PDA

Vis full versjon : Hvor lenge har man vondt?

Nasseline
01-08-2008, 18:16
Jeg tok mitt 2. ks for to uker siden, og har en del vondt i såret. Akkurat som det svir, i tillegg til at magen er øm, spesielt i den ene siden av såret. Hvor lenge hadde dere vondt??

Jeg husker ikke fra sist. Syntes at jeg kom meg så kjapt, men da hadde jeg ikke barn fra før og var ikke så utålmodig som jeg er nå..... :rødme:

Shipui
01-08-2008, 23:37
Hos meg sluttet det å svi for et par dager siden, hadde snitt for ca halvannen uke siden.

Men er fortsatt ømt i såret, akkurat som om magemusklene er mørbanket eller noe sånt..

Jeg er forresten litt nummen i overkant av såret, særlig midt over såret.. Dette er vel normalt? Går ut ifra det er nervetråder som må gro sammen igjen.. :vetikke:

Nasseline
02-08-2008, 09:07
Ja det er ganske vanlig å være nummen i området rundt såret. Jeg er også det, særlig på oversiden.

Veronal
02-08-2008, 09:31
Jeg kjente egentlig aldri noe til snittet annet enn høyre side av det hvis jeg vred meg for langt eller hvis jeg hostet eller nøs. Jeg klarte første gang å nyse uten at jeg kjente det i snittet etter 2,5 uker.

ibi
02-08-2008, 11:56
Var litt øm over snittet i 2-3 uker etterpå - deretter har jeg kjent fint lite til snittet. Har hendt at jeg har kunnet kjenne det "røske" litt om jeg har nyst eller hostet hardt, i etterkant. Man har jo tross alt vært igjennom en stor operasjon og er litt "mørbanket", så jeg synes i grunn det er rart at det ikke var mer vondt og lenger vondt enn det var...

Jeg var, og er fortsatt også nummen på oversiden av snittet, spesiellt på midten, og nå er det 3 mnd siden KS'et. Det er masse nerver som er kuttet over og som må gro sammen/finne nye baner. Hos noen går det over raskt, hos andre sent. Ikke for å "skremme", men enkelte KAN bli varig nummen, men dette er noe man venner seg til. Hadde en operasjon over knoken på ene hånden for ca. 15 år siden og jeg er fortsatt nummen over knoken og litt nedover ene fingeren. Merker det bare når jeg tenker over det/kjenner etter.

-jinta-
12-08-2008, 20:14
Jeg hadde mitt for fire og en halv uke siden, og jeg kunne kjenne at det strammet/sved litt i snittet i spesielle stillinger i ca 2,5 uker. Det var rundt da jeg sluttet å grue meg til å hoste og nyse også...

Nå er snittet helt fint, men jeg kjenner at jeg er litt øm i magen rett over. Det kjennes bare når jeg klemmer på området.