PDA

Vis full versjon : Dere som har blødd i første trimester..

Tjorven ♥
06-08-2008, 19:55
Da har jeg begynt å blø, igjen.. Jeg er fullstendig forberedt på hvor dette går veien, og kjenner at jeg VIL IKKE gå igjennom den dritten igjen, men har jo skjønt at det er kroppen min som styrer dette, ikke jeg.. :trist:
Jeg trenger å høre om dere som har blødd i første trimester og det gikk bra med, jeg trenger å få opp positiviteten, for nå tenker jeg bare at imorgen får jeg vite at det er over nok en gang... :gaah: Hvorfor meg, alltid!

Zemoc
06-08-2008, 20:00
Kjære kjære du, dette MÅ bare gå bra!! Vi vil ikke miste deg fra marsklubben:niks:

Jeg har blødd i alle mine svangerskap. I det første svangerskapet bødde jeg 2 uker i strekk, ikke friskt, men en del brunt blod. I det andre svangerskapet mitt blødde jeg også, mye mindre enn første gang, men dog. Friskt blod en gang, brunt en annen - i uke 8-9 og i uke 11. Det gikk bra begge gangene:) Har blødd denne gangen også, og kan jo ikke si noe om hvordan det går enda da. Men jeg håper virkelig det går veien for oss begge.

Jeg har hørt mange blødninge-historier, alt fra langvarige småblødninger til store styrtblødninger - og det har likevel gått bra. Ikke gi opp håpet, Tjorven, selv om erfaringene dine fra før ikke er gode. En gang sitter lykkespiren, og jeg har tro på at det er denne gangen:lykke::kryss:

Lykke til på UL i morgen, jeg skal sende alle mulige positive og varme tanker!!

jamjam
06-08-2008, 20:04
Dette er mitt tredje svangerskap, i alle tre har jeg hatt relativt store blødninger frem og tilbake fra uke 6-7 til uke 16-17. Jeg har blødd friskt blod, brunt blod, skikkelig levret blod, og jeg har hatt "farget utflod" i perioder.

Den minste har det bra i magen den dag i dag, de mellomste har akkurat krabbet til sengs.
Og at førstefødte ikke er her hadde ingen forbindelse med blødningene tidlig i svangerskapet å gjøre.

Håper virkelig det er en uskyldig blødning Tjorven, og at du fortsatt henger rundt her inne i Mars :jupp:

Myria
06-08-2008, 20:09
Jeg har i allefall en gladhistorie i forhold til blødninger. Jeg blødde hver eneste dag fra før IKM og til uke 12-13. Det har vært alt fra farget utflod, rosa utflod, brunt blod, friskt blod og til og med koagulert blod ved flere anledninger, ja rett og slett alle slags mengder og fargenyanser. Men alt er i skjønneste orden inni magen. :-)
Skal sies at jeg har hatt akkurat det samme i forrige svangerskap, og det endte i SA i uke 11. Men fordi det samme gjentok seg nå er det ganske tydelig at de daglige blødningene jeg hadde sist ikke hadde noe med SA'en å gjøre, det var bare en tilfeldighet og jeg har bare mye hormonelle blødninger som gravid. Ut fra det legen sa, og det jeg har lest, er det noen som har det. Fram til uke 12 hvor morkaken tar over hormonproduksjonen så er det din kropp som må holde svangerskapet gående, og de store mengdene hormoner skaper blødninger for noen. Så sånn sett var det jo betryggende å vite at man kan blø så mye uten at det går galt, men samtidig er jo blod aldri hyggelig å se som gravid.

Skjønner at det er veldig nervepirrende for deg. Vet ikke om jeg har så mye positivt å si, for jeg kan dessverre ikke forutsi om det vil gå bra for deg denne gangen. Men jeg håper i allefall du kan gå lettet ut fra UL-timen i morgen. Skal krysse fingrene for deg. :-)

Tjorven ♥
06-08-2008, 20:22
Den største smerten er i hjertet, tanken på å aldri få barnet som vi drømmer om.. Hvor mange ganger makter vi dette? Og når skal vi bare gi opp..
Det begynte i dag med friskt rødt blod, som når mensen kommer, men det gikk fort over til litt brun utflod, og så kom det litt rødt blod igjen med en liten klump koagulert, og da tenkte jeg at nå var det over.. Var på toalettet noen timer etter nå, og da har det bare kommet pittelitt. Men det er i grunnen helt likt som sist gang, så jeg vet vel hvor veien går. Jeg orker bare ikke gå så lenge med disse blødningene for å få fossblødningen slik som sist.. Jeg er mest fristet til å avbryte alt nå, bare sette en stopper for alt med barn å gjøre, for hvor mye mer min psyke klarer det vet jeg jammen ikke lengre.. Men får vi se et hjerte slå, ja da vet jeg fighteren dukker opp..
Alle symptomene er her, kvalmen gnager i halsen akkurat nå sammen med tårene som spretter ut av øynene på meg. Jeg har bare lyst til å be de legge meg inn på sykehuset, og ikke slippe meg ut igjen før jeg har fått barn.

cecilie77
06-08-2008, 20:27
:klem: Blødde en del i det 3 svangerskapet mitt og kom inn til tidlig ul, og der var alt i skjønnesten orden. Fortsatte med blødning hver 14 dag frem til uke ca20.

Dette må gå bra Tjorven :kryss:

Leneli
06-08-2008, 20:40
:sniker:

:comfort: Tjorven..
Krysser alt for deg i morra!! Dette skal gå veien for dere nå:klemmer::kryss::lykke:

nnnnn
06-08-2008, 20:56
Jeg blødde mye i starten, men det har gått over. Jeg fikk hastetime hos legen, og ettersom jeg var negativ der og tenkte det værste så smittet det over på legen min. Han tok en gynokologisk sjekk på meg, og han så masse blod og dermed antok han det var SA. Han ringte sykehuset slik at jeg kom inn til gyn. vakta der. Og jeg var skikkelig lei meg. Men når jeg kom dit sjekket gynokologen meg grundig og fant ut at jeg blødde fra livmorhalsen. Han tok innvendig UL slik at jeg fikk se en liten rekelignende sak som bodde inni meg og hjerte banket. Da ble jeg lettet. Tok celleprøve noen dager seinere som heller ikke tydet på at noe var galt. Fikk vite at jeg hadde skjøre slimhinner i livmorhalsen og at det slettes ikke var unormalt. Når jeg var på ordinær UL for noen uker siden fikk jeg vite at morkaka mi lå rett ved livmorhelsen og det kunne være grunnen til at jeg blødde så mye i starten. Det er lurt å få sjekket opp blødninger. For det trenger ikke alltid å være så ille som man tror.

Masse lykke til.:kryss:

hale
06-08-2008, 21:22
Jeg får begynne med å si at jeg selv ikke har opplevd dette, men min aller beste venninne hadde en slik opplevelse i fjor.

Når hun var rundt 7. uke fikk hun kraftige blødninger og mye koagulert blod. Det ville liksom ingen ende ta. Hun ble selvsagt helt fortvilet og kontaket legevakten, og var sikker på at alt var over. Dagen etter fikk hun komme på UL og hun ble helt sjokkert og overlykkelig da hun fikk se at det var liv og hjerteslag.

Jeg skal ikke late som jeg vet hva du går gjennom, men jeg håper du ikke tar sorgene på forskudd, og håper at du får gode nyheter på UL i morgen.
Det finnes mange solskinnshistorier.

Tjorven ♥
06-08-2008, 22:35
I mars/april så begynte jeg å blø akkurat slik som nå når jeg var 4+3, da vedvarte denne lille blødningen til 6+0 hvor det kom en fossblødning. Da viste det seg på ul at det var en tvilling som falt vekk. Når jeg skulle tilbake på ny ul når jeg var 8+0, så hadde den andre sluttet å vokse og hjertet var sluttet å slå. Og da hadde jeg små blødninger hele tiden fra 4+3 til 8+0. Så jeg vet jo at selv om jeg får se et hjerte som slår, så kan det også ende dårlig. Det bare irriterer meg grenseløst at jeg kun har negative erfaringer..
Om dette går dårlig så får vi diagnosen habituel abort, noe som 1% av befolkningen får.. Lusne 1%, og der klarer vi å havne.. :sukk:

hale
07-08-2008, 11:16
Hvordan har det gått i dag da ~Tjorven~??

Tjorven ♥
07-08-2008, 16:01
Det gikk bra i dag.. Jeg var så nervøs at jeg trodde jeg skulle besvime! :dåne:
Ultralydaparatet var ikke så bra som det som de har brukt de siste gangene, men vi fant lille spire, og hjertet som slo.. :rørt: Den ble målt til 6+4 noe som var helt perfekt med tanke på at jeg er 6+5 i dag.. Livmorhalsen var lukket, og alt så bare bra ut..
Kanskje blødningen kom fra et blodkar som brast når den graver seg inn i livmoren, eller noe annet.. Gudene vet! :vetikke: Jeg skal tilbake på ul når jeg er 8+5, håper at det ikke blir noe action før det og at jeg kan få se noe magisk da..

hale
07-08-2008, 16:07
SÅ BRA!! :jupp:
Kjempeglad på dine vegne.

Håper alt også fortsetter fint fremover.

nnnnn
07-08-2008, 16:42
Godt å høre at alt er bra:)

Tidl. bruker
07-08-2008, 18:19
Det gikk bra i dag.. Jeg var så nervøs at jeg trodde jeg skulle besvime! :dåne:
Ultralydaparatet var ikke så bra som det som de har brukt de siste gangene, men vi fant lille spire, og hjertet som slo.. :rørt: Den ble målt til 6+4 noe som var helt perfekt med tanke på at jeg er 6+5 i dag.. Livmorhalsen var lukket, og alt så bare bra ut..
Kanskje blødningen kom fra et blodkar som brast når den graver seg inn i livmoren, eller noe annet.. Gudene vet! :vetikke: Jeg skal tilbake på ul når jeg er 8+5, håper at det ikke blir noe action før det og at jeg kan få se noe magisk da..

Dette er virkelig godt å lese. :jupp: Har tenkt på deg i dag og da er ingenting bedre enn slike gode nyheter. :klemme:

steinbukk77
07-08-2008, 19:10
Så bra at dere så levende bebis.

Legen så ikke noe hematom da? Jeg hadde det med minstejenta mi. 8+4 fikk jeg frisk blødning og trodde det var slutt. Hadde brunt etter det i noen uker med unntak av en frisk blødning ca 1 uke etter den første. En blodansamling (hematom) i livmoren nedenfor fosterposen tømte seg over tid. Jenta kom til termin.

Håper inderlig dere får et barn nå.

Tjorven ♥
07-08-2008, 19:31
Nei, jeg spurte om hun kunne se hvor blødningen kom fra, men hun kunne ikke svare på det. Jeg synes ikke ultralydaparatet var så bra, så det var nok derfor det var vanskelig å se noe.

Myria
07-08-2008, 19:50
Så godt at alt var bra. :-)
Hvis det er hormonelle blødninger slik jeg har hatt så vil man jo ikke kunne se hvor de kommer fra, for det er ingen spesiell blodansamling noe sted. Satser på at det går bra videre nå. :jupp:

Simane
07-08-2008, 21:03
Gratulerer med vellykket UL!!

Jeg kunne ha fortalt om et par venninner som har hatt styrtblødning i 1. trimester, men nå har du jo blitt beroliget i dag.

:kryss: for et blødningsfritt svangerskap videre.

Elinblu
07-08-2008, 21:11
Det var godt å høre! :klemme:

Håper du som meg bare er av typen som har lett for å blø en del i svangerskap. I forrige graviditet blødde jeg omtrent hver dag i første trimester - alt fra beige utflod via rosa og brunt til blødninger med full mensstyrke. Det endte godt. Også denne gangen har jeg hatt en del misfarget utflod og et par tilfeller av friskt blod, men det går bra foreløpig.

Summer
07-08-2008, 21:41
Så godt å lese at alt står bra til med spiren, Tjorven! :klemme:

tuppa1986
07-08-2008, 21:59
åh..nå ble jeg gla Tjorven:glis:
Har tenkt på deg i hele dag på jobb... godt å høre at alt sto bra til med den lille!

Sissywish
08-08-2008, 08:42
Hei Tjorven. Jeg har sett både her, på BM og på SG at det er mange som har mistet VELDIG mange ganger! SA er og MA er om hverandre, så ikke gi opp uansett! Følger med deg, og skal helt sikkert hilse fra alle i Novemberklubben! Nå får den lille spira jammen se til å klamre seg fast i marsklubben! :klemme:

Tjorven ♥
08-08-2008, 10:13
Litt friskt blod igjen i går kveld og i dag, jeg klarer ikke helt å slappe av, men jeg må vel bare.. Uansett ikke noe jeg får gjort noe med om det går dårlig.. :sukk: