Vis full versjon : Kanskje gravid igjen?
Begynner å få litt "skumle" mistanker nå... Synes jeg kjenner igjen symtomene. Har hatt stikkinger/murringer i livmoren, de siste 3-4 dagene har jeg vært ekstremt kvalm og hatt brekninger, har hatt vondt i hodet og jeg har fått halsbrann. Fikk halsbrann ekstremt tidlig de to tidligere gangene jeg har vært gravid også. Ikke pga at baby og innvoller presser opp, men av en eller annen uforklarlig grunn. Har også vært frossen og ekstra sliten og trett. Kviser (eller rettere sagt byller) på forskjellige plasser på kroppen har jeg også fått, spesiellt på ryggen og jeg røyter mer. I dag, selvfølgelig etter at apotekene og butikkene var stengt, slo det meg. Tenk om jeg er gravid igjen? Akkurat slik har det jo vært før også! Så nå går jeg her og er litt smånærvøs. Er ikke mer enn drøyt 3 mnd siden jeg fødte. Om jeg er gravid, er barnet hjertlig velkommen. Dette skal vi klare. Men når jeg da evt. har termin, er ikke godt å si. Har brukt prevensjon siden ganske raskt etter fødselen, men det er jo mulig at den har sviktet. Eller det kan hende vi var litt dumdristige og hadde oss en dag for tidlig til at den var helt sikker, etter at jeg startet opp igjen. Om så er, noe som kan stemme med lengden på svangerskapet i forhold til når jeg pleier å få symtomer, er jeg i såfall 7-8 uker... Og noe gravi-test får jeg ikke kjøpt før på mandag. Dumt at alt er stengt på en søndag. Kutter i allfall prevensjonen tvert nå, tilfelle det er en spire i magen. Dette skulle vise seg å bli en nærvepirrende helg, dere.
Oi, det blir to tette barn:-) Selv har jeg tvillinger og det blir vel ikke så ulikt med to så tette. Hva ønsker du selv da, gravid eller ikke? Spennende dette, hold oss oppdatert. Kanskje du får tak i test på bensinstasjon?? Håper utfallet er som du ønsker.
Ja, man kan trygt si det blir to tette barn om jeg er gravid. Etter terminkalkulator om jeg plotter inn ut fra mine egne mistanker, har jeg termin faktisk på dagen 11 mnd etter fødselen. Snodig. På datoen 11 mnd etter... spookey! 2 barn på 11 mnd er tett!
Jeg har lyst på flere barn og kan godt tenke meg de tett, men hadde i utgangspunktet ikke tenkt så tett. Vet ikke helt hva jeg håper på eller ønsker. En del av meg håper nok på positiv test, mens en annen del av meg synes det er litt for tidlig ennå. Babyen begynner jo å bli så aktiv og krevende nå også, så om jeg er gravid igjen allerede, må jeg nok belage meg på å få en del hjelp. Og om det viser seg at jeg er gravid igjen allerede, kommer ikke abort til å være et alternativ. Barnet er hjertlig velkoment. Blir nok litt som å ha tvillinger, har jeg hørt. Har også hørt at barn som er født så tett innpå hverandre, ser på hverandre som på en måte tvillinger også.
Ikke noe tester å få tak i på bensinstasjon her i området. Hadde leterunde en helg når jeg hadde mistanke om at jeg var gravid sist. Må nok pent vente til i morgen når apoteket åpner.
Mannen er forøvrig i sjokktilstand...
Blir spennende å se om jeg kommer til å flytte inn igjen her på SM raskere enn jeg hadde trodd.
Blir spennende å se i morgen da.
Du får legge inn oppdatering når du vet mer
Blomsten
06-08-2008, 18:25
Har du tatt test eller?
Tok en test på mandag, og den var positiv. Testen ble så klart positiv allerede før jeg var ferdig med å tisse på pinnen, at det var ikke noe tvil. Litt blandede føleser ble det jo, for det ble konstantert veldig tette barn. Men det var jo så klart masse glede også! Tok raskt kontakt med legen min, siden jeg har økt riskio for komplikajoner og fordi jeg så nylig har født, og fordi jeg ikke visste når jeg kunne ha blitt gravid, kunn hadde en anelse. Var hos legen på torsdag og fikk en ul. Der så vi ikke mindre enn 2 blinkende hjerter! Sjokket ble stort, men gikk raskt over i glede igjen. Dette skulle vi klare. Tenk, tvillinger!
Natt til fredag fikk jeg sterke smerter i magen. Men ingen blødninger. Smertene var allikevel så sterke at jeg kontaktet lege som henviste meg til KK. Fikk en ny ul og det var ikke lenger noen blinkende hjerter, til tross for både dobbel og trippel-sjekk. Det var også flere leger som skjekket og med et annet UL apparat, slik at de skulle være helt sikker på at de ikke så feil. Legen mente også at det kunne sees 3 foster. Siden jeg har hatt MA før, og jeg ikke hadde tegn til blødninger eller åpen livmorhals selv med så sterke magesmerter, ble det besluttet å ta en utskrapning, og det ble da bekreftet at det var 3 små englespirer som hadde huset magen min en liten stund...
Det har vært en ufattelig tung helg. Nå hadde vi innstilt oss på at vi skulle ha flere små, selv om det ble tett. Plutselig ble alt like raskt revet vekk igjen. Savnet er stort, selv om det ikke var mange dagene jeg rakk å kjenne på følelsen og viten om å være gravid igjen.
Mammalykke2
10-08-2008, 18:31
Uff det var jammen trist lesning. Stakkars deg. Og så tre spirer da... Håper det går bra med dere.
Kineserbolle
10-08-2008, 18:44
Huff, dette var først sjokkerende, så vilt og trist!
Føler med dere!! Må nesten bare tenke på at kroppen er et utrolig redskap, og antagelig visste den at hele tre nye babyer ville være for tungt for kroppen din å takle så snart etter en graviditet.
Uansett forstår jeg at det er utrolig trist og jeg føler med dere..
Håper dere får nytt babyen deres nå og kan prøve å nyte denne tiden sammen.
:klemme:
Ja, det er sant. Kroppen er laget fantastisk, med at den ofte ordner opp selv om kroppen ikke er klar eller det er noe feil med spirene. Prøver å tenke den tanken selv også, men det føles meningsløst allikevel. Men jeg har vært igjennom det før og kommer meg igjennom det denne gangen også. Det er stor både trøst og hjelp å ha vår lille fantastiske baby her, som lyser opp hverdagen. Hvem kan vel ikke bli glad når et lite nurk smiler sitt største og peneste smil til deg? Det er ikke noe som varmer så godt som det.
Men etter dette, føler jeg så enormt behov for nærhet til babyen vår. Har jo følt behov for nærhet til babyen før dette også, men det føles nesten ekstremt nå. Noen andre som har hatt det slik? Er jo nesten så jeg føler for å legge meg kl. 19 selv, for å samsove med babyen hele natten. Gjør jo ikke det da. Hadde vel våknet midt på natten og ikke fått sove igjen da. Men er inne og titter til babyen hele tiden nå, for å kjenne i nakken, høre etter pusten, kjenne på magen, at den beveger seg opp og ned. Kan gjøre det flere ganger i timen, frem til vi går og legger oss selv.
Det blir nok forhåpentligvis flere sjanser til småsøsken på lille nurket vårt, men foreløpig får vi satse på at prevensjonen funker som den skal, slik at kroppen kan bli sterk nok før vi prøver å få til en planlagt spire. Har hatt MA med tvillinger tidligere, så det er ikke umulig at det kan bli flere spirer på en gang, flere ganger. Forhåpentligvis går det bra om det skjer igjen. Spirene hadde dødd i magen min i omtrent samme uke som jeg har hatt MA tidligere. Legen mente jeg var rundt uke 8 denne gangen også.
Når jeg tenker meg om, er det heller ikke rart jeg har følt meg oppblåst de siste ukene, når det var 3 små spirer der inne...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.