha til å forklare oss om alle disse tingene. Det er ikke alt som er like enkelt å skjønne på engelsk på en dårlig telefonlinje fra USA.

Vår kjære surrogat Jen er ikke redd,hun ønsker å føde fram tvillingene hvis de er friske. Hun er pos og tenker bare på de 3 hun bærer for oss. Hun er bare den mest utrolige kvinnen jeg har møtt i mitt liv. Klinikken i LA og vår kontaktperson i selskapet vi bruker gjør også alt for å hjelpe oss,vi føler oss ikke alene på den måten.
Jeg gråt litt da jeg fikk nyheten,da dette er et tilfelle få opplever. (heldigvis) Men nå føler jeg meg ganske rolig og har tro på at det er en mening med dette også.
De som kjenner meg her inne vet at jeg graver meg sjelden lenge ned i livets vonde hendelser,men prøver heller å tenke positivt. Gizmannen og jeg har kommet oss igjennom så mye de siste årene,og jeg har tro på at dette også vil ende godt.

Så der har dere slik vår prosess er pr i dag. Ny ul den 18.aug:lykke:

Sepsis
06-08-2008, 21:09
Oi, det var mye nytt! Jeg skjønner godt at dere har mange tanker i hodet om dagen. Takk for at du delte dem med oss. :klemme: Er det noe alternativ å evt. beholde alle tre? Vet ikke om jeg skjønte alt riktig.

Ønsker dere alt hell og lykke videre. :lykke:

giz
06-08-2008, 21:25
Oi, det var mye nytt! Jeg skjønner godt at dere har mange tanker i hodet om dagen. Takk for at du delte dem med oss. :klemme: Er det noe alternativ å evt. beholde alle tre? Vet ikke om jeg skjønte alt riktig.

Ønsker dere alt hell og lykke videre. :lykke:

Takk for klem:)
Legene tror ikke Jen sin kropp kan bære frem 3 stk. Hun har 3 egne barn og 1 keisersnitt bak seg,og en veldig spe kropp. (hun er ikke en stoooor amerikaner,da hun er født på fillipinene;)) Vi må tross alt ta hensyn til hennes helse/ve og vel og ikke minst barna+ store prob i henhold til sykehusforsikring på barna.
Bare si fra hvis det ikke er lett å skjønne alt,for det er ikke rart nemlig)
:klem:

Sepsis
06-08-2008, 21:30
Takk for klem:)
Legene tror ikke Jen sin kropp kan bære frem 3 stk. Hun har 3 egne barn og 1 keisersnitt bak seg,og en veldig spe kropp. (hun er ikke en stoooor amerikaner,da hun er født på fillipinene;)) Vi må tross alt ta hensyn til hennes helse/ve og vel og ikke minst barna.
Bare si fra hvis det ikke er lett å skjønne alt,for det er ikke rart nemlig)

Da ble jeg litt klokere. Håper virkelig at alt ordner seg for dere. :klem:

Hera
06-08-2008, 21:36
Hjelpe meg, Giz. Dette skjønner jeg er vanskelig.
Du snakker du, om skjebnens ironi.:rabla:
Jeg håper dere kommer fram til en god løsning både for dere og for surrogaten.
Og at du fortsatt klarer å glede deg over graviditeten, selvfølgelig. Det skal ende lykkelig dette, skjønner du! :klemme:
Lykke til med neste UL! :kryss:

nelly73
06-08-2008, 21:39
Nå ble jeg helt satt ut her hjemme, jeg forstår at denne situasjonen er fortvilende for dere. Spesielt med tanke på Jen og siden dere ikke kan forsikre alle.

Jeg håper det ordner seg på best mulig måte for dere og takk for at du valgte å dele dette med oss :klemme:

Melita
06-08-2008, 21:42
Åhh...Giz :klemmer: for en vanskelig situasjon dere og Jen har kommet opp i :comfort: Det er jo helt absurd at dere som ha ønsket dere barn så lenge og møtt så mange hinder på veien, nå er i en situasjon med for mange barn :noia:

Godt dere har hverandre og familie rundt dere. Håper legene kommer med klare anbefalinger for dere så valgene ikke blir for vanskelige :klemmer:

Ønsker dere masse lykke til :lykke:

giz
06-08-2008, 21:53
!!!!!!!!

Snuppa
06-08-2008, 22:06
Oi... det var litt av noen nyheter.

Jeg skal krysse det jeg kan for dere. Dette skal gå bra. Klart det skal gå bra :)
Vi må bare tenke positivt.

mirakelbarn
06-08-2008, 22:42
Hei! Har fulgt med deg/dere, og vil bare si at jeg føler med dere. Du er veldig flink til å sette ord på det du opplever/føler, og det tror jeg er veldig bra i denne prosessen. Selv om det er veldig vanskelig for andre å forstå. Siden jeg har vært gjennom tvilling graviditet gjennom en bærer fra USA, så må du bare spørre i vei om du har noen spørsmål. Undrer meg litt over det med forsikringen, da vi brukte et firma på østkysten, og de hadde ingen begrensninger på hvor mange embryoer de ville forsikre. Men som jeg har sagt før på SG forumet, tenk på Jen sin helse, og det ser jeg at dere gjør. Føler med dere, og lykke til. Bare gled dere til den dagen dere er foreldre, for den dagen kommer - helt sikkert:klemmer:

Kitt
06-08-2008, 22:53
Oi! Det var virkelig en overraskende vending!
Håper alt ordner seg til det beste for alle parter.

Men om de er så "lite ønskelig" med to barn pga forsikringer o.a forstår jeg ikke hvorfor man setter tilbake to egg??

giz
06-08-2008, 22:54
!!!!!!!!

Hei! Har fulgt med deg/dere, og vil bare si at jeg føler med dere. Du er veldig flink til å sette ord på det du opplever/føler, og det tror jeg er veldig bra i denne prosessen. Selv om det er veldig vanskelig for andre å forstå. Siden jeg har vært gjennom tvilling graviditet gjennom en bærer fra USA, så må du bare spørre i vei om du har noen spørsmål. Undrer meg litt over det med forsikringen, da vi brukte et firma på østkysten, og de hadde ingen begrensninger på hvor mange embryoer de ville forsikre. Men som jeg har sagt før på SG forumet, tenk på Jen sin helse, og det ser jeg at dere gjør. Føler med dere, og lykke til. Bare gled dere til den dagen dere er foreldre, for den dagen kommer - helt sikkert:klemmer:

Takk skal du ha:klem:
Denne forsikringsreglen kom høsten 07,og de siste som ikke hadde den var BUPA,men vi tok ikke sjansen på dem,da vi måtte ha forsikringen i 6 mnd før graviditet.
Hva slags forsikring hadde dere? Ønsker all info vi kan få. Bare send meg PM hvis du ikke vil skrive her inne.

lillehjertet
06-08-2008, 23:01
Wow, for en historie. Her skal jeg følge med videre. Masse lykke til.....

Muggi
06-08-2008, 23:05
Nå ble jeg helt målløs her, giz. Det var litt av en situasjon dere var kommet i. Jeg regner med dere har leger og fagpersoner som finner ut det beste løsningen for dere.
Jeg skjønner at dette er kjempe vanskelig å forholde seg til, jeg håper dere får de svarene dere trenger den 18.

Stor klem til dere.

giz
06-08-2008, 23:11
Oi! Det var virkelig en overraskende vending!
Håper alt ordner seg til det beste for alle parter.

Men om de er så "lite ønskelig" med to barn pga forsikringer o.a forstår jeg ikke hvorfor man setter tilbake to egg??

Ja det er et godt spørsmål Kitt,og jeg hadde ventet på det;)
Skal prøve å svare så godt jeg kan.
I vårt første forsøk satte vi tilbake 2 egg fra en annen donor enn den vi bruker denne gangen. Denne donoren hadde desverre dårlige egg,og vi lykkes ikke. Vi måtte da finne en ny donor og nok engang ut med en stor sum penger.
I utgangspunktet har vi bet for 3 forsøk med Jen,og vår lege i LA rådet oss til å sette tilbake 2 egg denne gangen også,for å øke sjansene våre for en graviditet denne gangen. Jeg skjønner at det blir feil å snakke om penger når det gjelder barna våre,og at dette virker veldig egoistisk,men i vår verden kan vi ikke ta mange forsøk,for vi får ikke ubegrenset med lån i banken.
Og vi kan ta 2 barn,men da vil stå med en veldig usikker forsikring,men vi velger jo den veien hvis det skulle vise seg at tvillingene lever frem,eller om det hadde vært 2 der inne uansett. Jeg er motstander av abort,og tro meg,jeg skulle så gjerne ta alle 3 hvis dette var min kropp vi her snakket om.

Kitt
06-08-2008, 23:15
OK, da forstår jeg litt mer.
Men om dere får tvillinger, så kan det i utgangspunktet gå helt fint mtp forsikringer, men ikke om det skulle bli komplikasjoner - er det slik?

Venna
06-08-2008, 23:26
Å kjære vene Giz....!

Dette var litt av en utvikling!
Håper virkelig alt går den veien dere ønsker...
:klemmer:

Simba
06-08-2008, 23:44
oj,for en utrolig vanskelig situasjon,håper dere slipper å ta en vanskelig avgjørelse og krysser for at kroppen til Jen "ordner" opp selv til det beste for alle.. enn å ha blitt så heldig å bli velsignet med friske eneggede tvillinger etter så lang vei frem til målet

giz
07-08-2008, 00:32
OK, da forstår jeg litt mer.
Men om dere får tvillinger, så kan det i utgangspunktet gå helt fint mtp forsikringer, men ikke om det skulle bli komplikasjoner - er det slik?

:jupp:Helt riktig.
Godt at det er noen som kan si alt riktig med få ord;)
...noe jeg ikke er flink til:rødme:

Villevilde
07-08-2008, 08:27
oi... litt av en utvikling ja... Jeg håper virkelig ting blir klarere til neste UL og at det løser seg på en naturlig måte slik at en slipper noe inngrep. Håper det ordner seg med forsikring for dere også... Tenker på dere.

MammaMu
07-08-2008, 09:27
......

giz
07-08-2008, 10:12
Søsteren min fikk trillinger i uke 26 så det er nok vanskelig og bære frem så mange ja...hun var heldig og alle 3 overlevde men alle barna va mye syke 1 året og sliter med astma og infeksjoner etc pga den premature fødselen. Hun fikk "tilbud" om og fjerne et foster på tidlig stadium men klarte ikke og gjennomføre det. Dette må være vanskelig spes hvis det er et pengespørsmål i forhold til forsikring i tillegg til helsemessige årsaker. Interessant og følge med på denne tråden! Jeg synes det er flott det finnes surrogat og donor program for barnløse- men synes nok noe av praksisen rundt antall embryo som blir ført tilbake og tilbud om forsikring kunne blitt sett nærmere på det er litt leit og tenke på faktisk. Håper det løser seg til det beste for dere og for jenta i USA. Lykke til!

Godt å høre at det gikk bra med din søster og barna:)
Det blir litt andeledes når det er snakk om sin egen kropp,jeg hadde også aldri tatt noen reduksjon hvis jeg bærte disse 3,men her er det snakk om en annen kvinne. Hun går igjennom ild og vann for oss,tro du meg,hun er katolikk og et veldig godt menneske på alle måter. Dette er heller ikke lett for henne,men vi kan ikke ta noen risiko i forhold til hennes liv ,mere enn det vi alt gjør. Ja hun gjør dette av egen fri vilje,fordi hun føler at det er riktig,men vi vil at hun skal ha et godt liv med sin mann og 3 barn etter fødselen også.
I USA har de god praksis på antall embryo og tilbud om forsikring. De har drevet med dette i ca 30 år. Hadde vi sagt at de skulle sette tilbake 1 egg,så hadde de så klart gjort det,men denne gangen ble det altså 2.
Før kunne man få så mange man ville (barneløse utenfor USA) med alle typer forsikring.(noen selskap tillater det sikkert fremdeles,men ikke de seriøse.) Dette førte til stor risiko for det ufødte liv og kvinnene som skulle bære frem barna.
Hvordan det er i andre land kan jeg ikke si noe om,men jeg vet at flere og flere bruker USA sin erfaring på området.

Safir
07-08-2008, 10:58
Jeg ønsker dere alt mulig godt fremover!!

Zoomien
07-08-2008, 11:28
Gurimalla Giz ...
jammen mye man skal igjennom - godt man ikke vet alt på forhånd!
Takk for at du deler - det er flott !

X'er alt jeg har for at dette ordner seg på beste mulige måte!

:vetikke:skjønner at det er tøffe dager... :klem:

Lykkeliten
07-08-2008, 11:48
Oi, dette var litt av en vending.
Håper alt ordner seg til det beste både for dere, og Jen.
Krysser alt jeg har.

Tidl. bruker
07-08-2008, 15:11
Vil bare gi deg en stor klem Giz, så forferdelig at dere skal måtte ta sånne valg. Håper virkelig alt ordner seg til det beste! :klemmer:

Turbo
07-08-2008, 18:08
Først av alt vil jeg gratulere så mye :jupp: jeg har vært på ferie og ikke hatt tilgang til å følge med på SM eller SG, men ble veldig glad og lese om den positive testen. Jeg har lest hele tråden din på SG og føler ganske mye for dere - dere har vært gjennom så mye, gleder meg til å følge tråden din her og krysser fingrene for at alt bare går superglatt uten komplikasjoner av noen form med dere, Jen eller spiren. Må bare si det igjen at dette var herlige nyheter :jupp::jupp::jupp:

xtina
07-08-2008, 22:42
Uff, Giz, snakk om sjebnens ironi da..
Det aller beste vil jo være om dette "løser seg" av seg selv, om ikke så er det et tungt valg, men noe dere "må" for Jens og barna/ets skyld. Trillinger blir neppe født komplikasjonsfritt. En stor klem til deg!

Fra Andersen
07-08-2008, 22:49
Oj, du har virkelig fått det, du Giz:/
Nå satser vi på at naturen ordner opp, og at dette løser seg til det beste for alle mann - både Jen, de små og dere. Det er et fryktelig dilemma dere kan havne i, helt ubeskrivelig for meg å sitte her og si noe om det egentlig.
Men krysser fingrene for dere alle sammen!

rugekassen
08-08-2008, 09:31
Krysser fingrene og følger med dere videre på ferden :kryss: :lykke:

tigergutt
08-08-2008, 10:46
:klemme: Håper alt ordner seg for dere. Det kan ikke være en lett situasjon.

Sannah
08-08-2008, 12:17
Helt utrolig Giz! Denne surrogat- og IVF-verdenen slutter aldri å overraske. Og dere har virkelig fått kjenne på det meste altså. Håper og ber for dere, det kommer til gå bra skal du se. Og snart er du mamma før du vet ordet av det - og alle problemer på veien vil synes som små detaljer, helt sikkert!

Stor, stor klem!!!!!!!!!!!!!!!!

Eføya
08-08-2008, 12:26
Kjære deg Giz!
Jeg får virkelig vondt av å lese om valget dere kanskje må ta. Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det må være for dere! Dette er kanskje et dumt spørsmål og jeg håper ikke jeg tråkker på noen tær, men hva sier Jen? Jeg hadde trodd en troende katolikk ville ha problemer med en reduksjon?
Jeg sender deg mange varme tanker!

Hilsen
Eføya -også en marsmamma.

tori67
08-08-2008, 12:53
Hei Giz

En liten snartur innom, er paa ferie.

Tenker paa dere, og krysser fingrene.:klemme:

Sussa85
08-08-2008, 16:38
for en spennede lesing Giz! ønsker dere all lykke fremover! :lykke:

UCF
08-08-2008, 20:12
Har fulgt deg litt på SG men ikke fått gratulert deg! Dette var jammen litt av en vanskelig situasjon dere er havnet i. Vi får håpe det løser seg på alle måter!

giz
08-08-2008, 23:12
Kjære deg Giz!
Jeg får virkelig vondt av å lese om valget dere kanskje må ta. Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det må være for dere! Dette er kanskje et dumt spørsmål og jeg håper ikke jeg tråkker på noen tær, men hva sier Jen? Jeg hadde trodd en troende katolikk ville ha problemer med en reduksjon?
Jeg sender deg mange varme tanker!

Hilsen
Eføya -også en marsmamma.

Hei Eføya.

Du tråkker meg ikke på tærne,det er lov å komme med spørsmål:)
Når det gjelder Jen så er dette noe hun har tenkt på i lang lang tid før vi skrev kontrakt,men det er alltid anderledes når man står i situasjonen.( Hun og vi bryter vår kontrakt allerede ved og få 2 isåfall.)
Men Jeg tror ut ifra samtaler vi har hatt at Jen legger mye i sin guds hender,da hun har full tro på at dette er et kall fra gud,at hun skal være surrogat. Disse tingene er ikke lett å snakke om uansett surrogat i USA,da mange av dem jo har en sterk tro,så alt kan vi ikke skjønne og vite. Jeg vet at på amerikanske surrogat forum snakkes det nesten aldri om reduksjoner,da dette er et veldig ømtålelig tema.
Noe bedre svar har jeg ikke å gi deg.

giz
08-08-2008, 23:17
Takk for alle gode ord. Det betyr veldig mye for meg.
Mange varme tanker og kjærlighet sendes dere alle sammen:kyss:

MorO
08-08-2008, 23:25
For en lei situasjon!!Endelig er drømmen om ett barn innen rekkevidde, så må man velge mellom flere....Håper alt ordner seg til det beste, og at dere iallefall blir foreldre til ett barn om noen mnd!!

Annba
08-08-2008, 23:30
Jeg synes det er helt fantastisk at du lar oss få oppleve dette på "nært hold".
For de aller fleste er Surrogatmødre og foreldre til det kommende barnet noe man ser på TV.
Tusen tusen takk for at du lar oss få et blikk inn i deres situasjon!
Jeg og sambo diskuterte faktisk dette temaet etter å ha sett en TV-dokumentar for litt siden.
Det er så veldig fjernt fra min verden, ettersom jeg er så heldig å greie å bære frem barn selv...
Jeg synes det er utrolig flott at det finnes kvinner der ute som ønsker å være surrogatmødre! :jupp:
Lykke lykke lykke til kjære deg! Både til deg, mannen din og Jen med familie.
Måtte dere komme helt i mål med et flott resultat! :klem:

:lykke:

giz
09-08-2008, 00:02
Jeg synes det er helt fantastisk at du lar oss få oppleve dette på "nært hold".
For de aller fleste er Surrogatmødre og foreldre til det kommende barnet noe man ser på TV.
Tusen tusen takk for at du lar oss få et blikk inn i deres situasjon!
Jeg og sambo diskuterte faktisk dette temaet etter å ha sett en TV-dokumentar for litt siden.
Det er så veldig fjernt fra min verden, ettersom jeg er så heldig å greie å bære frem barn selv...
Jeg synes det er utrolig flott at det finnes kvinner der ute som ønsker å være surrogatmødre! :jupp:
Lykke lykke lykke til kjære deg! Både til deg, mannen din og Jen med familie.
Måtte dere komme helt i mål med et flott resultat! :klem:

Koselig at du syns det er fint å følge oss på veien:klem: Glad for å følge alle her inne på veien også:hjerter:
Vi syns det er veldig viktig å vise et ansikt,og vi er ikke så veldig glad i noen av disse tv dok man har sett på tv den siste tiden. Mange av dem viser skrekkeksempler som gjør at mannen i gata får et litt feil syn på en surrogatprosesser,og dette er veldig synd. Dette var en av grunnene til at vi sto frem første gangen i media,for å vise at man kan gjøre en slik prosess på en trygg måte. Jeg ble bla kontaktet av dette danske tv teamet som har en av dok som gikk for en stund siden,men sånn type dok er uaktuelt for oss. Et av de spørs jeg ofte får er: "er det sikkert at dere for beholde barnet,og er dere ikke redd for at surrogaten skal stikke av med barnet.??"
Men har man sett for mange av de dårlige dok,så er det ikke rart at man kommer med feks slike spørsmål.
Håpet mitt er jo at andre skal se på dette som en fin måte og få barn på,og at mennesker som ikke kan adoptere/få egne barn kan se på denne prosessen.
++ at jeg håper de som styrer dette landet skal se at vi finnes,og at det er begynner og bli ganske mange av oss her i Norge.

minimum
09-08-2008, 08:06
Dette blir en spennede tråd å følge.

Håper virkelig at det ender godt og at dere sitter igjen med 1 eller 2 babyer i slutten av mars. Ingen lett vei mot familieforøkelse for dere, desto mer håper jeg dere lykkes.

Eføya
09-08-2008, 09:42
Takk for at du tok deg tid til å svare Giz! Må bare undertegne Annba! :klem:

cecilie77
09-08-2008, 18:31
Dette blir spennende fremover Giz, håper alt ordner seg til det beste for alle sammen :klem:

giz
09-08-2008, 20:29
I går var det en herlig jente på SG som sendte meg en PM,etter og ha kikket inn hit..(jada de sniker på meg,gooojenter)
Hun skrev noe som jeg ikke har snakket noe om her inne enda,da jeg vet at det er mange her som ikke kjenner meg slik som mange av jentene på SG. (det er desverre mange som er der år etter år,og flere som fulgte med i den tiden jeg var kreftsyk og senere da vi fikk vite at vi ikke får adoptere..) Men hun syns det var viktig å tenke på at barnet/barna våre skulle ha en frisk mamma da de kommer til denne verden,og det har hun jo helt rett i:jupp: Da jeg ble kreftoperert andre gangen hadde jeg hatt en svulst som var så stor at den kom bort i veldig mange organger, (ca17cm i diam) og alle disse organene måtte da fjernes. Men det spiller jo ingen rolle så lenge man faktisk får leve,men prob er jo at kroppen min sliter veldig pr i dag pga dette. Så sannheten er jo at jeg pr i dag må bruke veldig mange sterke medisiner, og gå i flere typer beh pga senskader. Jeg og gizmannen prøver ut et eget firma,slik at jeg kan jobbe litt fra hjemme når jeg klarer. Man har lite tro på at jeg noen gang kommer tilbake i den jobben jeg hadde før jeg ble syk,da den blir for tøff for meg. Men jeg gjør alt for og ha et godt liv,og jeg prøver å legge det meste til rette for fremtiden,med god hjelp fra div leger,psykolog,trygdekontor.ol.
Men hva når barnet kommer tenker vi, og noen kommer også med det spørsmålet til meg. Så klart skal vi klare det,barnet har jo en frisk pappa. Men pappa må også jobbe,så jeg må nok støtte meg litt på andre også.
Kommer det 2 barn,vil det så klart bli litt mere jobb,men da må vi nok tenke i litt nye baner hvis jeg fremdeles har de samme prob som i dag,skulle vi fått 3,ja da skulle vel det også gått,men jeg er ikke sikker på om det hadde blitt så fint for barna....og det er jo barna mine jeg tenker på,det er de som skal få all den kjærligheten og omtanken de trenger. Men får de det hvis mamma ikke klarer og ta seg av dem?? Nei,er ihvertfall mitt svar på det spørsmålet.

Så ja Firkløver,du har helt rett,dette er også noe som vi må tenke på ved en mulig reduksjon,men jeg tror ikke det er så lett å tenke på det for alle. Jeg syns det ihvertfall ikke det er enkelt...

MammaMu
09-08-2008, 21:19
......

Mammalykke2
09-08-2008, 21:42
Ingen har garanti for livet, så det at du tidligere var syk, Giz, syns jeg ikke spiller noen rolle for hvor hvor mange barn du kan få.

Lykke til videre. Ønsker Jen (og deg) et friskt svangerskap!!!

Alia67
09-08-2008, 21:47
KJære, Giz. Det var da ikke måte på hvilke valg dere måtte ta. Ønsker dere lykke til og at dette ordner seg til det beste både for dere og Jen

Stor klem fra alia

giz
09-08-2008, 23:29
Lykke til med eget firma Giz. Jeg driver eget firma selv og det er litt tøft til tider men det går jo an og få det til. Var forsiktig med og bruke for mye penger i starten bare :jupp: og la firmaet bygge seg opp. De sier at man må regne med 3-4 år før man høster fruktene som selvstendig, så ha tålmodighet! Man vet aldri det kan lønne seg i sluttenden!

Takk Mu Mu.. (kosenavn på deg;))
Jeg kan ikke ta ut noen penger av vårt firma enda,da jeg går på trygd. Trygdekontoret lar meg få prøve ut om dette er liv laga,så får jeg mindre trygd den dagen jeg sier at nå klarer jeg å jobbe litt. Deilig og få denne støtten.
Kan du si noen om hva du driver med?? Syns det er så flott når jenter klarer og drive et eget firma:tøff: Takk for gode råd:klem:

~Modesty~
09-08-2008, 23:41
Åh, Giz :klemme: Ønsker dere alt av lykke!! Sender dere en stor oppmuntrende klem - dette skal gå! :jupp:

MammaMu
10-08-2008, 00:18
.......

giz
10-08-2008, 00:18
Uke7.

I dag har vi snakket ca 1 time med Jen på mobilen. Da hun tok mobilen var hun veldig spak i stemmen,så jeg hørte at hun var redd. Hun fortalte at hun hadde snakket med klinikken i LA,da hun har spottet litt, (brunlignende,ikke friskt blod) og har endel vondt.
Hun har fått ordnet seg en ny UL på mandag,slik at man kan se om alt er bra der inne. Jen er utrolig flink til og ta ansvar for barna hun bærer. Hun sier til sykepleierene hun møter på telefonen: " Dette er et meget spesielt barn":hjerter:
Selv om hun er litt redd,så ble hun roligere etter og ha snakket med klinikken,de sier at dette ikke trenger og bety noe som helst,at dette er normalt. Så vi :ber: om at dette stemmer. Vi har UL i LA den 18.aug,men alle sammen syns det er deilig at det også blir en UL i Texas på mandag. Som Jen sier,det er såååååå lenge til den 18,så vi og hun orker ikke vente så lenge,ikke ihvertfall når både hun og vi er bekymret for de små i magen.
I dag spurte jeg Jen hva hun føler når det gjelder at vi mulig må ta en reduksjon,da vi alle er inneforstått med at vi ikke kan få 3 barn,desverre.
Hun sier at hun så klart syns det er vondt å tenke på,men hun sier at man MÅ tenke på barna der inne, og glemme sitt eget ego. Hva om vi prøver og gå frem med 3 barn og de blir sterkt utviklingshemmet pga at de blir født mange mnd for tidlig. Hun får mere vondt i hjertet sitt av å tenke på at hun "gir" oss barn som kanskje er veldig syke eller dør kort tid etter fødselen. Så Jen har tenkt veldig over dette,det er det ingen tvil om nei,og heldigvis har vi mange av de samme tankene.

Håper at Jen får en god dag i morgen,da hun skal feire bursdagen til sin minste lille jente,som da blir 5år.

giz
10-08-2008, 00:21
Jeg har et dykkerfirma ;)

ÅÅÅ,så bra. Jeg har dykkelappen og har fått med meg noen bra steder i verden:)

MammaMu
10-08-2008, 09:37
......

Frysh
10-08-2008, 09:58
Ønsker dere virkelig lykke til på ferden:klemmer:

Tenker på dere!

tigergutt
10-08-2008, 11:43
Lykke til på ul i morgen.

Steinbukken
10-08-2008, 14:44
Lykke til på ul imorgen.

rugekassen
10-08-2008, 17:46
:kryss: for at alt er bra på UL i morgen.
Det må være litt av en på kjenning å sitte her på "andre siden" av kloden og oppleve dette. Håper dere klarer å slappe av innimellom og nyte dagene som svangre. Tøffe avgjørelser som må gjøres, men dere har vært igjennom noen stormer før dere...

Charls04
10-08-2008, 20:02
Hei kjære giz :klem:

For et vondt og umenneskelig valg dere er stilt ovenfor om dagene.
Jeg håper UL i morgen går bra og at dere klarer å finne en løsning som dere føler blir riktig for dere.

Jeg tenker på deg vet du :klemme:

mirakelbarn
10-08-2008, 21:42
Hei! Så flott at du har så god kontakt med Jen. Jeg tror det er veldig viktig for dere begge. I perioden vår snakket jeg med vår bærer min. en gang i uka (i ca. 2 år til sammen). Vi dro også over for ultralyd i uke 23/24, noe som jeg anbefaler veldig! Når det gjelder litt spotting, så er ikke det noe unormalt, da hun har flere der inne.Vår bærer hadde også det, og da var det som nevnt tvillinger vi ventet. Føler og følger med dere.:klem:

giz
10-08-2008, 21:58
Takk nok engang for all støtte og omtanke dere gir oss i dette merkelige svanger skapet:klem:

Ja det er en påkjenning å sitte på den andre siden av dammen og oppleve dette rugekassen,men dette er jo et eget valg,det er nok mye det samme for de som adopterer og må vente i flere år på barnet sitt. (Værre for de, syns faktisk jeg. Jeg er dypt imponert over de som går igjennom adopsjonsprosessen) Men selv om dette er en påkjenning er vi vel som andre som venter sitt barn,vi planlegger og prøver å forestille oss hvordan det blir den dagen barnet kommer. Koser oss med dette,da det er veldig viktig. Jeg er et menneske som har veldig tro på at det er mere mellom himmel og jord enn det vi vet,og jeg har også funnet ut at jeg har vel litt "i meg" av egenskaper jeg ikke kan forklares. Jeg føler meg ganske rolig og har tro på Jen. Jen sier at mere man bekymrer deg,jo værre er det for babyene,og det samme tenker jeg. (prøver så godt jeg kan ihvertfall) Mine gudinnekort sier også at vi ikke skal bekymre oss,så da stoler jeg på dem;) (Ikke tro jeg er helt:kokko:nå da)
Ikke hørt fra Jen i dag,så da tror vi at hun nå feirer 5 års dagen til sin yngste jente,og koser seg masse sammen med fam og venner:)

giz
10-08-2008, 22:03
Hei! Så flott at du har så god kontakt med Jen. Jeg tror det er veldig viktig for dere begge. I perioden vår snakket jeg med vår bærer min. en gang i uka (i ca. 2 år til sammen). Vi dro også over for ultralyd i uke 23/24, noe som jeg anbefaler veldig! Når det gjelder litt spotting, så er ikke det noe unormalt, da hun har flere der inne.Vår bærer hadde også det, og da var det som nevnt tvillinger vi ventet. Føler og følger med dere.:klem:

Hei vennen:klem:
Var det på denne UL`en dere kunne få vite kjønn?? Er det uke 23/24 som er normalt i USA? Forskjellig fra stat til stat kanskje... Vi skal over for og være sammen med Jen på denne ul`en som vil kunne vise oss kjønnet:) Vil aldri i verden gå glipp av det.
Takk for at du følger med oss.

Eføya
10-08-2008, 22:38
Lykke til med ultralyden i morgen! Jeg spottet i første svangerskap. Vi hadde da prøvd å bli gravide i 4,5 år uten å lykkes og jeg husker den intense redselen for at noe skulle gå galt. Dagen etter fikk jeg UL og alt var i orden. :hjerter: . Nå er hun 21 mnd og frisk og fin!
Jeg har forresten også eget firma og synes det er en fantastisk måte å kombinere barn, familie og jobb på. Jeg styrer min egen dag og får unna det meste mens hun sover eller er i park (3 timer om dagen). Føler meg veldig privilgert som får jobbe på denne måten :jupp:, men det kan også være tøft og litt ensomt til tider.

Lykke til! Tenker på dere!

giz
11-08-2008, 11:46
7 års bryllupsdag,veldig syk hund og UL.

I natt har jeg sittet med min lille baby på fanget og merket at noe er veldig galt,og i dag tidlig fikk han et anfall. Min baby,er vår 16 år gamle hund,og jeg har hatt han siden han var 4 år,da adopterte jeg han. Gizmannen våknet i dag og ga meg et kyss,for så å gratulere med dagen. Vi har 7 års bryllupsdag :hjerter: Men da han merket hvor syk vår lille var,så ble det bare tårer fra oss begge to,da vi vet at det nok ikke vil gå veldig lang tid før han må forlate oss. Vi dro til Dyrlegen,noe Gizhunden hater,han har dårlige minner derfra og det glemmer han ikke.
Dyrlegen var usikker på hva som plager han,men vi har nå startet med hjertemedisiner,antibiotika og vanndrivende. Hun var sikker på at han ikke hadde vondt akkurat nå,men kommer det flere av disse anfallene,kan det tyde på at det er noe med hjernen,og da må vi avlive han. Jeg har alltid lovet meg selv at den dagen han ikke setter pris på hundelivet sitt lengre,da skal han få sovne stille og rolig inn i mamma sitt fang. Det blir trist for han har vært en stor glede og trøst for oss,og alle i familien elsker den rare lille hunden,med stor personelighet. Men han har kreft,epilepsi og er veldig gammel,så vi er heldige som har fått ha han så lenge.
Så det var ingen god dag på bryllupsdagen,og det gjør at tankene mine går tilbake til den tiden vi skulle gifte oss. Det året (01) var første gangen jeg ble veldig psykisk syk og forholdet vårt slet pga mange ting,og vi ville helst ha avlyst brylluppet 14 dager før den store dagen,men vi klarte ikke pga alle rundt oss. Istede ble det et bryllup som nok ikke var godt for oss,og 6 mnd etterpå flyttet jeg ut. Gizmannen tok seg alikevel av sin kone,som slettes ikke var noen god kone på den tiden. Men han var redd for meg,og det var mange kvelder han måtte komme å plukke meg opp fra gulvet å legge meg i seng. Antidepresiva ble reddningen og gruppeterapi. Kjærligheten overlevde og gizkona kom seg opp og tilbake til sin mann. Jeg håper at jeg en dag kan fornye løftet vårt,slik at han kan få se en lykkelig kone på en slik stor dag,for det har mannen min virkelig fortjent. I uke 40 kan dere se i NORSK UKEBLAD,da jeg gir noe tilbake til den mannen som betyr mest i mitt liv:)
Bryllupsdagen vil vel bli avsluttet med telefon fra Jen,da hun jo skal på UL i dag. Jeg :ber:om at hun kommer med nyheter som redder dagen for oss. Så håper jeg gizhunden blir bedre av medisinene sine,slik at han kanskje kan få enda noen gode uker/mnd/år sammen med oss:lykke:

Muggi
11-08-2008, 16:15
Huff, så trist at gizhunden er syk, men han har hatt en langt godt liv høres det ut som. Håper han kommer seg slik at han kan glede dere og dere han i en god stund til.
Høres ut som Gizmannen er ett grepa mannfolk, godt at han tok vare på deg når ting var vanskelig for deg.
Måtte dagen idag gi fantastisk nyheter!!:lykke:

Stjernehimmel
11-08-2008, 16:31
Dere har virkelig hatt mangen prøvelser, det må være en helt fantastisk mann du har funnet. Og lille Giz vovven da, håper han kommer seg av medisinene.

Tenker på dere :klem:

cecilie77
11-08-2008, 17:26
Uff så leit med hunden da, men tenk på at dere faktisk har fått hatt han i 16 år, det er magen år for en hund. Uansett er det trist, fryktelig trist når disse 4 bente må forlate oss. Håper dere får beholde han en god stund til :klem:

Håper ul gikk bra idag og at dere får det svaret dere ønsker

Villevilde
11-08-2008, 18:10
Så utrolig trist å lese om hunden deres... Håper inderlig medisinene virker og han kvikner til!
:kryss: masse for UL i dag... Venter spent på oppdatering! Håper inderlig dere kan få litt gode nyheter på bryllupsdagen deres. Det har dere fortjent. :klemme:

~Modesty~
11-08-2008, 22:08
Gratulerer med bryllupsdag! :klemme: -og god bedring til stakkars gizvovsen.

Håper Jen har gode nyheter til dere idag! Krysser fingrene!

giz
11-08-2008, 23:17
Da har endelig roen kommet snikende innover gizhuset for i dag,syns jeg har vært våken i flere dager pga nattevåk og en lang dag i dag. (hmm,kanskje det er en påminnelse på hvordan livet vil bli om noen mnd:))
UL.UKE 7.
Jen hadde sporblødninger i går også,og ul i dag viste at den ene eneggede tvillingen sin hjerte nå har sluttet å slå. Hjertelyden på den andre som ligger i samme eggpose hadde blitt sterkere,og den som ligger i egen pose hadde enda litt sterkere hjertelyd. Altså,så er det nå igjen 2 små spirer der inne. Det var trist,men naturen har altså alt tatt et valg for oss. Legen i LA sa at hvis den eneggede som er igjen nå også faller ifra,vil dette bety at disse 2 hadde en kromosonfeil i utgangspunktet,men det kan også hende at dette ikke hender. Dette vil vi kanskje få svar på om en uke,da Jen reiser til han for UL i LA. Hvis begge våre gullglumper får vokse,så kommer vi til å beholde begge 2,vi får bare håpe og tro at dette skal vi klare på et vis når det gjelder forsikringspenger. Legen trodde også at det er veldig små sjanser for at det er kroppen til Jen som støter ifra seg embryoene,noe jeg personlig har liten tro på.
Dere får ikke noe jubelrop av meg i kveld,dette er hard kost uansett,selv om vi i våre hjerter jo er glade for at vi slipper å redusere og velge mellom våre egne barn. Men dette er en påkjenning,og det er ikke lett å snakke med Jen på mobilen,når man så gjerne heller skulle holdt henne i hånda på UL i dag. Men jeg ga henne masse varme ord i dag og vi forteller henne gang på gang at vi er så utrolig glad for at vi har møtt henne og at hun er en engel. Jeg sa også at det var mange her inne som tenkte på henne og syns hun var et herlig menneske. Da lo hun og sier:"jeg prøver å gjøre så godt jeg kan." Hun hilser masse til dere alle sammen.
Min kjære Gizmo har hatt en hard dag og man vet enda ikke hvordan det vil gå. Jeg har prøvd og feilet med medisinering i dag,i samarbeid med dyrlegen. Jeg går selv på så mye medisiner og kan mye om menneskekroppen, (noen fordeler må man ha etter mange år med sykdom;)) så jeg prøver å tenke at det funker også for dyr. Han virket litt bedre nå i kveld,og matmor kan se at han ikke har det vondt. Så jeg håper vi for beholde han enda litt lengre,ihvertfall så lenge han selv har glede av det. Han er helt tydelig ikke lett å knekke den lille hunden. Måtte le av han i dag,da jeg ikke rakk ut på verandaen med han for å tisse. (jeg måtte bære han for den lille kroppen orket ikke selv,nå i kveld tisser han selv igjen) Jeg holdt han slik at han mer eller mindre satt på rompa på armen min og strålen sto da rett i vinduet på verandadøra:humre: Stakkars liten.
Ja det ble lite romantikk i gizhuset på bryllupsdagen,men vi har fremdeles hverandre alle 3 og det er romantikk god nok:hjerter:

Sita
11-08-2008, 23:28
Nå ble i hvert fall jeg letta her. Jeg har tenkt på deg i hele dag. :klem: Men jeg forstår at det er tøft for dere å sitte her i Norge og har Jen så langt borte. Skulle ønske jeg kunne sendt dere strake veien over og bedt dere bli til mars. :knegg: (Men det kan jeg ikke altså, med mindre jeg vinner en 10-12 mill i lotto. I så fall er billetten deres. :p)

Litt synd at det ble en litt amputert bryllupsdag, men forhåpentligvis kan dere feire neste enda litt mer. Jeg håper dere får beholde Gizmo litt til, og at han får mange flere GODE uker med dere. Det er hardt å miste dyrene og følgesvennene sine (og jeg kan egentlig tenke meg at det er litt ekstra hardt for deg, for når man er syk selv så er de noe av det aller beste man kan ha som støtte..)

Zoomien
11-08-2008, 23:31
Kjære dere ...

enkelte valg er det godt man slipper å ta.
X'er fingre for at de to spirene som bor i jen's kropp nå er sterke og holder hele veien frem!

tenker masse på dere...

Fra Andersen
12-08-2008, 08:23
Dette var jo - tross alt - det man håpet på... Skjønner at det er trist, men dersom Jen er ved god helse, så skal du se at dette ordner seg:) Trist å høre om hunden, men du er jo så realistisk i alt dette, Giz. Trist, sårt og fælt - og det blir nok mye sorg i heimen når Gizmo må forlate dere... Trøst deg med at han da vil komme til hundehimmelen, hvor det ikke eksisterer hverken båndtvang eller forrasjonering - det brukte jeg som trøst!
Følger med på deg og dere, dette er jo kjempespennende, rørende og fantastisk!

Lykkeliten
12-08-2008, 08:31
En stor :klem: til deg og til vovsen. Det er vondt når de blir syke.
Dere har jammen meg hatt noen prøvelser siden dere møttes, men enn så klisjeaktig det høres ut så er det sant som de sier at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Virker som dere har et forhold med en solid rygg, og jeg håper du en dag får gitt gizmannen ditt ja på nytt. :hjerter:

Kjempefint at ul'n til Jen gikk bra, og det er rart å si at det er bra naturen ordner opp. Det er synd det skal være så vanskelig med forsikringer, men jeg håper det løser seg for dere.

Håper Gizmo har det litt bedre i dag og at han får mange gode uker til sammen med dere.

Følger med dere på ferden videre. :klem:

Annba
12-08-2008, 11:14
Monster-hormonella sitter her og tuter for dere... :rørt::leppe: :trist: :rørt: :bælje:
Av lettelse over å slippe å ta umenneskelige valg, av sorg for tross alt å ha mistet et barn, av bekymring for Giz-hunden, av håp og bekymring, usikkerhet og tro på veien videre. Det blir så altfor altfor altfor overveldende...

(Og jeg kjenner dere jo ikke engang, så jeg kan ikke forestille meg hvordan DERE har det)!
Ja, jeg er litt gal, men det er nå en gang slik at historien deres rører meg dyyyyyyypt inne i hjertet.

Ønsker dere alle alt godt på veien videre giz. :lykke:
Måtte dette få en happy ending! :klem:

giz
12-08-2008, 11:28
Sita:Jeg håper du leverer inn en lottorekke til helga:knegg:
fra andersen:Gizmo kommer til og rulle den dagen han kommer til din hundehimmel,han vet nesten ikke hva bånd og sult er i dette livet heller:) Han ser ihvertfall litt bedre ut i dag syns jeg.
Lykkeliten:Jada her i huset har det så klart vært endel prøvelser,men sånn er det bare. Det som er viktig, er at man alikevel kan ha det godt,og det har vi virkelig. Og som jeg sier,jeg vet ikke om jeg ville ha vært foruten alt sammen,for det gjør meg til den jeg er,og jeg ville ikke vært uten alle de menneskene jeg har møtt pga feks kreften og surrogatprosessen.
Annba:Du er ikke gal vennen,bare gooood:klem:

:klem: til alle dere som kommer med støtte og gode ord,vi setter veldig pris på dere.

Lykkeliten
12-08-2008, 11:39
Det har du helt rett i giz. Man formes og forandrer seg etter hvilke utfordringer man støter på her i livet. Det ser visst ut til at noen skal få full pakke, og jeg er full av beundring for hvordan dere har kommet dere opp igjen til der dere er i dag.

Det er litt rart for meg å være her, for egentlig har jeg ingenting her å gjøre. Men historien deres rører meg dypt inn i hjertet, og jeg håper ved alle makter at dere skal få oppleve det å bli mamma og pappa. Dere har møtt på det meste av motstand på det punktet, men nå ser det jo ganske så lyst ut. Jeg er glad for at du er så åpen om dette, for jeg visste ikke i min bomullsverden(:rødme:) at man fra lille norge brukte surrogater i bl.a usa.
Det er synd og skam at slik ikke er mulig, på en lovlig måte, i Norge. Jeg er sikker på at mange her til lands mer enn gjerne ville hjulpet de som ikke kan få barn selv.

Emma-80
12-08-2008, 13:43
Så godt å høre at det fortsatt er 2 friske små i Jen`s mage :rørt: Håper alt går bare bra med dem begge :kryss:

Og god bedring til vovsen, så trist når de blir syke :trist:

~Modesty~
12-08-2008, 21:32
Godt å høre at det er 2 sterke bankende hjerter der inne. Håper alle papirer og sånne ting går rett vei, og at de 2 spirene fortsetter å vokse seg store og sterke nå :klemme:

Nommin, stakkars vovsen da, hehe.

Mokkitrollet
13-08-2008, 14:51
har ikke vært her inne og lest, og hjelpe meg for en thriller..
har nå lest hele tråden og vet ikke helt hva jeg skal si.
masse tanker til dere. kan ikek være lett å være giz i disse dager, med så masse som svirrer rundt i hode.
krysser for at dette får et lykkelig utfall hvertfall.
klem

Sannah
14-08-2008, 09:26
Håper det går bra med dere alle Giz, godt at dere slipper valget med eventuell reduksjon, men skjønner at det er vanskelig uansett. Men nå går dere forhåpentligvis ei lysere tid i møte og problemene løser seg etterhvert med forsikring og det praktiske.

Håper du snart får noen rolige dager der du bare kan nyte gleden over at du snart skal bli mamma - få slappe av og forberede deg mentalt på babyene som skal komme til dere. Tenk så heldige de barna er da!!!!

STOR KLEM!!

Linken
14-08-2008, 23:42
Jeg har ikke sneket på deg før nå, vennen! Har ikke helt "klart" SM av ymse årsaker...

Har lest hele tråden nå, og jeg blir både trist og litt lettet over det som skjer om dagen. Jeg håper så inderlig ting ordner seg for dere. Hils så mye til den herlige Giz-mannen...

Jeg tenker stadig på deg, vennen og håper at du snart skal på Oslotur!

giz
15-08-2008, 00:23
Jeg har ikke sneket på deg før nå, vennen! Har ikke helt "klart" SM av ymse årsaker...

Har lest hele tråden nå, og jeg blir både trist og litt lettet over det som skjer om dagen. Jeg håper så inderlig ting ordner seg for dere. Hils så mye til den herlige Giz-mannen...

Jeg tenker stadig på deg, vennen og håper at du snart skal på Oslotur!

Greit det vennen,men husk at her inne på min tråd passer jeg på deg:klem:
Skrev litt mere på din blogg i går;)
Varm:klem:

Sepsis
15-08-2008, 09:39
Tenker på dere, giz! :klemme:

Kitty80
17-08-2008, 15:31
For en utrolig historie du har Giz, jeg følger med deg selv om jeg ikke hører hjemme her på SM.
Jeg gråter og smiler om hverandre etterhvert som jeg leser oppdateringene.

Masse lykke til videre!

Malle-vissi
17-08-2008, 15:31
Nå har jeg lest gjennom hele tråden her og jeg må si at du må være et utrolig sterkt menneske!

Jeg er så rørt av hele historien deres, både din sykehistorie, bryllupsdagen
deres, veien til en familie og selvfølgelig lille Gizmo:rørt:
Jeg må si at jeg har tenkt så masse på deg og fortalt mannen min om dere,
og jubelen og gledestårene var på plass da det endelig hadde klaffet for dere.

Måtte alt gå bra for dere og to spirene fremover Giz:ber:
Og for Gizmo..
Nå sitter jeg her og strigråter, føles veldig rart..
Jeg kjenner dere jo ikke, men jeghar jo fulgt deg noen år likevel:klemme:
husker så godt at dere ikke fikk adoptere, for vi startet vår prosess på samme tid, og nå kan det hende at vi får barn på nesten samme tid likevel..:rørt:

giz
17-08-2008, 16:27
:rørt:
Jeg blir så rørt over alle dere som følger oss videre på denne veien,og alle dere som har startet å lese om vår historie etter at jeg kom inn hit.
Må få sende en takk til alle dere som sender meg PM her, og på SG. Får også høre at Norge er et lite land,da det er noen som kjenner noen som kjenner noen som leser om oss her inne,og som da forteller dette til noen som kjenner oss. :knegg: Tok dere den eller.
Det er ihvertfall veldig koselig at man får så mye oppmuntring fra mennesker som egentlig ikke "kjenner" oss. :klem: og :blomst: til alle sammen.

I morgen er Jen alene i LA for å ta UL hos vår lege der. Han har ansvar for oss og Jen før innsetting og frem til Jen er i uke 10. Derfor må Jen over til LA,noe både hun og vi føler veldig betryggende. Jen stoler på han og han er flink til å forklare for henne de tingene hun lurer på, og hun kan alltid ringe denne klinikken. Hovedbasen til FF ligger i LA,det er derfor alle surrogater og donorer må reise til LA. Når en kvinne ønsker og bli surrogat/ed leter de først etter et firma de har lyst til og gjøre sin prosess igjennom. Så må de igjennom et omfattende program for og kunne bli godkjente. Programmet omfatter bla besøk hos psykolog og leger. De seriøse surrogatfirmaene har veldig strenge regler, og det er ca 3 av 100 kvinner som får lov til og bli surrogater hos disse. Det er derfor jeg til stadighet kommer tilbake til dette at man burde gjøre denne prosessen igjennom et firma som har et godt rykte og ikke har saker som har havnet i retten. Det finnes små og store gode surrogatfirmaer i USA,vårt FF har ca 30 års erfaring. De hjelper både hetrofile og homofile.
Jeg tror at man har mindre sjanser for å havne i prob hvis man har seriøse mennensker til å hjelpe seg,100% sikker kan man desverre aldri være alikevel.

Jen og vi har også en felles kontaktperson som jobber for FF,og til henne kan vi komme med alle spørsmål vi måtte ha,og for Jen er det godt og ha en person i USA som alltid er bare en tlf samtale unna.

Etter uke 10 skal Jen bruke en lege i sin hjemby som vissnok hennes venninne brukte når hun var surrogat. Denne venninnen fødte en jente for et norskt par i romjulen 07.

Så nå krysser jeg fingre og tær for at alt er bare bra med våre 2 bøllefrø og Jen på UL i morgen:lykke:

Sepsis
17-08-2008, 16:47
Krysser alt jeg har for dere, giz! Jen må være et fantastisk menneske! :rørt:

cecilie77
17-08-2008, 17:24
Krysser fingrene for at alt står bra til med de to bøllefrøene :klem:

sistemann5
17-08-2008, 17:54
Har sittet og lest hele tråden med tårer i øynene. Så utrolig å høre om deres tanker og opplevelser.Dere høres ut som noen herlige mennesker, og fortjener sannelig de to barna som ventes. Jen høres også fantastisk ut, og så godt at det finnes slike mennesker som vil hjelpe..
Håper å følge dere, og ønsker dere alt godt i morgen på UL til Jen. Håper også Gizmo har blitt litt bedre av medisinene, og at dere får nyte hans selskap litt lengre. Er alltid så trist når våre firbente venner blir syke.
Masse gode :klem: til familien, og til Jen i USA.

Muggi
17-08-2008, 18:17
:rørt: Jeg krysser alt for de to små og Jen, og selvfølgelig dere, i morgen. :lykke:

kesam
17-08-2008, 18:48
Lukke til i morgon, her kryssar eg fingre og tær for at alt er godt med Giz-familien, Jen og dei to i magen :lykke:

Linken
17-08-2008, 19:54
Krysser alt jeg har for Jen og smågullene i magen! :kryss:
Håper inderlig UL'en i morgen bringer gode nyheter, vennen! :lykke:

Lover å følge bedre med deg her inne, vennen, for jeg vet jo at du passer på meg her! :klem:

Sannah
17-08-2008, 20:48
Masse lykke til med UL!!! Håper dere kan få se bilder eller video?? Krysser alle fingre for at alt ser bra ut nå, stor klem!!

giz
17-08-2008, 21:50
Masse lykke til med UL!!! Håper dere kan få se bilder eller video?? Krysser alle fingre for at alt ser bra ut nå, stor klem!!

Jen samler bilder vettu:)

Emma-80
17-08-2008, 22:18
Lykke til med UL, Giz. Håper alt står bra til :klem:

TUTTO
17-08-2008, 22:49
Har sittet og lest hele tråden med tårer i øynene. Så utrolig å høre om deres tanker og opplevelser.Dere høres ut som noen herlige mennesker, og fortjener sannelig de to barna som ventes. Jen høres også fantastisk ut, og så godt at det finnes slike mennesker som vil hjelpe..
Håper å følge dere, og ønsker dere alt godt i morgen på UL til Jen. Håper også Gizmo har blitt litt bedre av medisinene, og at dere får nyte hans selskap litt lengre. Er alltid så trist når våre firbente venner blir syke.
Masse gode :klem: til familien, og til Jen i USA.

Sannah
18-08-2008, 08:56
Jen samler bilder vettu:)

Så herlig! Vi fikk se bilder av blasocysten som ble innsatt ved transfer, det var nesten helt uvirkelig. Så i grunn ut som en planet ute i det store verdensrommet :) Håper vi kan vise knøtten/knøtta det en dag :)

Tvi, tvi for dagens resultater!!!!

Eføya
18-08-2008, 09:51
Krysser fingrene for at alt går bra på UL i dag!!! :jupp:

Lykkeliten
18-08-2008, 10:47
Krysser alt som kan krysses for dere i dag.
Håper dere får beskjeden om to bankende hjerter. :lykke:
:klemme:

Villevilde
18-08-2008, 10:56
Masse lykke til på UL i dag!! Håper alt står bra til med begge to!! :kryss: :lykke:

Sepsis
18-08-2008, 11:03
Tenker på dere i dag! :klemme:

harmony
18-08-2008, 11:27

Nalim
18-08-2008, 12:42
Jeg har fulgt med deg lenge men har ikke skrevet noe før.Håper alt gikk/går bra på ul idag!:lykke:

~Modesty~
18-08-2008, 13:30
Krysser fingrer og tær, Giz!! :klemme:

Frysh
18-08-2008, 13:47
Håper alt gikk bra!

giz
18-08-2008, 13:53
Håper alt gikk bra!

UL er sent i kveld,norsk tid;)

Frysh
18-08-2008, 13:56
UL er sent i kveld,norsk tid;)

:rabla:

Ja,det har du rett i gitt..:blond: :knegg:

Snuppa
18-08-2008, 14:27
Tenker på dere i kveld. Dette går bra skal du se :)

Elinmor83
18-08-2008, 15:05
:lykke: :vibber:

Tidl. bruker
18-08-2008, 15:38
Lykke til:lykke::vibber:

MegaMie
18-08-2008, 16:18
Ja, lykke til!! Dette går nok bra!
:klemme:

Fiibi
18-08-2008, 17:55
Masse lykke til! :klemme:

Pusa
18-08-2008, 19:54
:kryss:

Mokkitrollet
18-08-2008, 20:10
krysser for at det går bra i dag.

Solå
18-08-2008, 21:41
:vibber:

Linken
18-08-2008, 22:12
:vibber: :vibber: :vibber:

cecilie77
18-08-2008, 22:23
Lykke til

Meiose
18-08-2008, 23:19
Tenker på dere!! :lykke:

Muggi
18-08-2008, 23:22
Nå er jeg så spent, håper dere sitter i gledesrus!!

nelly73
18-08-2008, 23:29
Jeg og venter i spenning her, gleder meg til å få en liten oppdatering :jupp:

Venna
18-08-2008, 23:31
Åh kjære, hva vil SENT si da...?
Giz, nå er jeg så spent her at jeg snart bare rabler ned en hel haug med svada i navnetråden din! :humre:

Pusa
18-08-2008, 23:36
:hyper: Fler som er spent ja! Og ikke minst trøtt :gjesp: Men jeg kan da ikke legge meg uten å vite hvordan det gikk :ber:

giz
18-08-2008, 23:42
UL i LA 8+4.

Kl 2030. Norsk tid.

Sms fra Jen.
Ligger her i rommet å venter på legen,fikk komme inn litt før tiden...
Sms fra Giz.
Jeg holder deg i hånda i tankene..

Kl 2045. Norsk tid.
Sms fra Jen.
Jeg er ferdig,vil dere snakke med legen om resultatet først??
Hjemme i Giz stuen
!!!!?????:angst::skummelt:!!????
Sms fra Giz.
Vi kan snakke med deg...ok??
Sms fra Jen.
ok.
Gizmannen ringer Jen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ingen tar telefonen
Giz ringer Jen
...................... ingen tar telefonen
Gizmannen ringer klinikken i LA 2100. Norsk tid.
Vår lege i LA kommer i telefonen
Gratulerer,alt ser helt perfekt ut,dere skal bli foreldre til
tvillinger. Hjertelyd og størrelse er helt normalt,og Jen sin
kropp er helt fin og klar for dette. Dette går kjempe fint.
Giz ringer Jen (hun tok den ikke sist da hun var inne på et apotek..)
:blabla::blabla::hjerter::rørt:

Herregud,jammen ser det ut som Giz skal bli tobarns mamma om få mnd:shock:
Jen skal nå ha neste ul hjemme i Texas,og da vil vi være over 10 uker på vei.
Hun er kjempe lykkelig,selv om hun må spise hele tiden pga :kvalm:,men magen er på vei og hennes mann gleder seg utrolig masse til å se Jen med stoooor mage.

Nå lurer sikkert endel på hvordan det da vil gå med forsikring for disse to små..
Jeg skal komme tilbake til dette,men kan nå si at vi må gå for en tvillingforsikring igjennom Looyd som dekker en normal fødsel. Skulle det hende noe med de,slik at de må ligge på sykehuset en stund.så må våre advokater forhandle med sykehuset om hvilken pris vi skal betale. Helt sykt,men vi vil ha begge våre barn,og da går man igjennom ild og vann....og betaler det man må.... Men jeg ber og håper om at det vil gå bra,så får man ta sorgene hvis de skulle dukke opp senere.
Vi skal tross alt leve med våre valg resten av livet,og det er dette valget som etisk riktig for Jen og oss.
Familielykke:hjerter:

Pusa
18-08-2008, 23:48
:jippi: Så flott!!! Nå kan jeg gå å legge meg :humre:

Tidl. bruker
18-08-2008, 23:49
Gratulerer så mye:blomst: Dette var skikkelig gode nyheter:klem:

nelly73
18-08-2008, 23:51
Dette var gode nyheter :klemme:

Nå skal de to små vokse seg store og sterke i magen til Jen og om ikke så mange månedene til så blir dere tvillingforeldre :jupp: Jeg er så glad på dine vegne Giz, tenk så fantastisk å få to stykker på en gang :dulte:

Amanas
18-08-2008, 23:52
ååå å åå :rørt:

Så deilig å høre at alt sto bra til med de to små :elsker:

Myria
18-08-2008, 23:55
:jippi:

Tufso86
19-08-2008, 00:15
Jeg oppdaget nettopp hele tråden, og har nå lest igjennom hele:rørt:
Syns det er helt fantastisk det jeg leser!! Beundrer Jen som gjør dette for dere, og beundrer dere for alt dere har kommet dere igjennom. Dette har nok ikke vært en lett vei å gå, men nå ser det jo heldigvis ut som om det skal gå bra!!

Vil bare ønske dere, Gizmo og Jen lykke lykke til :klemme:

Elinmor83
19-08-2008, 00:17
:jippi: :klemme:

Snuppa
19-08-2008, 00:39
Fantastiske nyheter GIZ :D
Gleder meg med dere.

Fra Andersen
19-08-2008, 07:43
Skulle det hende noe med de,slik at de må ligge på sykehuset en stund.så må våre advokater forhandle med sykehuset om hvilken pris vi skal betale. Helt sykt,men vi vil ha begge våre barn,og da går man igjennom ild og vann....og betaler det man må.... Men jeg ber og håper om at det vil gå bra,så får man ta sorgene hvis de skulle dukke opp senere.
Vi skal tross alt leve med våre valg resten av livet,og det er dette valget som etisk riktig for Jen og oss.
Familielykke:hjerter:[/quote]

Kjære dere - så fantastisk!! Snart er de tre første månedene overstått, og dere kan begynne på 2. trimester! Tenk dere - to barn, hvilken lykke og gledehttp://forum.snartmamma.com/images/icons/happycry4.gif. Dette med penger og slikt er jo bare praktiske ting, og det får dere bare ta dersomatte hvisomatte! Det er jo ikke sikkert det skjer noe som helst ekstra:) :klemme:

Lykkeliten
19-08-2008, 08:26
Åh, jeg er så glad på deres vegne. :lykkelig:
Tenk, tvillinger da gitt. :jippi:

Tvillinger modnes jo litt fortere enn enlinger, så om de blir født noen uker før tiden trenger ikke det bety uker med behandling på sykehuset.
Når har Jen født i tidligere svangerskap? Tvillingsvangerskap fører jo gjerne med seg noen ekstra risikoer og evt komplikasjoner, men dette skal gå så fint! Endelig skal dere få oppleve å bli mamma og pappa. :rørt:

Frysh
19-08-2008, 08:26

harmony
19-08-2008, 08:43
:woohoo: Så fantastiske nyheter! Nå må det bare være "smooth sailing" videre fremover. :klem: Gratulerer så mye som vordende tvillingforeldre. :blomst:

rugekassen
19-08-2008, 08:49
Følger fremdeles spent med og dette går virkelig veien nå...
Glad på deres vegne :klemme:

Villevilde
19-08-2008, 08:53
Så flott å høre at alt står bra til!! Tenk dere skal bli tobarns foreldre!! :D Gratulerer så mye!! :klemme:

Sepsis
19-08-2008, 09:05
Å, giz da! :rørt: Nå satte jeg frokosten i halsen pga den voksende klumpen, og tårene triller! Så fantastisk! Gratulerer som vordende tvillingmamma! :blomst:

Meiose
19-08-2008, 09:05
:sniker: HURRA!!! Nå har jeg tårer i øynene-og det er ikke første gang det skjer pga din historie! :rørt:

Stor klem til supermammaen!!

Sannah
19-08-2008, 09:06
åååå...så herlig! kjenner jeg blir helt rørt her jeg leser. Tenk at dere skal bli 4, så fantastik. Håper dere nå kan få et rolig og ukomplisert svangerskap. Har vært nok dramatikk for dere på ei stund :)

Nyt de gode nyhetene og gled deg, du skal bli mamma til to mirakelbarn!!!!

Vibs
19-08-2008, 09:41
Så herlig :) Klump i halsen nå :rørt:.

kesam
19-08-2008, 09:44
Så fantastisk at de ventar to barn, gratulerar så mykje :blomst:

Muggi
19-08-2008, 10:11
:jippi: Fantastiske nyheter!!

TUTTO
19-08-2008, 11:35
:rørt:

Gratulerer så masse som kommende tvillingforeldre

Betty
19-08-2008, 11:41
Så fantastisk, Giz! :rørt:

Lykke til videre. :klemme:

giz
19-08-2008, 12:35
Åh, jeg er så glad på deres vegne. :lykkelig:
Tenk, tvillinger da gitt. :jippi:

Tvillinger modnes jo litt fortere enn enlinger, så om de blir født noen uker før tiden trenger ikke det bety uker med behandling på sykehuset.
Når har Jen født i tidligere svangerskap? Tvillingsvangerskap fører jo gjerne med seg noen ekstra risikoer og evt komplikasjoner, men dette skal gå så fint! Endelig skal dere få oppleve å bli mamma og pappa. :rørt:

Jen har 3 barn,de 2 første kom til termin,nr 3 kom 2-3 uker før ved et hastekeisersnitt. (navlestrengen rundt skulderen)
Vet ikke enda om hun skal føde eller om det blir keisersnitt. Endel sykehus vil gjøre keisersnitt hvis man har hatt det tidliger..
---------------------------------------------------

Tusen takk for at dere bryr dere alle sammen,det er vi kjempe glade for:rørt:
Dere har virkelig skjønt hva empati og omtanke for andre er for noe. Tusen takk.
Mange varme :klem: fra meg.

mirakelbarn
19-08-2008, 14:40
Gratulerer, og ønsker dere alt godt på veien videre. Helt enig med avgjørelsen om å gå for gull. Har faktisk vært på samme sted, og tok den samme avgjørelse, og angrer ikke et sekund. Nå skal jeg hente mirakelbarna mine i barnehagen. Husk å gled dere underveis. Dette skal gå bra! :rørt:

Mirabella
19-08-2008, 15:26
Gratulerer så mykje som komande tvillingmamma!:hjerter:

Mokkitrollet
19-08-2008, 16:08
så fantastisk da. gratulerer så mye som vordende tillingmamma.

xtina
19-08-2008, 17:33
Føyer meg inn i rekka å gratulerer som snart fulltids- bleieskift, våkenatt og trilleturarbeider! ganger 2!!!:glis:

MegaMie
19-08-2008, 18:49
Nå måtte jeg felle noen gledestårer på dine vegne! :rørt: Gratulerer SÅ mye!!
:blomster:

Turbo
19-08-2008, 19:36
Så fantastiske nyheter. Tenk at du er så heldig og skal bli tvillingmamma :Putekrig:
Det blir spennende å lese videre om veien deres til tvillingene kommer.
Tror dere får en gutt og en jente jeg :fnise:

appelguri
19-08-2008, 19:38

Må få gratulere deg Giz og Giz-mannen som kommende tvillingforeldre :)

Emma-80
19-08-2008, 20:47
:rørt: :lykkelig: :rørt:

~Modesty~
19-08-2008, 21:12
Åh, Giz!!! :klemme:

SÅ utrolig fantastiske nyheter!! Du skal bli tvillingmamma! :rørt: GRATULERER!!!

MammaMu
19-08-2008, 21:33
------

Linken
19-08-2008, 23:45
Hurra, hurra, hurra! :lykkelig: Nå ble jeg veldig glad, vennen!

Tenk at du og den snille Giz-mannen skal bli tvillingforeldre! Det fortjener dere virkelig begge to...

Når man har ventet slik på barn som dere har, så er det jo greit at dere får 2 på en gang, for da har dere en hver å kos med hele tiden... :knegg:

maya81
19-08-2008, 23:47
gratulerer så mye giz :D også tvillinger :jippi:

Frysh
20-08-2008, 10:46
Klarer ikke helt å fatte hvilken pussig affære dette må være for deg,tenk at at det gror to små Gizspirer i magen til Jen!:rørt:
Gratulerer så masse,jeg er oppriktig glad på vegne av deg og mannen din!:klemmer:

jazz
21-08-2008, 11:06
Ha ha ha ha nei nå ble jeg glad :) Gratulerer med DOBBEL glede Giz og "velkommen i klubben". Perfekt!

cholita
22-08-2008, 01:16
Jeg skjønner dere har hatt vanskelige tankeprosesser etter den positive testen også.
Så utrolig gøy at det er tvillinger da! :rørt:
Ønsker dere all mulig lykke til videre på ferden! :klemme:

Nienna
23-08-2008, 22:07
Gratulerer så mye som kommende tvillingmamma:klem:
Syns det er helt fantastisk gjort av Jen, og jeg har vært rørt mer enn en gang av denne tråden her:rørt:

Alia67
24-08-2008, 00:18
Gratulerer så mye med to.....å så spennende dette blir, Giz. Stor klem fra alia

Malle-vissi
24-08-2008, 16:08
Så herlig å høre at alt gikk bra på UL:rørt:
Gratulerer så masse med to små på vei:klemme:

Sahara
26-08-2008, 21:22
Kjære Giz:rørt: Gratulerer så mye!!!

giz
28-08-2008, 23:23
Hva nå??
Jeg vet egentlig ikke om jeg vil skrive dette,men det er bare en liten forklaring på hvorfor jeg ikke hopper rundt i mammalykke på denne siden om dagen. Selskapet vårt har glemt å fortelle om ekstra penger/sykeforsikring de vil ha pga valget vårt om tvillinger. Ting er ikke løst enda,og dette er en stor og utilgivelig "flause",som jeg ikke engang kan klare å forklare enda. Men det er snakk om mange penger,opp mot 500.000 kr ekstra. (som de skal ha på konto, itilfelle tvillingene blir feks født for tidlig. Dette var ikke det vi fikk fortalt den dagen vi fortalte om tvillingene,og det er jo ikke selskapet som skal ha disse pengene hvis det hender noe med barna,det er sykehuset Jen skal føde på!!!!! Jen sin forsikring er iorden.) Dette er penger vi ikke har. Tvillingene har det bra,og Jen vet ikke noe om disse tingene,dette må vi bære alene,enn så lenge.
Vi må finne en løsning,det er tross alt barna våre det handler om her,og det er det som gjør meg så trist.
Sikkert noen som tenker sitt av de som kommer med kritikk om surrogatprosesser,etikk og penger,men jeg er ihvertfall ærlig å forteller om dette.
Jeg har valgt å skrive om alle delene,og da må man også ta med alt,selv om dette kom som lyn fra klar himmel.
Dette er veldig vondt, og det er så trist at veien nok engang ikke skal bli enkel å gå.

"Men mine kjære små gullkorn,mamma skal få dere trygt hjem...."

Alia67
28-08-2008, 23:37
:stønn: Det er visst ingen grenser for hva dere må gjennom.
Må bare gi deg en stor :klemme:

Fra Andersen
29-08-2008, 07:48
Nei og nei... Hva skal man si? :shock: Men kjære deg, Giz, dette ordner seg - rett og slett fordi det MÅ ordne seg...
:klem: til deg!!

Fiibi
29-08-2008, 08:07
Syns du er utrolig tøff Giz....jammen mye dere skal være nødt til å møte på..

Vil bare gi deg en stor klem og si at barna dine er jammen heldige som har akkurat deg til mamma! Sikker på at dere vil klare de utfordringene som måtte komme. Dere er sterke og elsker barna deres, og da kan ingenting stoppe dere fra å bli en familie :klemme:

eplekjekk
29-08-2008, 09:50
Lurte på hvorfor det var så stille fra deg ja... Når skal dere få lov til å senke skuldrene litt da? Sender deg en stor :klem: og håper dette ordner seg raskt. Og at alt er bra med spirene - er jo det som burde få lov til å være eneste fokus nå!

Sepsis
29-08-2008, 10:43
Herlighet! Er det mulig? Er det ikke noe dere kan kreve i kompensajon for at de ikke har informert dere om dette fra dag 1? Det høres jo suspekt ut! En halv mill. er jo ufattelig mye penger! Hva mener de med for tidlig? Tvillinger kommer jo som regel før termin. Er det penger dere ikke ser igjen eller? En forsikring til en halv mill! Det er jo uhørt. Det får meg bare til å tenke på hvor ufattelig heldige vi som slipper denne prosessen. Det er ingen tvil om at barna deres er ønsket, giz! Snakk om å gå igjennom ild og vann. Håper det løser seg til det beste for dere! :klemme:

Mars-mamma:)
29-08-2008, 10:45
Håper virkelig det ordner seg, Giz :comfort:

Muggi
29-08-2008, 11:43
Nei og nei, dette er jo virkelig utilgivelig. Huff... håper det ordner seg for dere, vennen!
Tenker på deg!

Lykkeliten
29-08-2008, 11:57
Kjære all verden. Er det mulig? :shock:
I mangel på flere ord signerer jeg sepsis. Dette er virkelig hårreisende! :stønn:

Tenker på dere. :klemmer:

Tufso86
29-08-2008, 12:23
Huff, det var trist å høre! Jeg krysser alt jeg har for at det skal ordne seg for dere, og vil gi deg en god :klemme:

giz
29-08-2008, 15:28
Herlighet! Er det mulig? Er det ikke noe dere kan kreve i kompensajon for at de ikke har informert dere om dette fra dag 1? Det høres jo suspekt ut! En halv mill. er jo ufattelig mye penger! Hva mener de med for tidlig? Tvillinger kommer jo som regel før termin. Er det penger dere ikke ser igjen eller? En forsikring til en halv mill! Det er jo uhørt. Det får meg bare til å tenke på hvor ufattelig heldige vi som slipper denne prosessen. Det er ingen tvil om at barna deres er ønsket, giz! Snakk om å gå igjennom ild og vann. Håper det løser seg til det beste for dere! :klemme:

Ikke lett å svare deg,da jeg ikke har så mye svar enda,men med for tidlig mener man altså hvis tvillingene blir født så tidlig at de må bli på sykehuset pga dette.(prematur) Sykehusopphold i USA er sykt dyrt,så vi vet jo at dette er noe som kan hende,og vi skal jo så klart bet for beh av barna våre,men ikke nå og ikke til firmaet... Det er det vi ikke skjønner.. Hvorfor skal de ha de pengene,når det er sykehuset som skal isåfall ha pengene. Jo pengene bet de oss tilbake,hvis de ikke blir brukt,men hva hjelper det oss nå,vi kan ikke skaffe en halv mill her og nå.

Takk for alle gode ord alle sammen.
Varm :klem: sendes alle sammen.

Irenewaa
29-08-2008, 15:37
Men la oss si at dere ikke betaler de pengene til firmaet da, får ikke Jen føde da?

Sannah
29-08-2008, 15:38
Oi, oi, oi. Blir helt målløs jeg. Dette kan jo ikke gå an! Grunnen til at dere har tegnet en dyr forsikring er jo nettopp i tilfelle dere trenger dyr prematurbehandling på sykehuset... nei, dette skjønner jeg ikke. Det høres ut som noen prøver å tjene grovt på dere i en sårbar situasjon, uten at jeg har alle detaljer i saken. Kjenner jeg blir skikkelig sint altså.:sinna::sinna::sinna:

Men; dette må dere ikke finne dere i! Du skal se det løsner seg dette og flokene er snart ute av verden... men nå har dere virkelig fått i overkant altså... nei, nei, ta deg et glass vin i kveld og glem alt for ei lita stund, det er mitt beste råd - stor stor trøsteklem :klem::klem:

trulte_82
29-08-2008, 18:36
Vil bare sende deg en klem Giz, og håper at alt ordner seg for dere... :lykke:

Tenker på dere :klem:

Kitty80
29-08-2008, 20:56
Dette er jo bare helt ufattelig. Hvordan kan de bare glemme å gi beskjed om at dere må betale en halv mill? Håper virkelig det ordner seg Giz. Dere har ikke fortjent mer nå, dere har jo hatt så mye.

Sender deg varme tanker og mange klemmer

Charls04
29-08-2008, 20:58
Så utrolig :shock: Det går ikke an å si "og forresten" når det er snakk om 500.000. :niks:
Dette håper jeg virkelig ordner seg for dere :klemme:

sistemann5
29-08-2008, 23:03
Høres jo hårreisende ut å "glemme" å informere om et pengekrav på 500.000 kroner. Tabbe fra selskapet er ikke noe dere skal ta på deres tabbe. De har en informasjonsplikt...Vi får prøve med innsamling, slik at dere er sikret tvillingene hjem. Dette skal gå bra, Giz. Problemer pleier å ordne seg.:klem:

giz
31-08-2008, 20:32
Men la oss si at dere ikke betaler de pengene til firmaet da, får ikke Jen føde da?

Neida,så klart skal Jen føde tvillingene våre,dere må da ikke tro at mammaen og pappaen ikke ordner opp her:blunk:

lillehjertet
31-08-2008, 20:40
Ønsker dere masse til lykke, skjønner at dette er en tøff prosess, men med et lykkelig utfall til slutt satser vi på... :klem:

Irenewaa
31-08-2008, 20:43
Neida,så klart skal Jen føde tvillingene våre,dere må da ikke tro at mammaen og pappaen ikke ordner opp her:blunk:

Ja det vet jeg men jeg lurte litt på hva konsenkvenser det fikk om dere ikke betalte.

giz
31-08-2008, 20:58
Oi, oi, oi. Blir helt målløs jeg. Dette kan jo ikke gå an! Grunnen til at dere har tegnet en dyr forsikring er jo nettopp i tilfelle dere trenger dyr prematurbehandling på sykehuset... nei, dette skjønner jeg ikke.

Dette er litt feil. I utgangspunktet skulle vi bet en dyr forsikring til Looyd hvis vi fikk ett barn,men det gjorde vi ikke da vi fikk vite at det ble tvillinger. Da bet vi inn en sum som skal dekke en fødsel som går som planlagt,og fikk da vite at advokatene skal forhandle med sykehuset om hva vi skal bet, hvis barna våre blir liggenede på sykehuset utover dette.
Men FF,vårt firma, som ikke har noe med forsikringselskapet å gjøre,vil ha disse pengene på firmaets konto itilfelle tvillingene må være på sykehuset lengre enn planlagt,og det er dette vi ikke skjønner.....
Håper uka som kommer vil gi oss flere svar.

Jen sin UL er utsatt til torsdag,da hun ikke fikk time mandag,men det er ikke noe prob:)

Takk for alle støttende og trøstende ord,alle sammen.:klem:
Men som jeg har sagt før,barna har det bra hos Jen, imens må mamma og pappa ordner opp for dem på alle måter:)

Jumpy
31-08-2008, 21:35
Huff, Giz. Så rart at firmaet skal ha penger, hadde det enda vært forsikringsselskapet eller sykehuset?

Håper Jen viser seg å være en superruger og at tvillingene får være lenge i magen.

rugekassen
31-08-2008, 21:39
Sitter med en magefølelse som sier at dette kommer til å ordne seg.
Jen er i god form og barna deres har det bra. :jupp:
Følger med og tenker mye på dere :klem:

giz
02-09-2008, 00:15
Ja det vet jeg men jeg lurte litt på hva konsenkvenser det fikk om dere ikke betalte.

Mente ikke og svare deg på en frekk måte altså:glis:
Vet ikke konsenkvensen av det enda,vi jobber med saken om dagen.

giz
02-09-2008, 00:31
Vi pratet med Jen på Skype i dag,og vi har ikke sett henne siden hun ble gravid. Hun var så vakker at både jeg og gizmannen ble helt satt ut.
"Så pen du er",var det første jeg sa:rødme: Jen bare lo,og svarte: "Ja,jeg er jo gravid"

Jen har nå lagt på seg 3kg. Hun spiser ofte og sundt. Heldigvis føler hun seg litt bedre nå om dagen,og hun leser masse i boken vi har kjøpt til henne,så hun vet hva hun skal gjøre for at barna våre og hun har det bra.
Hun har lest at å drikke melk er bra,hun hater melk,men drikker den med litt sjokoladepulver.....så da går det bra:humre:

Herlig dame er hun ihvertfall:hjerter:

49784

Hun forteller på tel i går:
Da jeg kom ut på trappen i dag lå det en slags pakke der,og jeg trodde først det var noen som hadde kastet fra seg noe søppel. Da jeg kikket nærmere så jeg at det var en pakke og en internettlogo jeg aldri hadde hørt om. Å nei,har Ger (hennes mann) bestilt noe rart på internett igjen,tenkte jeg.. Det er jo typisk mannfolk:knegg:
Jeg pakket opp og syns t-skjorten var rå fin,men så ikke kortet med engang,og lurte veldig på hvem som kunne ha sendt den...

M&JTbebis09
02-09-2008, 10:18
Å kjære tid for en rørende historie:rørt: Jeg har sittet og smilt og snufset om hverandre her nå mens jeg har lest gjennom tråden din for aller første gang. Det er jo bare helt fantastisk at dere har valgt å dele dette med oss, og det er jeg utrolig glad for! DU er en helt enormt sterk kvinne Giz, og at et flott menneske som deg skal måtte gå igjennom så mye vondt kan jeg bare ikke med min beste vilje forstå.. Men som noen sa før meg, det er dette som skaper oss til de vi er..
Man blir litt målløs når man leser historier som din, vet liksom ikke helt hva jeg skal si..
Men jeg kommer nok til å snike innom denne tråden ofte nå som jeg har funnet den, for dette er noe jeg virkelig vil følge med på! Jeg gleder meg så inderlig på deres vegner! Din og min graviditet blir som natt og dag og jeg gleder meg til å kunne "ta del" i hvordan din utvikler seg:)
Jen er som du sier en helt unik og fantastisk kvinne som kan bære frem barn for andre, men du er sannelig ikke helt lite unik du heller!
Og selv om jeg ikke kjenner dere, så gleder det meg langt inn i hjerteroten at dere endelig skal få oppleve å få barn! :klemme:
Jeg ser dere fikk positiv test samme dag som meg, dere skal kanskje ha i slutten av mars dere også da! Det blir så spennende å følge med!
Jeg ønsker dere all mulig lykke til videre på ferden :lykketil:
Ikke bekymre dere altfor mye over dette med pengene, det løser seg det også! Det er nemlig deres tur nå:jupp:
Mange varme og gode :klemmer:

Sepsis
02-09-2008, 10:48
Så godt å høre at Jen er frisk og rask. Det må være en magisk tid for dere! :rørt:

Stjerna
04-09-2008, 09:57
Lykke til på ul i dag! Håper alt står bra til me Jen og de to små i magen :lykke:

Lykkeliten
04-09-2008, 10:01
Lykke til på ul i dag. :lykke:

Muggi
04-09-2008, 11:06
Lykke til på UL, giz! Alt er krysset her hos oss!! :lykke:

Fiibi
04-09-2008, 12:04
Masse lykke til på Ul i dag! :klemme:

M&JTbebis09
04-09-2008, 13:58
Masse lykke til på Ul i dag! :klemme: