Vis full versjon : Svangerskapsforgftning... (noen med peil?)
MillaGTI
04-08-2008, 14:14
Jeg går til jevnlige kontroller pga symotomer på svangerskapsforgiftning. Har høyt blodtrykk, eggehvite i urinen (3+) og voldsomme ødemer.
Var på kontroll igjen i går fordi jeg fikk hodepine og begynte skjelve, men ble sendt hjem med beskjed om å ta et par paracet eller pinex ved behov, siden blodtrykket har gått ned til 120/85.
Har gjort det en gang i går, og en gang i dag, samt at jeg har slappa av og hvilt masse, og gira ned på mengden ståk hjemme, men hodepinen er her fortsatt.
Ny kontroll i morra, men kan jeg gå med hodepinen til da siden blodtrykket var såpass bra i går? (ja, det er pannehodepine...)
Har så fryktelig liten lyst til å ringe på føden igjen i dag, så jeg prøver meg her først.. :knegg:
Ikke spør her om sånt, ring FØDEN og få kvalifisert svar!
:lykketil:
Så lenge du kjenner liv og blodtrykket var så bra i går så skulle det vel ikke være noen fare.
Men jeg lurer på om jeg ikke hadde ringt bare for å få ett svar av de :jupp:
Så lenge du kjenner liv og blodtrykket var så bra i går så skulle det vel ikke være noen fare.
Men jeg lurer på om jeg ikke hadde ringt bare for å få ett svar av de :jupp:
Utvikligen kan gå fort. Jeg gjentar meg selv jeg; ring føden. Bedre med en gang for mye enn en for lite. :klem:
Ja som jeg skrev så hadde også jeg ringt ;)
Tidl. bruker
04-08-2008, 21:04
Til dere som har blitt innlagt med svangerskapsforgiftning; Hvor alvorlig var symptomene (protein, blodtrykk og ødem) når det ble bestemt innleggelse??
Til dere som har blitt innlagt med svangerskapsforgiftning; Hvor alvorlig var symptomene (protein, blodtrykk og ødem) når det ble bestemt innleggelse??
Jeg ble innlagt i sist svangerskap for igangsettelse av fødsel pga svangerskapsforgiftning. Hadde ikke så ille med symptomer så vidt jeg husker. Hadde ikke hodepine, blodtrykket hadde vært jevnt høyt over en periode (husker ikke helt hvor føyt det var, men sånn ca 135-140/95-100), proteiner var vel 2 eller 3+ og ødemer kan jeg ikke huske att jeg hadde. Jeg ble igangsatt 10 dager før termin.
Jeg hadde 3+ på proteiner og ett blodtrykk på 160/110 da jeg ble lagt inn sist gang :nemlig:
Jeg hadde bare truende, og ble lagt inn med 145/95 og pannehodepine. Ikke noe ødemer/proteiner, men sf-målet flatet ut og de var ikke helt begeistra selv for det lille jeg hadde. Jeg gikk med konstant hodepine, og de sjekka nokså hyppig på slutten. Er du i tvil må du ringe. :nemlig:
Jeg ble innlagt med proteiner +2 og blodtrykket 140/90.
Jeg tror det viktigste her er forandringen på blodtrykket og protein innholdet. Jeg hadde ingen proteiner i urinen før og blodtrykket var 130, 135/80, 85 før. Med litt stygning ble jeg innlagt. Fødselen ble satt i gang 2 dager etter innleggelsen og 2 uker før termin, men dette er pga lav vekt på barnet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.