Vis full versjon : Kvalme: SA og MA
Jeg har hørt at dersom man er plaget med kvalme så blir sannsynligheten for SA redusert. Gjelder dette for MA og? Noen som vet:vetikke:
Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men kan bekrefte den første påstanden din - den stemte for meg. De to første svangerskapene mine gikk bra, da var jeg kvalm så det holdt. Tredje svangerskap var jeg litt uggen, men ikke sånn veldig kvalm. Det endte med SA. Denne gangen er jeg veldig kvalm igjen, men kan jo ikke si noe om hvordan det går.
Når det gjelder MA så tror jeg ikke det blir helt det samme, for da tror jo kroppen alt bare er velstand, og produserer HCG selv om fosteret er dødt. Og da vil jo symptomene opprettholdes...
Har vært kvalm i alle mine tre svangerskap. Jeg var ekstrem kvalm i begynnelsen av dette svangerskapet og mistet samtidig et foster. Det gjelder nok ikke meg iallefall.
Jeg var kjempekvalm i svangerskap nr 1, jeg fantes ikke kvalm i svangerskap nr 2 som endte i en MA, jeg er kjempekvalm nå i svangerskap nr 3.
Når det gjelder MA så tror jeg ikke det blir helt det samme, for da tror jo kroppen alt bare er velstand, og produserer HCG selv om fosteret er dødt. Og da vil jo symptomene opprettholdes...
Er du sikker på det? Da jeg hadde en MA i uke 9 var HCG på 6000 bare.
Er du sikker på det? Da jeg hadde en MA i uke 9 var HCG på 6000 bare.
Ja, men jeg forklarte litt enkelt.. Altså, da var hcg på tur nedover hos deg, og det ville sannsynligvis endt i en SA om det hadde fått gå litt lenger tid. Men enkelte oppdager jo ikke at fosteret har dødd tidlig før langt ut i svangerskapet, noen ganger først ved ordinær UL. Da Har kroppen trodd at alt er bra og fortsatt med HCG produksjon slik at fosteret ikke har blitt støtt ut naturlig.
steinbukk77
07-08-2008, 19:15
Jeg var veldig kvalm med begge mine jenter fra ca 6-7 uker og fram til 14 og 17 uker.
Har akkurat fjernet en MA 10+5 og denne gangen hadde jeg ingen kvalme (spiren døde ved 6 uker).
zmurfette
08-08-2008, 16:48
Jeg har hatt 3 MA og var like kvalm under de tre graviditetene (om ikke mer) enn da det gikk bra og vi fikk barn. Er nå gravid med nr. 2 og har igjen vært like kvalm som tidligere. Men om det er gjort noen studier på dette aner jeg ikke...
Stine-mor
08-08-2008, 19:19
Jeg slet med hyperemesis hele veien, men mistet desverre bebisen i uke 13 likevel. :sukk:
Jeg har ikke vært kvalm i noen av mine svangerskap, og har da fått to friske barn, så om det er noe hold i påstandende vet jeg ikke. Tror kanskje ikke kvalme har noe å si på "kvaliteten" på embroyet. Men hva vet vel jeg :rabla:, hadde jo vært moro om noen begynte å forske på dette:knegg:.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.